ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 فروردين 1389     |     کد : 7201

امام جمعه تبريز: اوباما با دم شير بازي مي‌كند

امام جمعه شهرستان تبريز گفت: تهديد اتمي اخير رئيس‌ جمهور آمريكا عليه ايران تبعات زيادي براي آنها به دنبال دارد و بهتر است اوباما با دم شير بازي نكند...

 امام جمعه شهرستان تبريز گفت: تهديد اتمي اخير رئيس‌ جمهور آمريكا عليه ايران تبعات زيادي براي آنها به دنبال دارد و بهتر است اوباما با دم شير بازي نكند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) اظهار داشت: رئيس‌ جمهور آمريكا با شعار تغيير سركار آمد اما با عملكرد خود نشان داد كه دنباله رو اسلاف خود بوده و هرگز چيزي از آنها در ناداني و ناپختگي كم ندارد.
وي اضافه كرد: اوباما ماه‌هاست كه به دنبال اجماع جهاني براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران است اما به لطف ‌الهي نتواسنته كاري از پيش ببرد و ايران روز به روز در مسير رشد و توسعه پيش مي‌رود.
آيت‌الله شبستري اظهار داشت: غربي‌ها صريحا در سخنان خود اعتراف كرده‌اند كه تحريم‌ها تا امروز نتوانسته راه ايران را در طي كردن پله‌هاي ترقي سد كند و از اين رو بايد چاره ديگري انديشيد.
وي افزود: ما بارها به دنيا نشان داده‌ايم كه اگر همگي جمع شده و با آمريكا همراه و همگام شوند باز هم ني‌توانند خللي در عزم و اراده اين ملت آزاده به وجود آورند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: آمريكا باناپختگي دولتمردانش روز به روز منفورتر از گذشته در اذهان ملت‌هاي جهان به سمت دره سقوط حركت مي‌كند.
امام جمعه تبريز گفت: آمريكا در حالي ايران را تهديد به استفاده از سلاح اتمي مي‌كند كه مدعي حقوق بشر و مبارزه با تروريسم شده و با اين بهانه در كشورهاي منطقه نفوذ كرده و مرتب اين ادعاهاي پوچي كه خود نه به آن اعتقاد دارد و نه از آن برخوردار است، مطرح مي‌كند.
وي در ادامه از وزارت خارجه و دولت خواست تا شكايت از اوباما را به خاطر اظهارات تهديدآميز، در مجامع بين‌المللي و ديوان لاهه با جديت دنبال كرده و به آن سرعت ببخشند.
آيت‌الله شبستري در هشدار به آمريكا و هم‌پيمانانش اعلام كرد: مردم ايران هيچ ترسي از تهديدات و تحريم‌هاي غربي‌ها ندارد و در صورت حماقت غرب، جواب كوبنده و دهان پركني را به آنها خواهد داد.
خطيب جمعه تبريز در ادامه به 29 فرودين و روز ارتش اشاره كرد و افزود: اين روز را به ارتشيان تبريك گفته و حماسه‌آفريني‌هاي آنان در كنار سپاه و نيروهاي مردمي را در هشت سال دفاع مقدس هرگز فراموش نمي‌كنيم.
وي گفت: نيروهاي ارتش در دفاع از كيان نظام همواره جان خود را در طبق اخلاص قرار داده و گوش به فرمان رهبري هميشه آماده جانفشاني براي بقاي نظام اسلامي بوده‌اند.
وي در ادامه به برگزاري نخستين كنفرانس بين‌المللي خلع سلاح و عدم اشاعه با شعار «انرژي هسته‌اي براي همه، سلاح هسته‌اي براي هيچ‌كس» در 28 و 29 فروردين با حضور 60 كشور در تهران اشاره كرد و افزود: يكي از محورهاي اين كنفرانس بررسي حرام بودن استفاده از سلاح اتمي است كه دين اسلام به شدت آن را نهي كرده و خواهان صلح و دوستي و آرامش ملل مختلف است.
وي افزود: محور ديگر اين كنفرانس بحث در خصوص وجود هزاران زرادخانه هسته‌اي و كلاهك‌هاي اتمي در كشورهاي غربي است كه تهديد عليه بشريت هستند و دنيا نبايد در قبال آنها ساكت باشد.
امام جمعه تبريز در خصوص محور سوم اين كنفرانس نيز گفت: عدم عضويت اسرائيل در معاهده NPT از ديگر محورهاي مورد بررسي اين كنفرانس است كه مورد بحث قرار مي‌گيرد.
وي در ادامه به 31 فروردين به عنوان روز ولادت حضرت زينب(س) و روز پرستار اشاره كرد و ضمن تبريك اين روز به پرستاران ايران اسلامي، كار آن را داراي اجر اخروي و سعادت دنيا و آخرت ارزيابي كرد. 


نوشته شده در   شنبه 28 فروردين 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode