ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 ارديبهشت 1388     |     کد : 2604

آيتِ‌ِالله مجتهدشبستري: مطرح‌كنندگان كميته صيانت از آرا تحت تاثير دشمن يا خودخواه و غافل هستند

 

امام جمعه تبريز با اشاره به مطرح كردن تشكيل كميته صيانت از آرا در انتخابات از سوي برخي افراد گفت: اين عده يا هدايت شده دشمنان هستند و يا از خودخواهي و غفلت رنج مي‌برند.‌

آيتِ‌ِالله محسن مجتهدشبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر، انتخابات ايران را سالم‌ترين و مردمي‌ترين انتخابات در دنيا ارزيابي كرد و افزود: از جمله امتيازات ايران اسلامي اين است كه مردم‌سالاري طي 30 سال پس از انقلاب تحقق عيني پيدا كرده است و در اين مدت انتخابات سالمي به اذعان و اعتراف افراد منصف و حتي دشمنان داشته‌ايم.

وي اضافه كرد: متاسفانه اخيراً برخي افراد درصدد ايجاد تشكيك در انتخابات هستند و بحث تشكيل هيئت يا كميته صيانت از آرا مي‌كنند كه يا هدايت شده دشمنان نظام هستند و يا از خودخواهي و غفلت رنج مي‌برند كه اميد است هر چه زودتر از خواب غفلت بيدار شوند تا به با حب و بغض خود به دستاوردهاي انقلاب لطمه نزنند.

آيت‌الله شبستري افزود: عده‌اي بي‌شرمانه سلامت انتخابات را زيرسئوال مي‌برند كه بايد بدانند در 30 سال گذشته سالم‌ترين و مردمي‌ترين انتخابات دنيا در ايران برگزار شده است.

وي تصريح كرد: مسئولان اجرايي و نظارتي انتخابات همواره به وظيفه خود در حفظ امانت آراي مردم به خوبي عمل كرده‌اند و حضور گسترده مردم در هر دوره از انتخابات شاهد اين موضوع بوده و قطعاً در انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري هم همين‌طور خواهد بود.

آيت‌الله شبستري انتخابات را بسيار مهم و يكي از عرصه‌هاي بروز عظمت ملت ايران و نظام اسلامي دانست و اظهار داشت: بايد جايگاه، ارزش و عظمت انتخابات حفظ شود و مردم با اميد و اعتماد به پاي صندوق‌هاي راي بروند.

وي از مسئولان و دست‌اندركاران اين انتخابات خواست براي مشاركت حداكثري مردم كه خنثي‌كننده تمام توطئه‌هاي دشمنان داخلي و خارجي محسوب مي‌شود، تلاش مضاعف داشته باشند.

خطيب جمعه تبريز در ادامه به اوضاع ناآرام پاكستان اشاره كرد و اظهار داشت: متاسفانه طالبان كه مولود شوم آمريكا، برخي كشورهاي عربي و دستگاه اطلاعاتي پاكستان است، موجب كشتار و ناامني در اين كشور شده كه آمريكا هم از اين فرصت استفاده مي‌كند تا با دامن‌زدن به اوضاع نابسامان به بهانه ايجاد امنيت در آنجا حضور يافته و به اهدافش برسد.

وي تصرف بخشي از پاكستان توسط طالبان را خطرناك خواند و گفت: با توجه به اينكه پاكستان داراي سلاح اتمي است، معلوم نيست اگر به دست طالبان بيفتد، اوضاع چگونه رقم خواهد خورد.

آيت‌الله شبستري ادامه داد: اوضاع نابساماني نيز در عراق و افغانستان پديد آمده كه آمريكا سعي دارد در عراق بعثي‌ها را به حكومت برگرداند و حضور خود را دائمي كند اما مرجعيت، دولت و ملت عراق هرگز اين اجازه را نخواهند داد.

وي در ادامه به نهضت تنباكو به دست ميرزايي شيرازي اشاره كرد و مرجعيت شيعه را حافظ استقلال كشور دانست.

 

 


نوشته شده در   شنبه 19 ارديبهشت 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode