ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 اسفند 1389     |     کد : 15940

امام جمعه مهربان: درخواست مردم از دستگاه قضايي مجازات سران فتنه است

امام جمعه مهربان گفت: درخواست مردم و نمازگزاران از دستگاه قضايي آن است كه فتنه‌گران به طور علني محاكمه و مجازات شوند و درخواست حوزه علميه نيز خلع لباس كروبي است.

 امام جمعه مهربان گفت: درخواست مردم و نمازگزاران از دستگاه قضايي آن است كه فتنه‌گران به طور علني محاكمه و مجازات شوند و درخواست حوزه علميه نيز خلع لباس كروبي است.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعلي خاكپور امروز در خطبه‌هاي نماز ضمن سفارش خويش و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، به خيزش اخير كشورهاي عربي و آفريقايي اشاره كرد و افزود: عصر اخير عصر خيزش كشورهاي عربي و آفريقايي اسلامي است و حضرت امام (ره) با آن آينده‌نگري كه داشتند در وصيت‌نامه سياسي الهي فرموده‌اند: اين عصر عصر قيام است و عصري نيست كه مسلمين بنشينند و بيگانگان ثروت آنها را چپاول كنند.
خطيب جمعه مهربان به فرازي از وصيت‌نامه سياسي الهي حضرت امام خميني (ره) اشاره كرد و افزود: به‌ ملت‌هاي‌ اسلامي‌ توصيه‌ مي‌كنم‌ كه‌ از حكومت‌ جمهوري‌ اسلامي‌ و از ملت‌ مجاهد ايران‌ الگو بگيريد و حكومت‌هاي‌ جائر خود را در صورتي‌ كه‌ به‌ خواست‌ ملت‌ها كه‌ خواست‌ ملت‌ ايران‌ است‌ سر فرود نياوردند، با تمام‌ قدرت‌ به‌ جاي‌ خود بنشانيد، كه‌ مايه‌ بدبختي‌ مسلمانان‌، حكومت‌هاي‌ وابسته‌ به‌ شرق‌ و غرب‌ هستند و اكيداً توصيه‌ مي‌كنم‌ كه‌ به‌ بوق‌هاي‌ تبليغاتي‌ مخالفان‌ اسلام‌ و جمهوري‌ اسلامي‌ گوش‌ فرا ندهيد كه‌ همه‌ كوشش‌ دارند كه‌ اسلام‌ را از صحنه‌ بيرون‌ كنند كه‌ منافع‌ ابرقدرت‌ها تأمين‌ شود.
خاكپور افزود: امروز در كشورهاي منطقه بيداري اسلامي به شدت در حال گسترش است و هدف اصلي اين انقلاب‌ها و حركت‌هاي مردمي اخراج آمريكا از كشورشان است و در واقع مردم اين كشورها سياست‌هاي آمريكا را باعث ايجاد فاصله و شكاف بين ملت‌ها و دولت‌ها مي‌دانند و اين اتفاقات و رويدادها همان چيزي است كه حضرت امام خميني (ره) وقوع آن را پيش‌بيني كرده بود.
خطيب جمعه مهربان با انتقاد و محكوم كردن اقدام معمر قذافي در كشتار مردم كشور ليبي اظهار داشت: معمر قذافي كه 42 سال پيش با شعار استقلال كشور و حمايت از فقيران به رهبري اين كشور رسيده بود، اكنون با توجه به اين كه بازيچه غرب شده است هيچگونه موفقيتي بدست نياورده، به طوري كه حتي غربي‌ها اجازه فعاليت هسته‌اي را هم به او ندادند و امروز در مقابل حركت مردم ايستاده و گفته است كه اگر مردم به خانه‌ها برنگردند همه شان را خواهم كشت.
امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با محكوم كردن اقدامات سران فتنه در دادن اطلاعيه و بوجود آوردن حوادث 25 بهمن اظهار داشت: درخواست مردم و نمازگزاران از دستگاه قضايي آن است كه فتنه‌گران به طور علني محاكمه و مجازات شوند و درخواست حوزه علميه نيز خلع لباس كروبي است.
خاكپور با تاكيد بر محاكمه و مجازات سران فتنه، موسوي و كروبي افزود: به گفته يكي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري، موسوي و كروبي محارب و مفسد في‌الارض هستند و با تجركات خود در 25 بهمن مي‌خواستند، حضور 50 ميليون نفري مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن را زير سؤال ببرند.
خطيب جمعه مهربان تاكيد كرد: بايد جزييات اسرار ارتباط سران فتنه با قدرت‌هاي خارجي و عناصر ضدانقلاب فاش شود.
امام جمعه مهربان در ادامه به ديدار جمعي از مردم آذربايجان با مقام معظم رهبري در گراميداشت سالروز قيام 29 بهمن مردم تبريز اشاره كرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي با تجليل از ايمان، اخلاص، پايمردي و بصيرت مثال زدني مردم آذربايجان در طول تاريخ به ويژه در مقاطع مختلف نهضت اسلامي و انقلاب اسلامي ايران فرمودند: مهم‌ترين ويژگي حركت مردم تبريز در 29 بهمن سال 56 الگو شدن آن براي حركت‌هاي بعدي ملت ايران بود و اگر قيام 29 بهمن 56 روي نمي‌داد، قيام 19 دي مردم قم به فراموشي سپرده و روند حركت ملت ايران در مسير نهضت اسلامي، متوقف مي‌شد.
خاكپور با تبريك و گراميداشت هشتم اسفند ماه سالروز تاسيس نهاد مقدس امور تربيتي اظهار داشت: يكي از بنيادي‌ترين و اساسي‌ترين مسئله در اسلام تربيت اسلامي است كه با توجه به بعد اسلامي و انساني آن بسيار با اهميت است و بايد در اين مورد بيشتر سخن گفته شود.
خطيب جمعه مهربان افزود: شهيدان گرانقدر رجايي و باهنر در دوران تصدي وزارت آموزش و پرورش در سال 1359، اقدام به تأسيس ستادهاي امور تربيتي در مدارس كردند، تا از اين طريق فرهنگ اسلامي را گسترش دهند و دانش‌آموزان را به احترام و عمل به ارزش‌هاي اسلامي ترغيب كنند تا به اخلاق پسنديده روحي و شخصيتي متخلق شوند.



نوشته شده در   جمعه 6 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode