ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 اسفند 1389     |     کد : 16277

امام جمعه مهربان:مجلس خبرگان رهبري تعيين كننده‌ترين ركن از اركان نظام است

امام جمعه مهربان گفت: مجلس خبرگان رهبري تعيين كننده‌ترين و مهم‌ترين ركن از اركان نظام است و در حفاظت از دستاوردهاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي نقش اساسي دارد.

امام جمعه مهربان گفت: مجلس خبرگان رهبري تعيين كننده‌ترين و مهم‌ترين ركن از اركان نظام است و در حفاظت از دستاوردهاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي نقش اساسي دارد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته مهربان، به انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري اشاره كرد و اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبري يكي از مهم‌ترين موارد مندرج در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بوده و وظيفه مجلس خبرگان رهبري، معرفي ولي‌فقيه به مردم است.
خطيب جمعه مهربان به جايگاه والاي مجلس خبرگان از ديدگاه حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري اشاره كرد و افزود: مجلس خبرگان رهبري تعيين كننده‌ترين و مهم‌ترين ركن از اركان نظام است و مجلس خبرگان در حفاظت از دستاوردهاي انقلاب و نظام جمهوري اسلامي و مشروعيت بخشيدن به آن نقش اساسي دارد و در واقع توجه ويژه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري به جايگاه حساس و مهم مجلس خبرگان نشان مي‌دهد كه ايشان جايگاه عالي و رفيع براي اين مجلس در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در نظر گرفته‌اند.
وي با گراميداشت 14 اسفندماه آغاز هفته احسان و نيكوكاري، يكي از برترين تعاليم دين مبين اسلام را، احسان و نيكوكاري و دستگيري از نيازمندان دانست و اظهار داشت: يكي از برترين تعاليم دين مبين اسلام، احسان و نيكوكاري و دستگيري از نيازمندان بوده و اين توفيقي است از جانب خداوند متعال كه تنها نصيب بندگان خوب و برگزيده او مي‌شود.
امام جمعه مهربان افزود: خدمت به محرومان و نيازمندان، يكي از شيرين‌ترين و پسنديده‌ترين عبادت‌ها و سنت پيامبر اكرم و ائمه معصومين (ع) است و تأسيس كميته امداد به فرمان حضرت امام خميني (ره)، يكي از بركات و دستاوردهاي انقلاب اسلامي است كه با هدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشكيل شد و اين كميته به لطف خدا توانسته است بسياري از نيازمندان را تحت پوشش قرار دهد و چهره فقر را در كشور، كمرنگ سازد.
خاكپور افزود: در ميان نهادهايي كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي به وجود آمدند، كميته امداد امام خميني(ره)، دو ويژگي عمده و افتخارآميز دارد، يكي آنكه اين كميته، منتسب به حضرت امام خميني (ره) است و اين افتخار بزرگي است كه مردم اين نهاد را با نام بلند امام خميني (ره) مي‌شناسند و ديگر آنكه برنامه و هدف كميته امداد خدمت به محرومان و مستضعفين است و در فرهنگ اسلامي بر كمك و حمايت از اين افراد تأكيد فراوان شده است.
خطيب جمعه مهربان ادادمه داد: طبق تعاليم آسماني اسلام، خداوند بر هر گروهي از مردم حقي قرار داده است و وظيفه ثروتمندان جامعه نيز آن است كه از دارايي خود به نفع جامعه بهره‌برداري كنند و آن را در راه آسايش برادران ديني خويش به كار گيرند.
خطيب جمعه مهربان در ادامه با گراميدشت روز امور تربيتي و تربيت اسلامي اظهار داشت: جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از ابتداي دولت نهم با توجه به رويكرد فرهنگي دولت از رشد خوبي برخوردار بوده و در حال حاضر تعداد 9 هزار و 500 مسجد در كشور فعال است و كانون فرهنگي مساجد تربيت كننده افسران جنگ نرم است.
امام جمعه مهربان با اشاره به مخالفت برخي‌ها با فعاليت فرهنگي در مساجد گفت: متاسفانه در برخي مساجد با فعاليت‌هاي فرهنگي ناخواسته مخالفت مي‌شود كه بايد اين روند اصلاح شود، چرا كه كاركرد مساجد فراتر از عبادت است و كانون مساجد در مسير رشد بصيرت‌افزايي جوانان نقش مهمي دارد و جواناني كه در كانون مساجد تربيت مي‌يابند در جريان فتنه سالم مانده و پشتيبان ولايت فقيه مي‌مانند.
خاكپور به نقش مساجد در طول تاريخ اشاره كرد و افزود: در عصر پيامبر نيز مسجد محل آموزش نظامي، مشورت و كار اجتماعي بود و با توجه به نقش ممتاز مساجد در طول تاريخ در هدايت و تربيت جوانان، دشمن همواره سعي كرده تا مساجد را از وجود جوانان و نوجوانان خالي كرده و مسجد را تك بعدي كند، چرا كه دشمن به اين حقيقت متوجه است تا زماني كه مساجد رونق داشته باشد نمي‌تواند در پيكره جامعه نفوذ كند.
خطيب جمعه مهربان به خيزش‌هايي كه در منطقه صورت گرفته است اشاره كرد و اظهار داشت: آن چيزي كه تمام اين خيزش‌ها و حركت‌ها را در يك نقطه مشترك جمع مي‌كند، با وجود عوامل مختلف، يك عنوان و تفسير مقدس به نام بيداري اسلامي است.
امام جمعه مهربان در پايان خطبه دوم با قدرداني از خدمات دولت نهم و دهم در منطقه مهربان با اشاره به رشد قابل توجه آمار بيمه‌شدگان در بخش مهربان نبود نمايندگي بيمه خدمات درماني در مهربان را يكي از مشكلات اساسي اهالي در اين بخش عنوان كرد و از مسئولان مربوطه خواست تا نسبت به ايجاد و تاسيس نمايندگي بيمه خدمات درماني در بخش مهربان اقدامات لازم را به عمل آورند.


نوشته شده در   جمعه 13 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode