ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 ارديبهشت 1389     |     کد : 7278

امام جمعه تبريز: روند اجراي اصل 44 قانون اساسي مطلوب نيست

امام جمعه شهرستان تبريز گفت: روند اجراي اصل 44 قانون اساسي از زمان ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبري تا به حال مطلوب نبوده است...

 امام جمعه شهرستان تبريز گفت: روند اجراي اصل 44 قانون اساسي از زمان ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبري تا به حال مطلوب نبوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر كه در مصلاي امام خميني(ره) اقامه شد با اشاره به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در جمع پرستاران به بيان بخش‌هايي از اين بيانات و پيام‌هاي ارزشمند آن پرداخت.
وي با اشاره به فرمايشات رهبري در مورد تهديد اتمي ايران توسط رئيس جمهور آمريكا اظهار داشت: رهبري در بيانات خود تهديدات آمريكا را لكه ننگي بر دامن آمريكا و دولت اين كشور در طول تاريخ خواندند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: مجامع جهاني نبايد از اين تهديدها به سادگي عبور كنند و اين تهديدها هيچ تاثيري در ملت ايران نخواهد داشت.
امام جمعه تبريز با بيان اينكه تهديدات اوباما از روي بي‌خردي محض وي صادر شده است، تصريح كرد: تهديدات اخير اتمي اوباما بر عليه ايران هذيان‌گويي است.
وي افزود: اگر آقاي اوباما ذره‌اي عقل داشت مي‌دانست كه اين تهديدات در واقع بازي كردن با دم شير است و اگر كوچك‌ترين حركتي از طرف دولت آمريكا بر عليه ايران صورت گيرد منافع آمريكا در كل جهان اسلام به خطر مي‌ِافتد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: آمريكا باناپختگي دولتمردانش روز به روز منفورتر از گذشته در اذهان ملت‌هاي جهان به سمت دره سقوط حركت مي‌كند.
امام جمعه تبريز گفت: آمريكا در حالي ايران را تهديد به استفاده از سلاح اتمي مي‌كند كه مدعي حقوق بشر و مبارزه با تروريسم شده و با اين بهانه در كشورهاي منطقه نفوذ كرده و مرتب اين ادعاي پوچي كه خود نه به آن اعتقاد دارد و نه از آن برخوردار است، مطرح مي‌كند.
آيت‌الله شبستري با هشدار به آمريكا و هم‌پيمانانش اعلام كرد: مردم ايران هيچ ترسي از تهديدات و تحريم‌هاي غربي‌ها ندارد و در صورت حماقت غرب، جواب كوبنده و دهان پركني را به آنها خواهد داد.
آيت الله مجتهد شبستري در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه امروز تبريز به موضوع ابلاغ سياست‌هاي كلي نظام اداري از طرف مقام معظم رهبري اشاره و تاكيد كرد: اين سياست‌هاي كلي كه مبتني بر اسلام و ارزش‌هاي ديني است مورد توجه بيشتر مسئولان قرار گيرد.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري به موضوع عفاف و حجاب در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: همانگونه كه بارها مورد تاكيد فرار گرفته است نبايد گذاشت اين مسئله در جامعه كم رنگ شود.
وي خطاب به روساي ادارات و نهادهاي دولتي اظهار داشت: حجاب بايد در ادارات مورد توجه بيشتر قرار گيرد و مسئله حجاب از ادارت آغاز شود.
آيت الله شبستري تاكيد كرد: كارمنداني كه از بيت‌المال مسلمانان حقوق دريافت مي‌كنند بايد به ارزش‌هاي اسلامي از جمله حجاب توجه بيشتري داشته باشند و عدم رعايت اين مسئله دهن كجي به اسلام و جمهوري اسلامي است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: روند اجراي اصل 44 قانون اساسي از زمان ابلاغ آن توسط مقام معظم رهبري تا به حال مطلوب نبوده است و مصلحت كشور ايجاب مي‌كند كه اصل 44 قانون اساسي و واگذاري امور به بخش خصوصي اجرا شود چرا كه دولت نمي‌تواند تاجر خوبي باشد بلكه دولت مي‌تواند يك ناظر خوب باشد.
وي تصريح كرد: با اين حال اجراي اصل 44 پيشرفت خوبي نداشته است و با توجه به اينكه همايش‌ها، سمينارها و نشست‌‌هاي مختلفي براي جذب سرمايه‌گذار در نقاط مختلف كشور برگزار مي‌شود مي‌بينيم كه سرمايه‌گذاران چندان رقبتي براي سرمايه‌گذاري از خود نشان نمي‌دهند. ‌
امام جمعه تبريز اظهار داشت: در اين شرايط كه اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي يك ضرورت براي كشور است، ديده مي‌شود كه افراد حقيقي و حقوقي كارشكني مي‌كنند و به جاي همكاري با حسدورزي و چشم تنگي مانع حضور سرمايه گذاران مي‌شوند.


نوشته شده در   شنبه 4 ارديبهشت 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode