ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 خرداد 1388     |     کد : 3257

امام جمعه مهربان:مردم ايران قيم و وكيل نمي‌خواهند

امام جمعه مهربان دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را تجلي اتحاد ملي با رأي 40 ميليوني مردم دانست و گفت: مردم ايران قيم و وكيل نمي‌خواهند...

امام جمعه مهربان دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را تجلي اتحاد ملي با رأي 40 ميليوني مردم دانست و گفت: مردم ايران قيم و وكيل نمي‌خواهند.

حجت الاسلام محمود عيني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر به اظهارات گستاخانه و مداخله‌جويانه مقامات برخي از كشورهاي اروپايي و آمريكايي در خصوص انتخابات اخير اشاره كرد و افزود: در حالي كه اوباما رئيس جمهور آمريكا انتخابات سران را وظيفه خود ايرانيان مي‌داند، ولي عميقاً نگراني خود را از خشونت‌طلب‌هاي ايران اعلام مي‌‌كند در حالي كه بهتر است اوباما نگران اعمال شكنجه‌گران خود در عراق، افغانستان، گوانتامانو و ابوغريب باشد.

وي خطاب به اوباما اظهار داشت: شما نگران اقتصاد در حال غرق خود باشيد مردم ايران قيم و وكيل نمي‌خواهند و اگر شما نتوانيد سكوت كنيد مردم ايران با اتحاد و منطق خود شما را سر جايتان خواهند نشاند.

خطيب جمعه مهربان با اشاره به اظهارات نخست‌ وزير انگليس در رابطه با انتخابات ايران و طرح ‌پرسش‌هاي جدي درباره انتخابات ايران خطاب به براون، نخست وزير انكليس گفت: آقاي براون ما پرسش‌هاي جدي‌تري نسبت به عملكرد شما در افغانستان، عراق و جنگ هشت‌‌ ساله عليه ايران داريم و سئوال جدي ما از شما درباره رشوه‌خواري و حرام‌خواري شماست و اوضاع مفتضح اقتصادي اروپا و انگليس نتيجه مديريت لجام گسيخته امثال شماست.

عيني با تقبيح اظهارات وزير خارجه انگليس كه گفته بود آنچه در ايران اتفاق مي‌افتد نمونه اعمال خشونت دولت عليه مردم است، اظهار داشت: چطور حوادث غزه و فلسطين نمونه اعمال خشونت نيست، جنگ 22 روزه غزه نمونه خشونت نيست، كشته شدن بي‌گناهان در عراق و افغانستان خشونت‌بار نيست.

امام جمعه مهربان در ادامه گفت: شور شوق و تحرك مردم در اين انتخابات نشانه آگاهي و بيداري ملت است و مردم بايد تلاش بدخواهان براي تشنج‌آفريني را ناكام بگذارند.

عيني دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را يك اعجاز الهي دانست و افزود: رأي ملت ايران در اين دوره از انتخابات رأي به راه امام و عزت ملي بود.

وي به فرمايشان مقام عظماي ولايت در ديدار به ميرحسين موسوي اشاره كرد و تصريح كرد: رهبر انقلاب در اين ديدار خطاب به ايشان تأكيد كرد كه راه خود را از آشوبگران جدا كنند.

عيني به راهكارهاي پيش‌بيني‌ شده براي رسيدگي به شكايات انتخاباتي اشاره كرد و افزود: در دوره‌هاي قبلي نيز برخي افراد و نامزدها مسائلي داشتند كه از طريق شوراي نگهبان به عنوان مرجع قانوني رسيدگي به شكايات انتخاباتي پيگيري كردند و طبعاً در اين دوره نيز مسائل بايد از طريق قانوني دنبال شود.

 


نوشته شده در   جمعه 29 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode