ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 اسفند 1388     |     کد : 6882

امام جمعه تبريز: مطالبات رهبري و ملت در سال جديد مورد توجه بيشتر مسئولان قرار گيرد

امام جمعه تبريز گفت: عمل به مطالبات رهبري و ملت در سال جديد مورد توجه بيشتر دولت و مجلس قرار گيرد...

 امام جمعه تبريز گفت: عمل به مطالبات رهبري و ملت در سال جديد مورد توجه بيشتر دولت و مجلس قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به فرا رسيدن سال جديد هجري شمسي اظهار داشت: عيد نوروز به عنوان يك جشن ملي ايرانيان مورد توجه است و با توجه به اينكه با اسلام منافاتي ندارد، مورد احترام است.
وي با اشاره به معناي واقعي عيد از نگاه اسلام و حضرات معصومان(ع) تاكيد كرد: عيد واقعي بنا به فرمايش امام صادق(ع) روزي است كه در آن معصيت نشود و بنابراين هر روزي كه در آن معصيت صورت نگيرد براي انسان مسلمان عيد است.
آيت‌الله مجتهد شبستري تصريح كرد: عيد نوروز فرصتي براي پاك‌سازي دروني و كسب فضايل اخلاقي است و همانگونه كه ظواهر پاكيزه مي‌شوند، درون نيز بايد پاك و آراسته شود.
وي صله ارحام، دستگيري از نيازمندان و تقواي الهي را از اعمال پسنديده در اعمال عيد نوروز دانست و افزود: اعمال خاصي نيز همچون غسل و نماز عيد نوروز از طريق معصومان(ع) رسيده است كه عمل به آنها نيز توصيه مي‌شود.
امام جمعه تبريز با اشاره به پايان سال 88 خاطرنشان كرد: اين سال داراي خاطرات تلخ و شيريني براي ملت ايران بود كه حماسه حضور 40 ميليوني مردم در انتخابات رياست جمهوري يكي از مهم‌ترين وقايع اين سال است.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور ميليوني مردم در حماسه نهم دي و 22 بهمن تاكيد كرد: همان گونه كه رهبر انقلاب فرمودند اين حضور حماسي دست قدرت غيبي الهي بود كه بصيرت و حضور در صحنه را به مردم اعطا فرمود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين دستاوردهاي بزرگ علمي، نظامي و امنيتي را از ديگر نكات برجسته و مثبت سال 88 دانست و افزود: ساخت ناوشكن جماران، دستگيري ريگي، سركرده گروهك جند‌الله و دستاوردهاي بزرگ ديگر در حوزه‌هاي مختلف از ديگر نكات مثبت در اين سال بود.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به برخي مطالبات در سال 88 اظهار داشت: عمل به مطالبات رهبري و ملت در سال جديد مورد توجه بيشتر دولت و مجلس قرار گيرد.
وي با اشاره به محورهاي مهم مطالبات تصريح كرد: مطالبات فرهنگي و لزوم جهت‌گيري فرهنگي براي ارزش‌ها، مطالبات معيشتي مردم، دستگيري سران فتنه كه مردم همچنان منتظر آن هستند، از جمله مسائلي‌ست كه منتظر پيگيري آن در سال جديد هستيم.
آيت‌الله‌ مجتهد شبستري تاكيد كرد: تعمل بيشتر مجلس با دولت در موضوع هدفمند‌سازي يارانه‌ها از ديگر مسائل مهم است كه بايد در سال جديد مورد اهتمام قرار گيرد.
امام جمعه تبريز به ساخت معبد يهودي در نزديكي بيت‌المقدس اشاره كرد و گفت: صهيونيست‌ها با اين كار مقدمه ساخت معبد هيكل سليمان را فراهم مي‌كنند و اسرائيل بايد بداند كه با اين كار خود آتشي مي‌افروزد كه خود در آن خواهد سوخت.


نوشته شده در   شنبه 29 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode