ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 20 ارديبهشت 1398     |     کد : 187815

تضعیف روحیه انقلابی مردم، خیانتی بزرگ در حق ملت است/ توجیه وزیر آموزش و پرورش

امام جمعه شهر مهربان با انتقاد از کسانی که با قلم خود در صدد تضعیف روحیه انقلابی در میان مردم و جوانان هستند، گفت: تضعیف روحیه انقلابی مردم، خیانتی بزرگ در حق ملت است و خداوند از آنها نخواهد گذشت.

 امام جمعه شهر مهربان با انتقاد از کسانی که با قلم خود در صدد تضعیف روحیه انقلابی در میان مردم و جوانان هستند، گفت: تضعیف روحیه انقلابی مردم، خیانتی بزرگ در حق ملت است و خداوند از آنها نخواهد گذشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن مرسلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به تصمیم اخیر رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی در کاهش سطح تعهدات ایران اسلامی در اجرای برجام اشاره کرده و اظهار داشت: بالاخره بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام و و بدعهدی اروپائیان (آلمان ، فرانسه و انگلیس) و فرصت‌سوزی کامل آنها در حمایت از برداشته شدن تحریم‌های علیه ایران، رئیس جمهور کشورمان به عنوان مسوول شورای عالی امنیت ملی، تصمیم به کاهش سطح تعهدات خود در توافق هسته‌ای موسوم به برجام شدند.

امام جمعه شهر مهربان افزود: این تصمیم مطابق بندهای 26 و 36 برجام است که به کشورمان حق داده است اگر طرف‌های مقابل تعهدهات خود را نقض کنند، جمهوری اسلامی ایران نیز تعهدات برجامی خود را به صورت جزیی یا کلی انجام ندهد.

خطیب جمعه مهربان با یادآوری فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که ما تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می‌کنیم، خطاب به دولتمردان عنوان کرد: از گزارشاتی که صدا و سیما با این ملت گرفته و پخش نمود، معلوم می‌شود که دولت یک سال از ملت عقب است و همه ملت بصیر، ولایی و مقاوم ایران اعلام کردند که دولت این تصمیم را باید زودتر می‌گرفت و به آن  عمل می‌کرد.

مرسلی خاطرنشان ساخت: خطاب به دولتمردان غیرتمند اعلام می‌کنیم که ما همیشه حامی و حافظ عزت، کرامت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا بوده‌ایم و خواهیم بود.

امام جمعه مهربان به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از فرهنگیان و معلمان سراسر کشور اشاره کرده و افزود: حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان در آستانه روز معلم در دیدار با هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، با انتقاد از کسانی که با قلم خود در صدد تضعیف روحیه انقلابی در میان مردم و جوانان هستند فرمودند، خداوند از آنها نخواهد گذشت.

خطیب جمعه شهر مهربان، تضعیف روحیه انقلابی مردم را خیانتی بزرگ در حق ملت دانست و افزود: با اجرای سند 2020 در آموزش و پرورش، برنامه‌ها و ترانه‌های مبتذل را برای کودکان معصوم به جای قرآن و احکام نماز ترویج می‌کنند و با حذف فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ مبتذل غربی را تبلیغ می‌کنند و متاسفانه وزیر و مسوولان حراستی به جای برخورد با متخلفان‌، شروع به توجیه می‌کنند.

مرسلی در ادامه خطبه دوم به تضعیف روحیه مردم با عدم نظارت بر بازار اشاره کرده و اظهار داشت: فروختن اجناس و کالاها به چندین برابر قیمت واقعی به مردم، قاچاق کالا و صادرات محصولات داخلی با قیمت ارزان به کشورهای خارجی و وارد کردن آنها به چندین برابر قیمت، خیانت به مردم و کشور است.

امام جمعه مهربان بیان کرد: خداوند نمی‌بخشد کسانی را که در مجلس نشسته‌اند و می‌توانند برخورد کنند ولی به خاطر لابی‌گری و بده بستان‌ها به خاطر عدم دل کندن از صندلی‌ها، سکوت کرده‌اند، در حالی که وظیفه نمایندگان مجلس است که به داد ملت برسند و با گرانفروشان برخورد کنند ولی متاسفانه اقدامی انجام نمی‌دهند و خداوند از آنها نخواهد گذشت.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: ما تربیت‌شدگان مکتب رمضان و عاشورا هستیم و حتی اگر ما را در محاصره اقتصادی و نظامی هم قرار دهند، از اعتقاد خود به امام ، انقلاب و رهبر عزیزمان دست بر نخواهیم داشت.

 مرسلی در ادامه با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری (س) ام‌المومنین  به محضر آقا امام زمان (عج الله) و همه مسلمانان تصریح کرد: حضرت خدیجه (س) الگویی از ایمان،  بصیرت و پایداری برای زنان در نظام اسلامی بود و اولین بانویی است که دعوت حضرت پیامبر (ص) را قبول کرد و ایمان آورد و یاور و همراهی دلسوز در انجام رسالت تاریخی حضرت پیامبر(ص) بود.

امام جمعه شهر مهربان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اذعان داشت: پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) فرموده‌اند که روزه ماه شعبان با من و من شفیع روزه‌دار ماه رمضانم و رمضان ماه خدا و هر کس ماه خدا را روزه بگیرد، خداوند در وحشت قبر با او مانوس می‌شود و روزه‌دار ماه رمضان از قبر خود با چهره نورانی و درخشان محشور می‌شود و نامه اعمال به دست راست او داده می‌شود، خداوند خطاب به روزه‌داران ماه رمضان می‌گوید که ای بنده از حقوق خودم که ترک کرده بودی،گذشتم و از حقوق آفریدگانم که قصور کرده بودی، جبران می‌کنم و آنها را راضی می‌کنم.


نوشته شده در   جمعه 20 ارديبهشت 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode