ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 تير 1388     |     کد : 3605

امام جمعه هريس:اقتدار و امنيت كشور در گرو ولايت فقيه است

امام جمعه شهرستان هريس گفت: اقتدار، امنيت، ثبات و پايداري كشور در اصل مترقي ولايت فقيه است.‌..

امام جمعه شهرستان هريس گفت: اقتدار، امنيت، ثبات و پايداري كشور در اصل مترقي ولايت فقيه است.‌

به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر در خصوص تاييد صحت انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري از سوي شوراي نگهبان افزود: انتخابات دهم راي آگاهانه ملت شريف ايران به نظام مقدس جمهوري اسلامي بود.

وي ادامه داد: امروز ملت ايران به مداخله‌ها و اظهارنظرهاي سران برخي كشورهاي غربي از جمله آمريكا و انگليس درباره ايران كوچك‌ترين اعتنايي ندارد زيرا كه مي‌دانند دشمنان سيلي محكمي خورده‌اند.

امام جمعه هريس گفت: پيروزي دكتر احمدي‌نژاد بزرگ‌ترين ضربه بر اردوگاه صهيونيسم جهاني زد و به همين خاطر شديداً عصباني هستند.

احمدي تصريح كرد: دنيا بايد بداند فتنه‌ها و توطئه‌هاي دشمن هميشه با محوريت ولايت وفقيه و هوشياري مردم متدين و انقلابي ايران در نطفه خفه شده و اثرگذاري اين موضوع در اغتشاشات اخير نيز به وضوح ثابت شد.

وي با اشاره به شكست توطئه‌هاي پنهان و آشكار دشمنان ايران اسلامي براي براندازي نرم در ايران اظهار داشت: دشمن به دنبال اين بود كه اقتدار ملت ايران را كه با حضور 85 درصدي و 40 ميليوني مردم در انتخابات به دست آمده تضعيف كند اما حضور آگاهانه و به موقع ملت و هدايت و رهبري مقام شامخ ولايت زعيم فرزانه انقلاب اسلامي دشمن را كاملاً مايوس و مايه پيروزي و سربلندي ملت ايران شد.

خطيب جمعه هريس همچنين در ادامه به 12 تير ماه 1367 سالروز سقوط هواپيمايي مسافربري ايران توسط ناو آمريگايي اشاره كرد و افزود: اين واقعه كه از مصاديق بارز تروريسم دولتي است، خوي جنايتكارانه آمريكايي را به وضوح نشان مي‌دهد زيرا نه تنها از سوي دولتمردان آمريكايي تقبيح نشد بلكه به دليل قتل عام 290 مسافر مدال شجاعت به فرمانده ناو دادند.

وي با گراميداشت سالروز ارتحال علامه بزرگوار و احياگر ولايت علوي، مرحوم «عبدالحسين اميني» در 12 تير ماه سال 1349، تصريح كرد: علامه اميني از علماي بزرگوار آذربايجان و از روستاي سردهاي شهرستان سراب است كه حدود 17 جلد آثار ارزشمند دارد و بزرگ‌ترين و ماندگارترين اثر ايشان دايره‌المعارف بزرگ الغدير بوده است.

امام جمعه هريس گفت: همچنين ايشان موسس بزرگ‌ترين كتابخانه تخصصي به نام «مكتبه الامام اميرالمومنين (ع)» است كه از كتاب‌هاي ناياب و منحصر به فرد در نجف تشكيل يافته است.

وي در خطبه اول نماز جمعه اين هفته، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي با تبريك حلول ماه رجب، موسم عبادت، تزكيه و خودسازي، ماه نجات از راه دعا، استغفار و مناجات را به عموم مردم، به ويژگي‌هاي برتر اين ماه از ديدگاه مرحوم شيخ صدوق (ره) اشاره كرد و اظهار داشت: مرحوم شيخ صدوق (ره) در كتاب «ثواب الاعمال و آمالي» آورده است كه رسول خدا (ص) فرمودند، ماه رجب، ماه برتر، پربركت و ماه بزرگي است و از اين رو به آن «اصم» گفته مي‌شود كه هيچ‌يك از ماه‌ها در نزد خدا به حرمت و فضيلت آن نمي‌رسد و در زمان جاهليت نيز آن را بزرگ مي‌داشتند و موقعي كه اسلام ظهور كرد بر بزرگداشت و فضيلت آن افزود.

احمدي امروز ميلاد دو امام همام حضرت علي (ع) و حضرت جوادالتقي (ع) را تبريك گفت.

وي در بخش ديگري از خطبه‌ها احياي سنت حسنه اعتكاف را از ابتكارات نظام جمهوري اسلامي برشمرد و گفت: اين سنت زيبا هر ساله در حال گسترش كمي و كيفي است.

احمدي افزود: معتكفان خصوصا جوانان تلاش كنند تا بيشترين بهره معنوي را از اين ايام برده و به خودسازي و تمرين ترك گناه بپردازند.

 


نوشته شده در   شنبه 13 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode