ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 مهر 1390     |     کد : 26072

امام جمعه تبریز: برخورد با ناامنی اخلاقی در جامعه محسوس نیست

امام جمعه تبریز گفت: خدمات نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف جامعه قابل لمس و شایسته تقدیر است اما برخورد با ناامنی اخلاقی در جامعه محسوس نیست.

 امام جمعه تبریز گفت: خدمات نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف جامعه قابل لمس و شایسته تقدیر است اما برخورد با ناامنی اخلاقی در جامعه محسوس نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلای امام خمینی(ره) تبریز اقامه شد با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت اظهار داشت: در این دهه که از اول ذیقعده تا یازدهم این ماه را شامل می‌شود میلاد مسعود امام رضا(ع) و خواهر گرامیشان بزرگ داشته می‌شود.

*گرامیداشت دهه کرامت به واسطه تعظیم شعائر اسلامی است
وی ادامه داد: تکریم دهه کرامت در چند سال اخیر در جامعه محسوس بوده و در تبریز نیز برنامه خاصی در این زمینه برگزار می‌شود.
خطیب جمعه تبریز یادآور شد: گرامیداشت دهه کرامت به واسطه تعظیم شعائر اسلامی و الگو گیری از سیره و روش ائمه اطهار و خاندان امامت و ولایت دارای اهمیت است.
وی ادامه داد: هرچه در شان علی بن موسی الرضا(ع) گفته شود کافی نیست و باید سعی شود در برنامه‌هایی که برای میلاد ایشان تدارک دیده می‌شود شان و منزلت آن امام همام در نظر گرفته شود.
امام جمعه تبریز افزود: فضایل امام رضا (ع) به قدری زیاد است که نمی‌توان آنها را در طول یک برنامه ارائه کرد ولی باید سعی شود کرامات ایشان به نحو احسن و با در نظر گرفتن نیازهای جامعه بازگو شود.

*پلیس حافظ امنیت مردم است
آیت‌الله مجتهدشبستری در ادامه به فرارسیدن روز نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ‌در حالی که در زمان رژیم پهلوی پلیس حافظ امنیت رژیم و قدرتمندان بوده و برای‌ مردم عادی خدمت ارائه نمی‌کرد در جمهوری اسلامی پلیس حافظ امنیت مردم است.
وی به وظایف قانونی نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: ‌بر اساس قانون تامین امنیت در ابعاد مختلف آن و از جمله در زمینه اخلاقی رسالت نیروی انتظامی بوده و رهبری و مردم نیز بر این مسئله تاکید داشته و از نیروی انتظامی انتظار دارند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خدمات نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف جامعه قابل لمس و شایسته تقدیر است اما برخورد با ناامنی اخلاقی در جامعه محسوس نیست.

*مبارزه قاطعانه با مفاسد اخلاقی و بدحجابی خواست مردم و رهبری است
وی خواستار برخورد جدی‌تر نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با پدیده بدحجابی شد و گفت: مبارزه قاطعانه با مفاسد اخلاقی و بدحجابی خواست مردم و رهبری است.

*حرکت‌های بیداری اسلامی نشانگر رشد سیاسی ملت‌ها است
آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به حرکت‌های بیداری اسلامی در منطقه اظهار داشت: ‌در حال حاضر نیز این حرکت‌ها در کشورهای مختلف منطقه ادامه دارد و رژیم آل خلیفه با همکاری آل‌سعود اقدام به آتش زدن خانه‌های شیعیان کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی افزود: آل خلیفه به اعتراضات آرام مردم که به دستگیری بانوان محجبه اعتراض داشتند حمله‌ور شده و مردم نیز با یک مبارزه منفی در انتخابات فرمایشی شرکت نکردند.
آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به جنایات آل خلیفه در بحرین یادآور شد: ‌آل‌خلیفه به تلافی این مبارزه منفی مردم سرکوب‌ها را شدت بخشیده است.
وی همچنین با اشاره به شرایط لیبی اظهار داشت: ‌در لیبی نیز زادگاه قذافی به تصرف معترضان و انقلابیون درآمده و قذافی نیز با مشاهده وضعیت خود به پیروان خود پیام آماده باش برای شهادت می‌دهد.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حرکت‌های بیداری اسلامی در منطقه نشانگر رشد سیاسی و بلوغ فکری ملت‌ها بوده و در کشورهای مختلف اسلامی این حرکت‌های بیداری ادامه دارد.

*آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال استیصال هستند
امام جمعه تبریز گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی که خود در حال استیصال و نابودی هستند نمی‌توانند از حکام دست نشانده خود در منطقه حمایت کنند بلکه خود در حال استیصال هستند.
آیت الله شبستری با اشاره به پیروی تیم والیبال جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های آسیایی تاکید کرد: ‌این پیروزی غرورآفرین مورد توجه رهبری قرار گرفت و ایشان در پیامی این پیروزی را تبریک گفتند.


نوشته شده در   جمعه 8 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode