ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 تير 1388     |     کد : 3453

امام جمعه مهربان :معترضان به انتخابات تا دير نشده به آغوش ملت بازگردند

امام جمعه مهربان گفت: معترضان به انتخابات تا دير نشده به آغوش ملت بازگردند...

امام جمعه مهربان گفت: معترضان به انتخابات تا دير نشده به آغوش ملت بازگردند.

حجت‌الاسلام محمود عيني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اين شهر ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي با اشاره با موافقت مقام عظماي ولايت با تمديد پنج روزه براي رسيدگي به شكايات انتخاباتي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد‌: شوراي نگهبان با اجازه مقام معظم رهبري پنج روز ديگر براي رسيدگي به شكايات اجازه گرفت ولي تاكنون هيچ‌كدام از دو نامزد اصلاح‌طلب در شوراي نگهبان حضور پيدا نكرده‌اند و اگر حضور پيدا نكنند و مسائل خودشان را مطرح نكنند ولي در پشت سر به شوراي نگهبان و وزارت كشور اشكال بگيرند، اين كار به جز بهانه‌جويي نمي‌تواند مفهوم ديگري داشته باشد.

وي تصريح كرد: اگر نامزدهاي رياست جمهوري واقعاً شكايت دارند ارائه كنند و اگر شكايتي ندارند به آغوش ملت بازگردند و دست از لج بازي بردارند، به خاطر همه مسائلي كه پيش آمده از محضر ملت عذرخواهي كرده و بيش از اين خودشان را در پيشگاه ملت بي‌ارزش نكنند.

امام جمعه مهربان با توصيه به كانديداهاي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري براي عمل به قانون و نشان دادن التزام عملي به قانون و ولايت فقيه افزود: توصيه ما به نامزدهاي محترم اين است كه خود را دست‌آويز استكبار قرار ندهند و دست از حركت‌هاي عوامفريبانه بردارند.

خطيب جمعه مهربان به انتظارات ملت از قوه قضائيه در اين ‌ارتباط‌ اشاره كرد‌ و اظهار داشت: از قوه قضائيه انتظار داريم عوامل اصلي و پشت پرده اغتشاشات اخير را ‌به اين راحتي رها نكنند و با اطلاع‌رساني كامل و به موقع، مردم را در جريان محاكمه آنها قرار دهند.

حجت‌الاسلام عيني قضاياي اخير را مايه عبرت براي همه دانست و تاكيد كرد: اغتشاشات و قضاياي اخير به همراه مسائل حاشيه‌اي آن انسان را به ياد بحث ريزش و رويش مقام معظم رهبري مي‌اندازد.

امام جمعه مهربان در ادامه به انفجار در حرم امام رضا (ع) به دست ايادي آمريكا و منافقان در سال 1373 اشاره كرده و افزود: انسان وقتي تاريخ اين كشور را در قرن‌هاي اخير مطالعه مي‌كند، درمي‌يابد كه دشمنان اين مرز و بوم چه ظلم‌هايي در حق اين ملت نكرده‌اند و زائران حرم امام رضا (ع) به چه گناهي در خون خود غلطيدند.

خطيب جمعه مهربان تصريح كرد: منافقان و حامي آنها با اين جنايت نشان دادند كه تحمل گسترش فرهنگ اهل بيت (ع) را ندارند و امروز نيز عمال آمريكا و صهيونيست‌ها در عراق با به خاك و خون كشيدن زائران كربلا، نجف، كاظمين و سامرا، اين پيام را به دنيا مي‌دهند كه مخالف فرهنگ حسيني و علوي هستند.

وي گفت: اما بايد اين ددمنشان بدانند تا خدا هست، فرهنگ زلال و بي‌عيب و نقص اهل بيت كه بهترين بندگان پروردگارند، جاري خواهد بود.

‌عيني به هفته تبليغ و اطلاع‌رساني اشاره كرده و افزود: در مقابل اين همه هجمه سنگين دشمن و تبليغات مسموم و شيطاني آنها، بايد با استفاده از روش‌ها و تكنيك‌هاي جديد تبليغي، تبليغات ضدديني را خنثي كنيم و اكتفا به مسجد و منبر، وعظ و خطابه به تنهايي كافي نيست.

امام جمعه مهربان به پيچيدگي‌هاي عصر حاضر اشاره كرد و افزود: در زمانه‌اي كه پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد و از هر طرف دشمن مي‌خواهد دين را از زندگي بشر حذف كرده و آنرا افيون ملت‌ها و توده‌ها معرفي كند، مسئوليت دست‌اندركاران وادي تبليغ بسيار پيچيده و مضاعف خواهد بود.

خطيب جمعه مهربان در ادامه به بارندگي‌هاي اخير سيل‌آسا در منطقه مهربان اشاره كرد و افزود: طبق اعلام مسئولان جهاد كشاورزي منطقه مهربان در جريان بارش بي‌سابقه باران و تگرگ تنها در شهر مهربان و روستاي جمال‌آباد حدود 490 هكتار از مزارع و باغات كشاورزان خسارت ديده است كه طبق برآورد اوليه ميزان خسارات در اين دو شهر و روستا بالغ بر 350 ميليون تومان است كه انتظار مي‌رود مديريت حوادث غيرمترقبه شهرستان سراب و منطقه مهربان همچنين مديران بزرگوار در استان آذربايجان شرقي در رابطه با جبران بخشي از خسارات كشاورزان و باغداران منطقه عنايات ويژه‌اي كنند تا باغداران و كشاورزان خسارات ديده بتوانند بخشي از خسارات وارده را جبران كنند.

حجت‌الاسلام عيني با اشاره به آمار بالاي خسارات ناشي از حوادث غيرمترقبه در كشور، خطاب به كشاورزان و باغداران تاكيد كرد: كشاورزان و باغداران منطقه بايد به بحث بيمه محصولات خود اهتمام ويژه‌اي داشته باشند تا در موقع بروز حوادث اين چنيني، ميزان خسارات وارده با توجه به تعهدات سازمان‌هاي بيمه‌گر كاهش يابد و يقينناً در صورت بيمه كردن محصولات توسط كشاورزان و باغداران، دست دولت و سازمان‌هاي بيمه‌گر در جبران خسارات وارده بازتر خواهد بود.

امام جمعه مهربان با تبريك هفته قوه قضائيه و با گراميداشت ياد و خاطره شهداي والاي مقام هفتم تير ماه سال 1360 به ويژه شهيد مظلوم، آيت‌الله بهشتي، قوه قضائيه را نگهبان حيثيت جمهوري اسلامي ايران دانست و مهم‌ترين مطالبات مردم و مقام معظم رهبري از قوه قضائيه را مبارزه قاطع و مستمر با مظاهر فساد اقتصادي دانست.

وي افزود: تكليف اين است كه عدالت در جامعه مستقر شود.

خطيب جمعه مهربان با اشاره به رضايتمندي عمومي اهالي از وضعيت امنيت و آسايش در منطقه مهربان، از زحمات قاسمي‌وند، رئيس حوزه قضايي مهربان و همكارانشان قدرداني كرد.

 

 


نوشته شده در   شنبه 6 تير 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode