ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 1 بهمن 1388     |     کد : 6276

حاکميت ولايت فقيه عين مردم سالاري ديني است

مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با حضور در ويژه برنامه "انقلاب خميني تداوم قيام حسيني" گفت:حاکميت ولايت فقيه عين مردم سالاري ديني است.

حاکميت ولايت فقيه عين مردم سالاري ديني است
مديركل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي با حضور در ويژه برنامه "انقلاب خميني تداوم قيام حسيني" گفت:حاکميت ولايت فقيه عين مردم سالاري ديني است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،حجت الاسلام حميد عظيمي ديروز در آستانه سي و يكمين بهار آزادي درجمع بانوان هيئات مذهبي تبريزدر مسجد آيت الله گرگري گفت:دشمنان انقلاب اسلامي همان عواملي که باعث پيروزي انقلاب اسلامي شدند را مورد هدف قرار داده اند که همان ولايت فقيه،وحدت و دين مي باشد.
وي با برشمردن محورها و اركان اصلي پيروزي و تداوم انقلاب، با مطرح كردن نقش رهبري و شخصيت بي نظير بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي در پي ريزي شالوده و بنيان حكومت ديني شيعه بعد از ائمه معصومين (ع) گفت: امام خميني (ره) با ويژگي هاي استثنايي و شامه سياسي كه داشت توانست جهان را به شگفتي وادارد و تمام معادلات سياسي جهان را به هم بزند و يک قرن را با نام خود به نام قرن امام خميني متاثر و متحول سازد. حضور رهبري درقلب امت مسلمان يكي از مهمترين فاكتورهايي بود كه مردم را به پشتيباني از نظام واداشت تا جايي كه مردم شعار "خدايا از عمر ما بكاه و به عمر رهبر افزا" را سر دادند و اين تنها لساني نبود بلكه از اعماق قلب و احساس مردم بود كه بر زبانها جاري مي شد.
در مقايسه ايشان با ديگر مبارزان چون شيخ جمال الدين اسدآبادي به تفاوت روشهاي منحصر به فرد ايشان بيشتر آگاه مي شويم از آن رو كه شيخ با ديدار و ملاقات با سران دولتها كار خود را آغاز كرد كه به هيچ نتيجه اي نرسيد اما امام خميني (ره) با پشتوانه مردمي و ملي و اعتقادي بود كه توانست به پيروزي دست يابد و اين مصداق عيني مردم سالاري ديني بود و اين رابطه بين امام و مأموم رابطه بين حبيب و محبوب بود و چيزي فراتر از تعاريفي كه در جهان مرسوم و متداول است.
وي ادامه داد: اگر در جريان تشكيل يك حکومت ديني مردم كناره گيري كنند ولايت فقيه همانند زمان حضرت علي ابن ابيطالب (ع) مظلوم واقع مي شود اگر كج فهمي پيش بيايد باز عدم بصيرت و تقوا را به دنبال مي آورد ولي مردم ما در طول انقلاب نشان دادند كه بسيار فهيم هستند و به قول امام خميني (ره) مردم زمانه ما از امت رسول الله و مردم كوفه در زمان علي (ع) بسيار بهترند.
وي تصريح كرد: البته بايد توجه داشت كه حضور بانوان نيز در اين قيامها بسيار پرثمر و پررنگ بود و اين قشر متعهد به بهترين وجه در همه دوران حتي در دفاع مقدس نيز حضور مؤثر خود را به نمايش گذاشتند. در هر جا كه مردي به موفقيتهاي معنوي يا علمي دست مي يابد بي شك همسري كاردان و متدين و متعهد در كنار او قرار دارد و سرنوشت سعادتمندانه زهير بن قين نمونه بارزي است زماني كه حضرت سيد الشهدا (ع) از او براي حضور در عرصه عاشورا دعوت كردند اين فرد تمايلي نشان نداد ولي اين همسر مؤمن او بود كه زهير را براي حضور در ركاب امام حسين (ع) تشويق كرده او را متنبه كرد و سعادت ابدي نصيب او شد در زما ن معاصر نيز نمونه هاي زيادي چون همسر علامه طباطبايي و ديگران بوده اند.
عظيمي از وحدت قلوب مسلمين به عنوان عامل ديگر پيروزي انقلاب اسلامي نام برد و ادامه داد: دشمنان بر همين اصل مي خواهند با مطرح كردن مباحث فمنيستي، شيعه و سني، حوزه و دانشگاه و قوميت ها به يكپارچگي ايرانيان لطمه زده و از اين رهگذر بر ملت تسلط يابند كه به حول و قوه الهي و با هشياري مردم و رهنمودهاي مقام معظم رهبري اين فتنه نيز بي اثر شده است.
سومين نكته مهم در پيروزي انقلاب اسلامي كه سهم ارزنده اي هم داشت دين خواهي خود ملت بود درست در زماني كه تمامي مظاهر دين رنگ باخته و مفاسد نمايان شده بود مردم براي احياي ارزشهاي اسلامي با پرچمداري آن پير عارف و مبارز به ميدان آمدند و راه خود را از سردمداران زر و زور و تزوير جدا كردند . آوارگي علماي دين، شكنجه ها و تبعيدها و ايستادگي در برابر اين همه يك نتيجه واحد داشت و آن پيروزي حق بر باطل بود. شعار دين خواهي تمام آحاد مردم استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي بود و حال كه چنين بهاي سنگيني براي استقلال و آزادي خود پرداخته اين نبايد به همين سادگي آن را از دست بدهيم. بانوان بايد بيدار باشند دشمن به اسم دين و در لباس دين سعي در نفوذ در هيئات و برنامه ها دارد بايد بصيرت كافي داشته باشيم و فراموش نكنيم كه هميشه دو جبهه حق و باطل برقرار است و با تمسك به قرآن و ولايت است كه مي توان از لغزشها ايمن بود و راه سعادت را پيمود. بايد به داشته هاي خود افتخار كنيم الان ايران جزو 9 كشوري است كه به فن آوري صلح آميز هسته اي دست يافته و اين افتخار بسيار بزرگي براي ملتي است كه سال‌ها تحقير شده بود و به او تلقين كرده بودند كه بايد از فرق سر تا نوك پا فرنگي باشد. حالا با اتكا به خدا و رهبري هوشمندانه حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مد ظله العالي) در دهه فجر امسال بار ديگر با ارزشها و آرمانهاي امام و انقلاب ميثاقي دوباره مي بنديم و به ريسمان هدايت الهي چنگ مي زنيم .


نوشته شده در   پنجشنبه 1 بهمن 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode