ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 خرداد 1388     |     کد : 3255

امام جمعه تبريز: خط‌ شكني از امروز در كشور حرام است

امام جمعه تبريز گفت: با توجه به تاكيد مقام عظماي ولايت به پيگيري كارها از راهكارهاي قانوني ادامه خط‌شكني از امروز در كشور حرام و جرم حتمي است.‌..

امام جمعه تبريز گفت: با توجه به تاكيد مقام عظماي ولايت به پيگيري كارها از راهكارهاي قانوني ادامه خط‌شكني از امروز در كشور حرام و جرم حتمي است.‌

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر افزود: ملت ايران جمعه گذشته با خلق حماسه‌اي ديگر توانستند خط بطلاني بر تحليل‌هاي غرب كشيده و وفاداري به نظام و ولايت فقيه را به اثبات برسانند.

وي اضافه كرد: دشمنان نظام اسلامي اين بار نيز سكوت نكرده و در ابتدا قصد داشتند با ترفندهاي گوناگون از حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي جلوگيري كنند اما تدابير رهبري و هوشياري مردم آن را نقش‌ برآب كرد.

خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: دشمن در فاز دوم وقتي از برنامه اول مايوس شد، سناريوي آشوب و اغتشاش را در ليست اقدامات خود براي ضربه زدن به نظام اجرا كرد كه متاسفانه عده‌اي غافل بي‌توجه به اين نقشه شوم دشمن در اين مسير قرار گرفتند.

وي در ادامه به تحليل اتفاقات روي داده قبل و بعد از انتخابات پرداخت و اظهار داشت: متاسفانه اتكا به نظرسنجي‌هاي غير عقلاني و قلابي كه در برخي سايت‌ها منتشر شد و در آن پيروزي نامزدي رقم خورده بود مورد توجه آقايان قرار گرفت و به آن اعتماد كردند كه خود اين امر مشكلاتي را فراهم كرد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي ادامه داد: عدم رعايت قواعد و اخلاق سياسي مشكل ديگري بود كه متاسفانه رعايت نشد و به جاي اينكه نامزدها برنامه‌هاي كاري خود را قبل از انتخابات ارائه دهند به مچ‌گيري يكديگر دست زدند كه اين امر خلاف موازين اسلامي، اخلاقي و تاييدات نظام بود.

وي تصريح كرد: پس از انتخابات هم اخلاق سياسي رعايت نشد و به جاي اينكه به پيروز انتخابات تبريك گفته شود با ايجاد آشوب و ناامني اين پيروزي ملت را كه جهان را مبهوت كرده بود به كام همه تلخ كردند.

آيت‌الله شبستري افزود: بي‌توجهي به قانون از سوي عده‌اي از ديگر مسائلي بود كه مشكل‌آفرين شد و از كسي كه در راس قوه مجريه قرار است تكيه بزند بعيد بود كه قانون را زير پا گذاشته و مرجعي چون شوراي نگهبان را ناديده بگيرد در حالي كه اعتراض بايد از طريق اين شورا مورد بررسي قرار مي‌گرفت.

امام جمعه تبريز تاكيد كرد: در همه جاي دنيا اصل اين است كه اقليت راي اكثريت را بپزيد و به آن احترام بگذارد، ضمن اينكه اعتراض بايد از مجراي قانون پيگيري شده و مستندات نيز ارائه شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي يارگيري غلط نامزدها را مشكل ديگر ارزيابي كرد و گفت: هر چهار نامزد اين دوره كه مورد تاييد شوراي نگهبان بودند خودشان مورد قبول اين شورا قرار گرفتند اما ياران آنها چه بسا كساني بودند كه مورد تاييد نبودند و همين امر جريان‌ساز شد از اين رو مسئولان بايد مراقب اطرافيان خود باشند.

وي تصريح كرد: وارد شدن بيگانه در جريان انتخابات و فرصت‌طلبي آنها مشكل ديگري بود كه جريانات اخير را دامن زد و متاسفانه اعتراض در قالب تجمع و تخريب زمينه را براي عده‌اي سودجو و فرصت‌طلب كه منتظر فرصت بودند، فراهم كرد.

امام جمعه تبريز در ادامه به توصيه‌هايي براي پايان دادن به اين مشكلات پرداخت و تاكيد كرد: از كانديداهاي محترم مي‌خواهيم كه صف خود را از آشوب‌گران جدا كرده و صراحتاً اعلام بيزاري از اغتشاگران به عمل آورند.

وي افزود: از نيروهاي انتظامي، امنيتي و قضايي كشور مي‌خواهيم كه هر چه زودتر مفسدان و مخلال امنيت عمومي را سرجاي خود نشانده و قاطع با آنان برخورد كنند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: مقام عظمي ولايت امروز در سخنان مهمي مردم را به هوشياري و صبر دعوت كردند و از آنجا كه سخنان ايشان فصل‌الخطاب براي همه است، از امروز خط‌شكني در كشور حرام و بلكه جرم حتمي است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به سالگرد شهيد چمران اشاره كرده و از مقام اين شهيد بزرگوار تجليل به عمل آورد.


نوشته شده در   جمعه 29 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode