ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 16 خرداد 1388     |     کد : 2950

امام جمعه تبريز:بيگانگان‌ در صدد مخدوش كردن چهره انتخابات ايران هستند

امام جمعه تبريز گفت: بيگانكان از ماه‌ها قبل در صدد بدنام كردن و مخدوش كردن چهره انتخابات در ايران هستند اما مردم تو دهني محكمي به آنها خواهند زد.‌..

امام جمعه تبريز گفت: بيگانكان از ماه‌ها قبل در صدد بدنام كردن و مخدوش كردن چهره انتخابات در ايران هستند اما مردم تو دهني محكمي به آنها خواهند زد.‌

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر در مصلاي امام خميني (ره) افزود: انتخابات در تعاريف خود و در گردونه سياسي داراي مشروعيت و مقبوليت است كه مشروعيت خاستگاه الهي داشته و مقبوليت خاستگاه مردمي دارد.

وي اضافه كرد: انتخابات يكي از راه‌هاي تجلي اراده ملت است و در اصل شش قانون اساسي تاكيد شده است كه كشور بايد با اتكا به مردم اداره شود، بنابراين به همه به عنوان تكليف فرض است كه در تعيين سرنوشت خود دخالت كنند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار داشت: ملت ايران در طول 30 سال گذشته همواره ثابت كرده‌اند كه به امام و آرمان‌هاي انقلاب پايبند بوده و هرگز هزينه‌اي كه در اين راه شده را نايده نخواهند گرفت.

وي افزود: هر دوره انتخابات در ايران با حضور حماسي و آگاهانه مردم با شكوه‌تر از قبل برگزار شده است و برخلاف تصورات دشمن و خواست آنان، مردم در ميدان حضور داشته‌اند.

آيت‌الله مجتهدشبستري همچنين با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در مراسم سالگرد ارتحال امام اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب هم بارها تاكيد داشتند كه نامزدها نبايد براي اثبات خود به نفي ديگري روي آورند چرا كه اين امر باعث شادي دشمن خواهد شد.

وي تصريح كرد: هواداران نامزدها نيز بايد از اغتشاش و درگيري در بحث تبليغات دوري كرده و حق آزادي در انتخاب را به خوبي پاس دارند كه انتخابات در فضايي درست و رقابتي پيش برود.

خطيب جمعه تبريز اظهار داشت: بيگانكان از ماه‌ها قبل درصدد بدنام كردن و مخدوش كردن چهره انتخابات در ايران هستند و هر بار انگي را به جمهوري اسلامي مي‌چسباند، از اين رو همه بايد هوشيارانه در انتخابات شركت كرده و با انتخاب فرد اصلح، تدوام راه امام و آمارن‌هاي انقلاب را رقم بزنند.

آيت‌الله محتهدشبستري در ادامه به 15 خرداد سال 42 اشاره و با گراميداشت ياد و خاطره شهداي اين قيام، آن را نقطه عطفي در تاريخ مبارزات ايران اسلامي ارزيابي كرد.

وي در ادامه گفت: مردم آذربايجان از همين تريبون نماز جمعه اعلام مي‌كند كه در 22 خرداد همگام با مردم سراسر كشور با حضور حماسي خود در پاي صندوق‌هاي راي، حماسه‌اي جاويد در تاريخ انقلاب و كشور اسلامي خود خواهد آفريد.

امام جمعه تبريز همچنين به انتخابات پارلماني لبنان نيز اشاره كرد و افزود: بار ديگر بيكانگان با انواع حيله و ترفند درصدد دخالت در امور لبنان هستند اما به فضل خدواند حزب الله لبنان همدوش ديگر گروه‌هاي همسو، وفاق ملي را رقم خواهند زد.

وي افزود: اسرائيل درصدد جبران شكست خود از لبنان است اما بايد بداند همانگونه كه از فرزندان حزب‌الله در جنگ 33 روزه شكست سختي خورد در انتخابات داخلي لبنان نيز با شكست بدي مواجه خواهد شد.

 


نوشته شده در   شنبه 16 خرداد 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode