ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 آبان 1388     |     کد : 5398

امام جمعه تبريز خطاب به سران آشوبگر پس از انتخابات:مغرضان به آغوش ملت بازگردند

امام جمعه تبريز‌ با ابراز تاسف از حركت بعضي افراد كج‌فهم و مغرض در راهپيمايي روز قدس و روز 13 آبان كه موجب بروز آشوبي هر چند بسيار محدود شدند، از آنان خواست دست از تحريك جوانان بردارند و به آغوش ملت ايران برگردند...


امام جمعه تبريز‌ با ابراز تاسف از حركت بعضي افراد كج‌فهم و مغرض در راهپيمايي روز قدس و روز 13 آبان كه موجب بروز آشوبي هر چند بسيار محدود شدند، از آنان خواست دست از تحريك جوانان بردارند و به آغوش ملت ايران برگردند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) با تقدير از حضور حماسي و گسترده مردم در راهپيمايي روز 13‌ آبان اين حضور را بسيار چشمگير خواند و اظهار داشت: حضور گسترده و پررنگ مردم امسال باشكوه‌تر از سال‌هاي گذشته بود كه بار ديگر اميدهاي دشمن را به ياس مبدل كرد و نشان داد مردم همچنان به نظام، انقلاب و ولايت پايبند هستند و هرگز اجازاه تضعيف آنها را نخواهند داد.

وي با اشاره به تداوم روحيه استكبارستيزي مردم تصريح كرد: ملت ايران با حضور آگاهانه و پررنگ در صحنه‌هاي انقلاب همواره ثابت كردند مانند 30 سال گذشته و مانند اوايل انقلاب و شايد هم پرصلابت‌تر روحيه استكبارستيزي را حفظ كرده و اجازه دست‌اندازي به دشمن را نخواهند دارد.

نماينده ولي‌ فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با ابراز تاسف از حركت بعضي افراد كج‌فهم و مغرض در راهپيمايي روز قدس و روز 13 آبان كه موجب بروز آشوبي هر چند بسيار محدود شدند، از آنان خواست دست از تحريك جوانان بردارند و به آغوش ملت ايران برگردند.

خطيب جمعه تبريز با هشدار به كساني كه خواب مذاكره با آمريكا را مي‌بييند، گفت: همان طور كه رهبري فرمودند فهرست جنايات آمريكا نسبت به ايران كتاب قطوري است و خواست آنان ريشه‌كني نظام نيست بلكه ريشه‌كني ملت ايران به عنوان استخواني در گلوي در دشمنان اسلام است.

وي اظهار داشت: آمريكايي كه ايران را به مذاكره و حل مشكلات مي‌خواند بايد قول و فعلش را يكي كند نه اينكه دعوت به حل مشكل كند اما در عمل مشكل‌آفرين بزرگ در منطقه و بلكه در جهان باشد.

آيت‌الله شبستري، هزينه 55 ميليارد دلاري آمريكا را براي راه‌اندازي شبكه‌ها و سايت‌هايي براي براندازي نظام يكي از مشكل‌آفرين‌هاي آمريكا خواند و گفت: اين امر نشان مي‌دهد كه آنان خواهان براندازي نظام و نابودي ملت ايران هستند پس مذاكره با آنان محلي از اعراب ندارد.

امام جمعه تبريز در ادامه خطاب به سران آشوبگر و خالق جريانات پس از انتخابات دهم رياست جمهوري اظهار داشت: القائات شيطاني دشمن مضر است و اگر عرق ديني نداريد لااقل عرق ملي داشته باشيد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در در ادامه با اشاره به سخنان رهبري گفت: همانطور كه رهبري تاكيد داشتند اگر مسئولان كشور دلسوز بوده و به فكر مصالح كشور و مردم هستند، نبايد فريب لبخند‌هاي آمريكا را بخورند، همان طوري كه امام راحل فرمودند رابطه با‌ آمريكا نظير رابطه گرگ و ميش است و با اين روحيه مذاكره با آنان ممكن نخواهد بود.

وي در ادامه به برگزاري اجلاس نماز در قم اشاره كرد و اظهار داشت: پيام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسري نماز با عنوان نماز، جوان و مسجد نويدبخش شور و تاثير اين همايش در كشور بود و رهبري در پيام خود خواهان آراسته شدن جوانان به آموزه‌هاي ديني بوده و خواستند كه مساجد به عنوان مكاني مقدس براي راز و نياز انسان با خالق نيز مانند دل‌هاي جوانان از آلودگي‌ها زدوده شده تا مستعد تابيدن مشكات نور الهي شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: اميد است تمام اقشار مردم مسئله نماز را مورد توجه جدي قرار دهند و علاوه بر آن متوليان امور مساجد نيز مطابق نظر رهبري مساجد و حسينه‌ها را آراسته به جاذبه‌هايي براي جذب جوانان كنند.

خطيب جمعه تبريز در ادامه با ابراز تاسف از بروز حادثه آتش‌سوزي در بازار «‌ايكي قاپيلار» تبريز، اين حادثه را زمينه جلوگيري از حوادث مشابهي از اين دست خواند و گفت: اين حادثه نشان داد كه اين مكان از كمترين امكانات براي جلوگيري از حوادث آتش‌سوزي برخوردار نيست.

آيت‌الله شبستري تصريح كرد: بعد از اين حادثه جلساتي با مغازه‌داران آسيب‌ديده، آتش‌نشاني، شهرداري و رئيس ميراث فرهنگي كشور كه به تبريز سفر كرده بود، داشتم كه خواسته مغازه‌داران كه از اين طريق امرار معاش مي‌كنند، ترميم هرچه سريع‌تر و كمك مسئولان بود كه در جلساتي كه با مسئولان داشتم اين امر مورد تاكيد قرار گرفت.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه خواست رسيدگي به حادثه بازار تبريز از سوي ميراث فرهنگي خارج از بروكراسي اداري انجام شود.


نوشته شده در   جمعه 15 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode