ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 23 آذر 1387     |     کد : 1599

امام جمعه تبريز:سازمان كنفرانس اسلامي عنوان اسلامي را از روي خود بردارد

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود: عملكرد جنايت‌آميز رژيم صهيونيستي در نوار غزه موجي از تنفر در جهان برانگيخته است و عمق اين فجايع به حدي است كه طي روزهاي گذشته راهپيمايي‌هايي در برخي كشورها برپا شد و دانشجويان ايراني نيز در اعتراض به عملكرد عربستان و مصر در همسويي با اسرائيل در مقابل دفاتر اين دو كشور در تهران دست به تحصن زدند تا ابراز همدردي با مردم غزه و انزجار از اسرائيل را به گوش جهان برسانند.
وي تصريح كرد: امروز چشم جهانيان و از جمله مجامع بين‌‌المللي در مقابل جنايات اسرائيل كور شده و در حالي كه كودكان معصوم غزه از امكانات اوليه انساني محروم هستند‌، در مقابل اين جنايت سكوت كرده و تنها با بي‌تفاوتي به تماشا نشسته‌اند.
امام جمعه تبريز با ابراز تاسف از عملكرد شوراي امنيت گفت: بسيار جاي تاسف است كه شوراي امنيت سازمان ملل فقط به انتشار بيانيه‌اي اقدام كرده است كه تنها در آن به ابراز نگراني از وضعيت محاصره غزه پرداخته و حتي در بيانيه خود از كلمه «غير الزام‌آور» نيز بهره جسته كه اين مايه ننگ جوامع بشري است.
آيت‌الله مجتهد شبستري با بيان اينكه اگر دين نداريد لااقل انسان باشيد و از ديد انساني به ماجرا نگاه كنيد، اظهار داشت: متاسفانه برخي كشورها تنها با يك اعتراض كوچك به اين جنايت بزرگ، فكر مي‌كنند وظايف انساني و اخلاقي خود را انجام داده‌اند در حالي كه اين اعتراض نيم‌بند به درد هيچ كس نمي‌خورد.
وي با اشاره به نقش كشورهاي عربي در كمك به حل اين مشكل، نقش مصر را تاثيرگذارتر خواند و افزود: مصر به دليل نزديكي به نوار غزه مي‌تواند كمك شاياني به اين مردم داشته باشند و در شكستن اين محاصره تاثيرگذارتر اقدام كند. ولي با ابراز تاسف بايد گفت: نه تنها كمكي نمي‌كند بلكه ارتش خود را نيز در اختيار رژيم ددمنش اسرائيل قرار داده است.
امام جمعه تبريز در ادامه سخنان خود از مردم خواست در راهپيمايي‌ها و اعتراض‌هاي خود علاوه بر سر دادن شعار مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل شعار مرگ بر حسني مبارك فرياد بزنند.
وي گفت:‌ رژيم غاصب اسرائيل علاوه بر محاصره غزه به جنايت در الخليل دست زده است و عده زيادي از فلسطينيان را در اين منطقه به شهادت رسانده‌اند. از اين رو براي چندمين بار از مجامع بين‌المللي مي‌خواهيم كه سكوت خود را شكسته و جلوي اين ددمنشي را بگيرد. و اجازه ندهد پيش از اين مردم فلسطين كشته شوند.
وي در ادامه از تمام كشورهاي اسلامي خواست هرگونه روابط خود را با اسرائيل كه در حال مرگ قرار گرفته به طور كلي و هرچه زودتر قطع كنند و نسبت به مسائل جهان اسلام هشيار و حساس باشند.
امام جمعه تبريز همچنين در ادامه به 27 آذر سالروز شهادت دكتر مفتح اشاره كرد و با گراميداشت اين روز گفت: روز 27 آذر به دليل پاسداشت مقام شهيد مفتح و زحمات ايشان در امر پيوند حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و مي‌توان ايشان را حلقه اتصال دانشگاه و حوزه ناميد.
وي نقش اين دو نهاد را در جامعه بسيار تاثيرگذار خواند و تصريح كرد: روحاني و دانشجو در تاريخ انقلاب نشان دادند كه تاثيرگذارتر از هر قشر ديگري هستند و نمي‌توان تاثير آنان را در پيروزي انقلاب و جنگ تحميلي ناديده گرفت.
آيت‌الله مجتهد شبستري افزود: ما در همين جا از روحانيون و دانشگاهيان مي‌خواهيم كه با همفكري و انس بيشتر با هم، وحدت را حفظ كرده و طوري عمل كنند كه مردم بين آنها تعارضي مشاهده نكنند.


نوشته شده در   شنبه 23 آذر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode