ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 ارديبهشت 1389     |     کد : 7394

امام جمعه ‌هريس: دولت توجه ويژه‌اي به عفاف و حجاب در جامعه داشته باشد

امام جمعه ‌هريس گفت: از دولت مصرانه مي‌خواهم در كنار همه تحقيقات علمي، هسته‌اي، پزشكي و نظامي توجه ويژه‌اي به امور فرهنگي به خصوص عفاف و حجاب در سطح جامعه داشته تا بهترين الگو براي همه كشورهاي اسلامي در دنيا باشد...

 امام جمعه ‌هريس گفت: از دولت مصرانه مي‌خواهم در كنار همه تحقيقات علمي، هسته‌اي، پزشكي و نظامي توجه ويژه‌اي به امور فرهنگي به خصوص عفاف و حجاب در سطح جامعه داشته تا بهترين الگو براي همه كشورهاي اسلامي در دنيا باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي در مورد ‌لزوم رعايت عفاف و حجاب در جامعه افزود: تمدن اسلامي تمدني مبتني بر زندگي عفيفانه است و در زندگي مبتني بر اسلام كه در همه عرصه‌هاي مختلف زندگي قابل قبول تعريف است، عفت و خويشتنداري يكي از ارزش‌هاي اصيل اسلامي است كه براي همگان چه زن و چه مرد واجب است و از اين رو نمي‌توان تمدن و زندگي اسلامي را در جامعه‌اي بدون عفاف و عفت و بدون رعايت موازين پوشش تصور كرد.
وي اضافه كرد: از آنجايي كه حجاب يك واجب الهي است و بر هر مسلمان واجب است خود را به اين دستور الهي زينت كنند لذا از عموم خواهران جامعه اسلامي انتظار مي‌رود در انجام اين واجب الهي غفلت نكرده و رضايت خدا و حضرات معصومين (‌ع) را فراهم كنند.
احمدي همچنين اظهار داشت: از دولت مصرانه مي‌خواهم در كنار همه تحقيقات علمي، هسته‌اي، پزشكي و نظامي توجه ويژه‌اي به امور فرهنگي به خصوص عفاف و حجاب در سطح جامعه داشته تا بهترين الگو براي همه كشورهاي اسلامي در دنيا باشد.
خطيب جمعه هريس ضمن تاكيد‌ بر فرهنگسازي در خصوص حجاب و عفاف توسط متوليان امر تعيم و تربيت اظهار داشت: از متوليان ‌تعليم و تربيت انتظار مي‌رود با تجديد نظر در كتاب‌هاي درسي مطالبي را در مورد بركات و فوايد ارزشمند حجاب و زيان‌هاي جبران‌ناپذير بدحجابي قرار داده ‌و فرهنگ‌سازي كنند.
وي ادامه داد: از مسئولان صدا و سيما و هنرمندان و توليد‌كنندگان برنامه‌هاي فرهنگي انتظار به حق و شايسته اين است كه در سريال‌ها، فيلم‌ها و برنامه‌هاي مختلف خود حجاب اسلامي را الگو قرار داده و در زيبا جلوه دادن حجاب و عفاف و زشت نشان دادن بدحجابي و بي‌عفتي تلاش بيشتري داشته باشد.
احمدي با گراميداشت 12 ارديبهشت ماه سالروز شهادت علامه بزرگوار،آيت‌الله مطهري و روز معلم افزود: اگر ارزش اشخاص با ميزان ارزش كارشان تعيين شود‌، بدون ترديد مسلمين يكي از برجسته‌ترين مقام‌ها را به دست خواهند آورد، زيرا اين طبقه مهمترين و حساس‌ترين كارها را بر عهده دارند و آثار كارشان را با كمتر طبقه‌اي مي‌توان مقايسه كرد.
وي با اشاره به اين كه در درجه اول،انبيا و پيامبران الهي عهده‌دار اين وظيفه مهم بوده و ماموريت تعليم و تربيت مردم را به عهده داشته‌اند ،تصريح كرد: معلم سلسله انبيا ،ذات اقدس باري‌تعالي است و در قرآن كريم مكرر به اين مطلب تصريح شده است .
خطيب جمعه هريس به ويژگي‌هاي استاد شهيد علامه مرتضي مطهري اشاره كرد‌ و جامعيت، دفاع از ارزش‌هاي عقيدتي، شناخت نيازها ،مردم گرايي و حق‌گويي را از ويژگي‌هاي برجسته اين استاد بزرگ دانست و اظهار داشت: شهيد مطهري بر خلاف بسياري از چهره‌هايي كه شخصيتي تك بعدي دارند، انسان چند بعدي بود و به همين دليل است كه او همه سونگر بود و در تمام زمينه‌هاي فلسفي،كلامي ،تفسيري اخلاقي، تاريخي، اجتماعي صاحبنظر بود و در بين شخصيت‌هاي متفكر و انديشمند اسلامي كمتر چهره‌اي به چشم مي‌خورد كه به اندازه استاد مطهري در پاسداري از مرزهاي عقيدتي حساسيت داشته و قلبش بطپد.
امام جمعه هريس يكي از عوامل موفقيت شهيد مطهري را پاسخگويي به همه نيازهاي اساسي و حياتي مردم دانست و تصريح كرد: بر خلاف بسياري از انديشمندان و متفكران كه براي خود مخاطبان خاصي برمي‌گزينند، هرگز خود را محدود به مرز و قشر خاصي نمي‌كرد بلكه پاسخگوي نيازهاي افكار عمومي جامعه بود.
خطيب جمعه هريس با گراميداشت 11 ارديبهشت ماه روز كارگر افزود: در اسلام به مسئله كار و كوشش اهميت بسيار داده شده و كار يكي از اركان بزرگ سعادت بشر در اين جهان و عالم آخرت به شمار آمده است و قرآن كريم در متجاوز از 80 آيه ،شرط سعادت و نيكبختي انسان و دست يافتن او به بهشت را دو چيز مي‌داند كه ايمان و كارشايسته يا همان عمل صالح جزو آن دو مورد است و در قرآن كريم هر عملي كه براي رسيدن به هدفي از انسان سر زند، عرف آن را كار مي‌نامد.
وي با ذكر اين نكته كه كار عبادت و جهاد است اظهار داشت: تلاش و فعاليت هاي مشروعي كه يك انسان به خاطر تامين زندگي و رفع احتياجات خود انجام مي‌دهد اسلام آن را عبادت مي‌داند و پاداش و اجر كسي كه براي تامين مخارج زندگي خود و عائله‌اش تلاش و كوشش مي‌كند و روزي خود ‌را از فضل خداوند در پرتو كار و كوشش مي‌جويد، از پاداش كسي كه در راه خدا جهاد مي‌كند بيشتر است و حضرت رسول اكرم (ص) پاكيزه‌ترين غذايي را كه انسان مي‌خورد غذايي دانست كه با كار و كوشش خودش دست آورده باشد.


نوشته شده در   شنبه 11 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode