ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 مهر 1388     |     کد : 5136

امام جمعه تبريز:حذف كلمه «تحريم» و «تعليق» در ژنو پاداش خودباوري ملت ايران ‌است

امام جمعه تبريز حذف كلمه تحريم و تعليق از ادبيات گفتگو با 1+5 را از دستاوردهاي مقاومت،‌‍ پيروزي و پاداش خودباوري ملت دانست.‌..

امام جمعه تبريز حذف كلمه تحريم و تعليق از ادبيات گفتگو با 1+5 را از دستاوردهاي مقاومت،‌‍ پيروزي و پاداش خودباوري ملت دانست.‌

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر به مذاكرات ايران و 1+ 5 اشاره كرد و اظهار داشت: نشست ژنو پيروزي ديگري براي ايران اسلامي است، زيرا كشورهايي كه تا قبل از اين اجلاس در رسانه‌هاي خود به دنبال تحريم ايران و تعليق فعاليت‌هاي هسته‌اي بودند، در اجلاس و پس از آن سخني از آن موارد بر زبان نياوردند.

وي تصريح كرد: جمهوري اسلامي با رهبري مقام عظماي ولايت عزت و عظمت فوق‌العاده‌اي در د‌نيا پيدا كرده است و موضع برتري در اجلاس ژنو داشت و موفق شد بسته پيشنهادي خود را در دستور جلسه اين اجلاس قرار دهد و هيچ پيش‌شرطي نيز مطرح نشد.

خطيب جمعه تبريز مطرح نشدن هچگونه پيش شرط را عقب‌نشيني آشكار آمريكايي‌ها و دولت‌هاي غربي در مذاكرات هسته‌اي ايران عنوان و ‌خاطر نشان كرد: مي‌توان با سربلندي اظهار داشت‌ حذف كلمه تحريم و تعليق از ادبيات گفتگو با حكام غرب از دستاوردهاي مقاومت و پيروزي ملت ايران و ما روز به روز شاهد سربلندي ايران در انرژي هسته‌اي خواهيم بود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اشاره به اينكه دستيابي ايران به چرخه سوخت هسته‌اي اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران را انكار ناپذير ساخت،خاطر نشان كرد: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌دانند.

آيت الله شبستري در ادامه تصريح كرد: ‌اعطاي جايزه صلح نوبل به اوباما نشان داد كه ملاك براي اعطاي اين جايزه تقويت صهيونيسم بين‌الملل است.

وي ادامه داد: جايزه صلح نوبل اعتبار خود را از دست داده و به عنوان سرپوشي براي جنايات، جنايتكاران جنگي محسوب مي‌شود.

امام جمعه تبريز گفت:‌ ‌جايزه صلح نوبل سال جاري در حالي به اوباما داده شده كه مردان و زنان فلسطيني براي دفاع از خانه خود كشته مي شدند و آمريكا براي ادامه جنگ در افغانستان 40 هزار نيرو نظامي در اين كشور اضافه مي‌كند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي افزود: همه بنيادهاي بين المللي صلح و حقوق بشر و انسان‌دوستي اعتبار خود را از دست داده‌اند و صهيونيست‌ها مي‌خواهند اوباما را به عنوان يك چهره صلح طلب معرفي كرده و در كنار او جنگ افروزي خود را افزايش دهند.

وي با اشاره به اينكه اعمال رئيس جمهور كنوني آمريكا برخلاف شعارهاي انتخاباتي او بوده ، حمايت او از اغتشاشگران اخير ايران را يادآور شد و افزود: به نظر مي‌رسد صهيونيست‌ها مي خواهند اوباما را يك چهره صلح طلب معرفي كنند تا قراردادهاي سازش‌كارانه اسرائيل با برخي كشورهاي عربي قرار صلح نام گيرد و با نقاب صلح طلبي طرح‌هاي جنگ‌طلبانه خود را پيش ببرند كه جاي بسيار تاسف است.

آيت الله شبستري تصريح كرد: معيار و ملاك بنياد نوبل براي اعطاي جايزه صلح جهاني در خدمت صهيونيسم قرار داشتن است.

وي بار ديگر تاكيد كرد: اوباما هم كه جايزه نوبل امسال به او اهدا شد، نه تنها هيچ نقشي در برقراري صلح نداشته ، بلكه با ممنوع كردن انتشار اخبار زندانهاي ابوغريب و گوانتانامو در خفا‌‌، اعمال جنايتكارانه سردمداران قبلي را ادامه مي‌دهد.

خطب جمعه تبريز در ادامه به بررسي موضوع غزه در نشست سازمان حقوق بشر در ژنو اشاره كرد و گفت: ملل آزاده جهان از اين سازمان كه نام حقوق بشر را يدك مي‌كشد بايد رژيم صهيونيستي را محكوم كرده و از حالت تشريفاتي خارج شود.

وي همچنين با ابراز همدردي با بازماندگان حوادث لاهور پاكستان كه ده‌ها كشته برجاي گذاشت‌، گفت: اين انفجارها هم توسط گروه افراطي طالبان دست پرورده آمريكا صورت مي‌گيرد.

آيت الله شبستري همچنين با اشاره به مناسبت‌هاي هفته از جمله روز انجمن اوليا و مربيان اظهار داشت: تربيت فرزند امر مهمي است كه در خانواده و مدرسه شكل مي‌گيرد و بايد والدين و معلمان به آموزش و تربيت اخلاقي دانش‌آموزان توجه جدي كنند.

‌وي بر ضرورت همكاري بيشتر خانواده‌ها و مسئولان مدارس تاكيد كرد و گفت: براي جلوگيري از تربيت دوگانه و تقويت باورهاي ديني و مباني شخصيتي دانش‌آموزان بايد هماهنگي بيشتري بين اين دو نهاد اصلي اجتماع وجود داشته باشد.

امام جمعه تبريز گفت: موفقيت آموزش و پرورش و تربيت صحيح نسل جوان كشور در گرو ارتباط تنگاتنگ اين دو كانون مهم اجرايي است.

وي بيان كرد: نسل جوان به عنوان يك امانت در دست ماست و همه بايد براي ارتقاي فكري و معنوي او داراي احساس تكليف و وظيفه باشند.

 

 


نوشته شده در   شنبه 25 مهر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode