ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1389     |     کد : 16278

امام جمعه تبريز: دوران حكومت اميرها به پايان رسيده است

امام جمعه تبريز گفت: دوران حكومت اميرها، ديكتارتورها به پايان رسيده و خاورميانه جديد در حال شكل‌ گرفتن است.

 امام جمعه تبريز گفت: دوران حكومت اميرها، ديكتارتورها به پايان رسيده و خاورميانه جديد در حال شكل‌ گرفتن است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به تحولات و قيام مردم ليبي، بحرين و كشورهاي عربي منطقه و شمال آفريقا اظهار داشت: موج بيداري اسلامي و ضديت با ديكتاتور و دين ستيزي در خاورميانه و شمال آفريقا را فرا گرفته و شرايط سختي براي استكبار به وجود آورده و نه ديكتاتورها و اربابان آنها نمي‌توانند اين قيام‌ها را مهار كنند.
وي تصريح كرد: مردم كشورهاي اسلامي براي عزت اسلام و احيا ارزش‌هاي انساني و اسلامي و براي طرد آمريكا و اسرائيل قيام كرده‌اند.
خطيب جمعه تبريز خاطرنشان كرد: فساد و ناكارآمدي، وابستگي به غرب، ضديت با اسلام و استبداد و ديكتاتوري چهار عامل مشترك قيام و انقلاب در كشورهاي اسلامي بوده و امواج انقلاب براي برطرف كردن اين چهار موضوع است.
آيت الله شبستري ادامه داد: انقلابي كه در كشورهاي اسلامي آغاز شده بيانگر اين موضوع است كه دوران حكومت اميرها، ديكتاتورها به پايان رسيده و خاورميانه جديد در حال شكل‌ گرفتن است.
وي گفت: به فضل‌الهي با بيداري كشورهاي اسلامي در آينده نزديك ازحكام دست‌نشانده آمريكا اسم و اثري در كشورهاي اسلامي باقي نخواهد ماند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه به شرايط بسيار حاد ليبي اشاره كرد و اظهار داشت: قسمت عمده اين كشور از دست ديكتاتور ديوانه‌اش خارج شده است.
وي گفت: ما نمازگزاران تبريز از دادگاه بين‌المللي مي‌خواهيم قذافي را به عنوان جنايتكار جنگي و با توجه به فجايعي را كه به وجود آورده دستگير و به مجازات برساند.
آيت الله شبستري همچنين گفت: در چنين شرايطي دولت‌هاي غربي در راس آنها آمريكا كه تا چند روز پيش رابطه حسنه با قذافي و ليبي داشتند اكنون به تحرك افتاده و مي‌خواهند به موج ايجاد شده مردم سوار شده تا منافع خود را حفظ كنند.

*ملت‌هاي مسلمان تحمل سلطه مجدد آمريكا را ندارند
وي ادامه داد: به اين منظور به بهانه حمايت از مردم دولت‌‌ها ناتو و آمريكا به مديترانه لشكركشي كرده‌اند و اين حركت مستكبران هشدار به مردم‌هاي منطقه است كه نگذارند دولت‌هاي بيگانه انقلاب و قيام آنها را مصادره كنند.
خطيب جمعه تبريز تصريح كرد: آمريكا و دولت‌هاي غربي بدانند ملت ليبي و ملت‌هاي مسلمانان منطقه تحمل سلطه مجدد آمريكا و استكبار را ندارند.

*تبديل خاورميانه به گورستان نيروهاي آمريكا
آيت الله شبستري تصريح كرد: دولت‌هاي استكباري مخصوصاً آمريكا بدانند اگر بخواهند در كشورهاي اسلامي دخالت كرده و اقدام نظامي كنند خاورميانه به گورستان نيروهاي آمريكا تبديل خواهد شد.
وي تاكيد كرد: قدرت‌هاي استكباري بدانند زمان زورگويي به پايان رسيده و ملت‌ها بيدار شده‌اند و حقوق خودشان را احقاق خواهند كرد.

*از درختكاري غفلت نشود
آيت الله مجتهد شبستري در ادامه همچنين با اشاره به اهميت حفاظت از منابع طبيعي و جنگل‌ها، درختكاري را يكي از زيباترين و پرثمرترين نعمت‌هاي الهي بيان كرد و افزود: تلطيف هوا يك مسئله حياتي است و براي همه ما محسوس است كه زندگي ماشيني موجب به وجود آمدن معضلات زيست محيطي شده است و دست‌اندركاران امر بايد با برنامه‌ريزي مناسب در افزايش فضاي سبز و درختكاري بيشتر از آلودگي هوا بكاهند.

* و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمين، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد
وي در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با اشاره به برگزاري آيين جشن نيكوكاري گفت: فلسفه زندگي انسان، عبادت است و كمك به همنوع يكي از عبادت‌هاي مهم محسوب مي‌شود و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمين، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد.
وي اظهار داشت: كميته امداد امام خميني (ره) يادگار بي‌بديل معمار بزرگ انقلاب است كه اميد نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير شناخته مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: بايد با شركت در مراسم نيكوكاري فرهنگ نوعدوستي و كمك به يكديگر را كه ريشه در فرهنگ غني اسلام دارد در جامعه حفظ كرده و بيش از پيش آن را تقويت كنيم.
آيت‌الله شبستري با گراميداشA سالروز تاسيس كميته امداد، مردم استان آذربايجان شرقي را به شركت پرشور در جشن احسان و نيكوكاري دعوت كرد و اظهار داشت: شايسته است كساني كه توانايي مالي دارند در كمك به اقشار نيازمند جامعه بكوشند.


نوشته شده در   جمعه 13 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode