ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 آبان 1388     |     کد : 5328

امام جمعه تبريز:ايران مركز ستاد فرماندهي استكبار‌ستيزي در جهان است

امام جمعه تبريز ايران را مركز فرماندهي ستاد فرماندهي استكبار ستيزي در جهان دانست...


امام جمعه تبريز ايران را مركز فرماندهي ستاد فرماندهي استكبار ستيزي در جهان دانست.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با گراميداشت سالروز 13 آبان روز دانش‌آموز و سالگرد تسخير لانه جاسوسي اين روز را روزي بزرگ و به يادماني در تاريخ كشورمان خواند.

وي با بيان اينكه روز 13 آبان روز تجلي استكبار ستيزي است، اظهار داشت: يك مجموعه استكباري بنا دارند با ام القراي اسلام ايران مبارزه كنند و نظام اسلامي را تضعيف كنند تا بتوانند افكار شيطاني و پليد خود نايل شوند.

آيت‌الله شبستري حركت انقلابي دانشجويان در تسخير لانه جاسوسي آمريكا را ستود و اظهار داشت: امسال با توجه به شرايط جهاني و منطقه كه آمريكا در حال منزوي شدن در جهان استو شرايط فعلي كع مقطع حساسي است بايد نه تنها دانش‌آموزان و دانشجويان در راهپيمايي 13 آبان شركت باشكوه داشته باشند بلكه بايد تمام اقشار مختلف مردم با شركت گسترده ابراز تنفر خود از استكبار،اهداف و افكارش را نشان دهند و از همه سال گسترده‌تر با فريا رسا شعار مرگ بر آمريكا را در فضاي كشورمان طنين انداز كنند.

وي با بيان اينكه امروز در ميان مردم مسلمان دنيا روحيه استكبارستيزي ايجاد شده و اين مسئله دشمنان اسلام را نگران‌تر از گذشته كرده است، اظهار داشت: ‌قرن حاضر قرن بيداري مسلمانان است و نخستين موضوع بيداري شناخت دين مبين اسلام است.

آيت الله شبستري گفت: 13 آبان نقطه آغازين و نقطه عطفي در پيروزي انقلاب بود و وظيفه همه اقشار مختلف مردم است كه در گراميداشت و برپايي مراسمي متناسب با شان و جايگاه اين روز ملي همت كنند.

وي پاسداشت حوادث 13 آبان را يك وظيفه ملي و ميهني دانست و گفت: اين روز يادآور غرور و افتخاراتي است كه انقلاب اسلامي و مردم ايران را در ميان ملت‌هاي جهان بلندآوازه كرد.

خطيب جمعه تبريز در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت شهيد حسين فهميده گفت: امام راحل از اين شهيد به عنوان يك رهبر ياد كرد و جوانان و نوجوانان ما هم اين شهيد را الگوي خود قرار دهند و فرهنگ بسيجي و فداكاري در راه انقلاب و حمايت از مقام شامخ ولايت كوشا باشند.

وي تصريح كرد: جوانان و نوجوانان تلاش كنند با پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي و پيروي از رهبري در آينده كشور موثر باشند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه آمريكا قصد دارد مذاكرات تامين سوخت هسته‌اي راكتو رتهران را بهانه قرار داده تا باب مذاكره با ايران بگشايد، اظهار داشت: چون ملت ايران چه در زمان ستمشاهي و بعد از انقلاب از آمريكا جز خيانت و جنايت چيز ديگري مشاهده نكرده اين بار نيز اطمينان ندارد كه با آمريكا مذاكراتش سودمند باشد.

وي تصريح كرد: باب مذاكره با آمريكا همچنان بسته است و اين سياست رسمي جمهوري اسلامي و نظر رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي است.

آيت الله شبستري با بيان اينكه آژانس موظف به تامين سوخت است، گفت: در صورت تعلل در اين امر دير يا زود با اتكا به جوانان خود نياز سوخت هسته‌اي نيروگاه‌ هسته‌اي كشورمان را تامين خواهيم كرد.

وي خاطر نشان كرد: بنابراين دولت و ملت قهرمان ايران با الهام از منويات رهبر معظم انقلاب باب مذاكره با آمريكا را اجازه نمي دهد و هر گز فريب حرف هاي آمريكاي جنايتكار را در هيچ موردي حتي در باب مذاكرات هسته‌اي نخواهد خورد.

امام جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر با محكوم كردن انفجارها و جنايات تروريستي در عراق از ملت اصيل عراق خواست كه با وحدت، همت خويش مذوران بيگانه، اشغالگران و بعثي‌ها را هر چه زودتر از اين كشور اسلامي قلع و قمع كنند.

امام جمعه تبريز به سالگرد شادت نخستين شهيد محراب آيت‌الله قاضي طباطبايي اشاره كرد و ياد و خاطره اين مجاهد نستوه و ختسگي‌ناپذير انقلاب و امام را گرامي داشت.

وي با تبريك سالروز ولادت امام رضا(ع)، گفت: ايران اسلامي در سايه ولايت رضوي از خطرات، توطئه ها و مكر دشمنان اسلام محفوظ مي‌ماند.

 


نوشته شده در   جمعه 8 آبان 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode