ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 آذر 1388     |     کد : 5662

امام جمعه تبريز:معيشت مردم و مسائل فرهنگي بايد اولويت مجلس باشد‌

امام جمعه تبريز گفت: معيشت مردم و مسائل فرهنگي بايد دو اولويت مهم كاري مجلس شوراي اسلامي باشد...

امام جمعه تبريز:معيشت مردم و مسائل فرهنگي بايد اولويت مجلس باشد‌

امام جمعه تبريز گفت: معيشت مردم و مسائل فرهنگي بايد دو اولويت مهم كاري مجلس شوراي اسلامي باشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه با اشاره به دهم آذر و روز مجلس به تشريح وظايف نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در قبال جامعه پرداخت.

وي با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت آيت الله مدرس تاكيد كرد: اين مرد بزرگ از ديدگاه امام راحل داراي جايگاهي رفيع بود و ايشان بيانات بسياري در تكريم شهيد مدرس دارند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از خصوصيات برجسته شهيد مدرس به عنوان الگويي مجسم تاسي كنند.

وي با اشاره به رسالت مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: معيشت مردم و مسائل فرهنگي دو اولويت مهم كاري مجلس شوراي اسلامي است.

شبستري ضمن گراميداشت سالروز شهادت آيت الله مدرس، وي را مجاهدي وارسته عنوان كرد كه ساده زيستي، درايت، اخلاق و منش وي بايد سرمشق نمايندگان مجلس باشد.

وي اضافه كرد: همه بايد منافع ملي و مردمي را در نظر گرفته و مصالح كشور را فداي منافع شخصي و حب و بغض با ديگران نكنند.

شبستري تصريح كرد: نمايندگان مردم در مجلس بايد روحيه استكبار ستيزي مدرس و برنامه ريزي براي رفع مشكلات مردم را سر لوحه كار خود قرار دهند.

وي همچنين از نمايندگان مجلس خواست تا با تدوين و تصويب قوانين مورد نياز كشور براي ايجاد اشتغال، رفع مشكل مسكن و توجه به محرومان برنامه‌ريزي كنند.

امام جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تبريز با اشاره به هفته بسيج اظهار داشت: بسيج از يادگارهاي ارزشمند امام امت است و ايشان در در مورد بسيج عباراتي فرمودند كه فراموش نشدني است.

وي تاكيد كرد: رهبر كبير انقلاب بسيج را ميقات پابرهنگان و لشكر مخلص خدا ناميدند و بسيجيان بايد خود را مصداق اين فرمايشات كنند.

امام جمعه تبريز ادامه داد: تداوم تفكر بسيجي به همراه تعميق روحيه ولايتمداري حافظ تماميت كشورمان بوده و بيمه‌كننده نظام است.

وي تاكيد كرد:‌ بسيج بايد با پيروي از رهبر فرزانه انقلاب، ‌در مقابل دشمنان مقاوم و در برابر دوستان مهربان بوده و همواره اخلاص در عمل را پيشه كند.

شبستري به درخشش بسيج در دوران هشت سال دفاع مقدس و در عرصه سازندگي اشاره و تاكيد كرد:‌ بسيجيان امروز مكلفند با تفكر بسيجي توطئه‌هاي شوم دشمنان را نقش بر آب كرده و آنان را مايوس و نااميد كنند.

امام جمعه تبريز بسيجيان را در صف مقدم عرصه‌هاي علمي كشور در زمان حاضر دانست و اظهار داشت: اين قشر با نقش‌آفريني در زمينه‌هاي علمي در حقيقت از آب و خاك ايران اسلامي صيانت و از مرزهاي اعتقادي دفاع مي‌كنند.

وي همايش عزت و پايداري بسيجيان را نمونه‌اي از اقتدار ملي و اقتدار اسلامي جمهوري اسلامي ايران تعبير كرد و گفت: بسيجيان با حضور در چنين همايشي به استكبار نشان دادند نسبت به رهبري و نظام اسلامي بي‌تفاوت نبوده و تا آخرين قطره خون و تا آخرين نفس از ولايت‌فقيه و از نظام اسلامي حفظ و حراست مي‌كنند.

نماينده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به فرمايشات اخير رهبر معظم انقلاب در جمع بسيجيان خاطرنشان كرد: فرمايشات ايشان در ممرد پرهيز از ايجاد فضاي توهين و شايعه نصب العين همگان قرار گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن روز عرفه و عيد سعيد قربان بر ضرورت بهره گيري مومنان از اين ايام ارزشمند براي تعالي روح و زودن آثار گناه تاكيد كرد.


نوشته شده در   جمعه 6 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode