ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 آبان 1388     |     کد : 5397

امام جمعه هريس:برخي جريانات سياسي براي آمريكا فرش قرمز پهن مي‌كنند‌

امام جمعه شهرستان هريس گفت: راهپيمايي عظيم يوم‌الله 13 آبان امسال هشدار جدي براي برخي جريانات سياسي داخل كشور بود كه با عملكرد زشت و نفرت‌انگيز خود فرش قرمز براي آمريكا پهن نكنند.‌..


 امام جمعه شهرستان هريس گفت: راهپيمايي عظيم يوم‌الله 13 آبان امسال هشدار جدي براي برخي جريانات سياسي داخل كشور بود كه با عملكرد زشت و نفرت‌انگيز خود فرش قرمز براي آمريكا پهن نكنند.‌

به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر با اشاره به راهپيمايي عظيم يوم‌الله 13‌ آبان و روز دانش‌آموز افزود: حضور پرشور و گسترده آحاد مختلف مردم شريف ايران به ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان در راهپيمايي عظيم يوم‌الله 13 آبان امسال هشدار جدي براي برخي جريانات سياسي داخل كشور بود كه با عملكرد زشت و نفرت‌انگيز خود فرش قرمز براي آمريكا پهن نكنند.

وي اظهار داشت: از مردم مومن، متدين، هوشيار و بيدار ايران اسلامي كه با حضور حماسي خود در راهپيمايي ضد استكباري 13 ابان امسال نيز برگ زرين ديگري در تاريخ انقلاب اسلامي ثبت كردن و با حضور گسترده خود موجب ياس آمريكا و استكبار جهاني شدند، تشكر كرد.

خطيب جمعه هريس تصريح كرد: مبارزه با استكبار ماهيت انقلاب ايران بوده و بنيانگذار انقلاب اسلامي همواره بر اين اصل تاكيد مي‌كردند و اكنون نيز مقام معظم رهبري به اين اصل معتقدند.

وي در ادامه به چهاردهم آبان ماه و روز فرهنگ عمومي اشاره كرد و افزود: با توجه به اينكه فرهنگ عمومي به مجموعه‌اي از باورها و رفتارهاي صحيح و غيرصحيح جامعه گفته مي‌شود و عوامل مختلف و متنوعي در آن تاثير گذار هستند، اصلاح آن اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

حجت‌الاسلام احمدي ادامه داد: فرهنگ عمومي در حقيقت سازنده فضايي است كه انسان‌ها در آن روابط فردي و اجتماعي خويش را سامان مي‌دهند، اين فضا به تناسبي كه شفاف، سالم، مطابق اسلام و ارزش‌هاي الهي و دور از رذايل اخلاقي باشد، باعث رشد و كمال فردي و اجتماعي مي‌شود و اگر ما روز فرهنگ عمومي كار نكنيم به هيچ توسعه‌اي به طور كامل دست پيدا نخواهيم كرد زيرا هر توسعه‌اي به فرهنگ ختم مي‌شود.

امام جمعه شهرستان هريس گفت: مقام معظم رهبري توجه به اخلاق و ترويج اخلاق اسلامي را در زندگي فردي و اجتماعي از مصاديق مهم و بارز فرهنگ عمومي جامعه ترسيم فرموده‌اند و قرآن كتاب تعليم و تربيت و كارخانه‌اي انسان‌سازي است كه انسان بايد به طور مكرر آن را بخواند و در آن تدبر كند.

حجت‌الاسلام احمدي با گراميداشت 13 تا 19 آبان كه هفته تربيت نامگذاري شده است، افزود: صاحبنظران تعليم و تربيت چهار عامل اصلي براي پرورش انسان تعيين كرده‌اند كه خانواده نخستين و حساس‌ترين پايگاه تربيت است و مدرسه عامل مهم ديگري در تكوين شخصيت علمي و تربيتي است.

خطيب جمعه هريس، وسايل ارتباط جمعي و رسانه‌ها اعم از مطبوعات، راديو و تلويزيون، سينما و تئاتر را كه مستقيم و غيرمستقيم در تار و پود زندگي راه يافته است را از ديگر عوامل موثر در تربيت دانست و افزود: فضاي جامعه، ارزش‌ها و ضدارزش‌هاي موجود، مستقيم و غيرمستقيم بر روان و شخصيت آدمي تاثيرگذارند و دشوار بودن كنترل انسان و تحول سريع جامعه امروز از مسائل مهمي هستند كه بايد در تربيت مورد توجه واقع شوند.


نوشته شده در   جمعه 15 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode