ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 خرداد 1388     |     کد : 3090

امام جمعه تبريز:مردم با هوشياري خود توطئه‌ ‌آشوب‌طلبان را خنثي كنند

امام جمعه تبريز ‌گفت: مردم هوشيار و مواظب باشند كه چه كساني از فرصت مي‌خواهند استفاده كنند و با حضور آگاهانه و حفظ هوشياري فرصت را از فرصت‌طلبان بگيرند....

 امام جمعه تبريز ‌گفت: مردم هوشيار و مواظب باشند كه چه كساني از فرصت مي‌خواهند استفاده كنند و با حضور آگاهانه و حفظ هوشياري فرصت را از فرصت‌طلبان بگيرند.

 آيت‌الله محسن شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) با تاكيد بر حضور گسترده در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري افزود: حضور پرشور در پاي صندوق‌هاي راي پاسخ قاطعي به دشمنان نظام و اسلام است.

وي تصريح كرد: اصل حضور مردم در انتخابات يك وظيفه شرعي است و علت اهميت اين شركت اين است كه انتخابات ثمره مردم‌سالاري ديني بوده و نظام و انقلاب را بيمه مي‌كند.

خطيب جمعه تبريز با بيان اينكه حضور حداكثري مردم يك امر ضروري و واجب بوده و پاسخ دندان‌شكني به دشمنان مقدس اسلامي است كه فكر مي‌كند مردم از نظام و انقلاب فاصله ‌گرفته‌اند.

آيت‌الله شبستري خاطر نشان كرد: حضور گسترده مردم در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري ‌به حدي است كه قابل مقايسه با انتخابات گذشته نيست.

وي ادامه داد: اين امر نشانگر آن است كه بلوغ سياسي و فكري مردم رشد كافي پيدا كرده است.

امام جمعه تبريز گفت: امروز ملت ايران با حضور چشمگير و با مشاركت گسترده به نداي عظماي ولايت لبيك گفته‌اند و هر چقدر به تعداد آراي كه به صندوق‌ها ريخته مي‌شود تيرهاي است كه قلب آمريكا را نشانه مي‌رود.

وي با بيان اينكه انتخابات روز نمايش عزم ملي است افزود: مشاركت حداكثري مردم در اين دوره از انتخابات نشان خداد كه آن‌ها همچنان پشتيبان جمهوري اسلامي ايران هستند.

شبستري با بيان اينكه انتخابات عرصه بروز اتحاد ملي است، اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين و تحولات سياسي كشور امروز در حال شكل‌گيري است .

خطيب جمعه تبريز خاطر نشان كرد: انتخابات تجلي امور مردم در اداره كشور است.

‌شبستري انتخابات را آزمون عظيم ملي براي افزايش «اقتدار و عزت ملت ايران و نظام اسلامي» خواند و تصريح كرد: مردم برنده اصلي انتخابات بوده و بازنده دشمنان انقلاب هستند.

وي خاطر نشان كرد: دشمنان خيلي تلاش كردند با شيوه‌هاي مختلف و شايعه حضور مردم را كمرنگ كنند ولي نداي مقام عظماي ولايت اين توطئه‌ها را خنثي كرد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنن گفت: فردي كه بعد از انتخابات با راي اكثريت انتخاب مي‌شود رئيس جمهور تمام ايران خواهد بود نه رئيس جمهوري كه فقط با كمال صفا و صميمت در كنار همديگر از ‌رئيس جمهوري كه انتخاب مي‌شود حمايت كنند.

وي با بيان اينكه ميزان راي ملت است، تاكيد كرد: همه بايد تابع راي اكثريت باشيم، مبادا فرصت را به فرصت‌‌طلبان بعد از اعلام نتايج بدهيم تا آشوب و تشنج در جامعه ايجاد كنند.

خطيب جمعه تبريز گفت: مردم هوشيار و مواظب باشند كه چه كساني از فرصت مي‌خواهند استفاده كنند و با حضور آگاهانه و حفظ هوشياري خود فرصت را از فرصت طلبان بگيرند.

وي در عين حال اظهار داشت: قطعاً با همه اين مسائل با اقتدار ‌نيروي انتظامي اين انتخابات در كمال آرامش برگزار خواهد شد و كسي جرات تشنج ندارد.

‌شبستري خاطر نشان كرد: هر چقدر راي رئيس جمهور بيشتر شود مسئوليتش سنگين‌تر خواهد بود و وظيفه منتخب به خدمت خالصانه خود بپردازد.

با اشاره به ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و زن به ويژگي‌ها و برجستگي‌هاي شخصيت بي‌بديل بانوي بزرگ اسلام اشاره كرد و اظهار داشت: دستيابي به رفتار مناسب با شأن زن مسلمان، نيازمند الگو و معيار است و بي‌ترديد حضرت فاطمه زهرا (س) كه مظهر نجابت، پاكي، عفاف و بزرگي بوده و بر پايه وحي تربيت يافته، بهترين الگوي رفتاري زندگي زنان مسلمان است.

خطيب جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي اين هفته نماز تبريز، حضرت فاطمه زهرا (س) را كوثر حقيقي خير و رحمت براي امت اسلامي دانست و افزود: پيروان و محبان اهل بيت (ع)بايد ضمن تقويت ارتباط قلبي و روحي خود با اين ستارگان درخشان، قدر آن را بدانند زيرا اين ارتباط معنوي وسيله‌اي براي كسب فيض معرفت، محبت، كمال و رشد است.

شبستري با تاكيد بر تلاش مضاعف رسانه‌ها براي تبيين فرهنگ فاطمي در كشور تصريح كرد: سرمايه‌گذاري در اين راستا باعث كاهش فاصله مردم از سيره و منش اهل بيت عصمت و طهارت خواهد بود چرا كه فقه شيعيان بر پايه مكتب جعفري است.

 

 

 


نوشته شده در   جمعه 22 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode