ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 6 اسفند 1389     |     کد : 15939

امام جمعه تبريز: زمان زورگويي به پايان رسيده است

امام جمعه تبريز گفت: قدرت‌هاي استكباري بدانند زمان زورگويي به پايان رسيده و ملت‌ها بيدار شده‌اند و حقوق خودشان را احقاق خواهند كرد.

 امام جمعه تبريز گفت: قدرت‌هاي استكباري بدانند زمان زورگويي به پايان رسيده و ملت‌ها بيدار شده‌اند و حقوق خودشان را احقاق خواهند كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) تبريز با اشاره به تحولات و قيام مردم ليبي، بحرين و كشورهاي عربي منطقه و شمال آفريقا اظهار داشت: آمريكا از اين تحولات بشدت عصباني است چون با بيداري و خيزش ملت‌هاي مسلمان دست آمريكا از امكانات و منابع منطقه شمال آفريقا و خاورميانه كه به واسطه حكام دست نشانده ايجاد شده بود به خطر انداخته و قطع مي‌شود.
وي ادامه داد: آمريكا علاوه بر معادن نفت اين كشورها از پايگاه‌هاي نظامي و تبادل اطلاعاتي اين كشورهاي استفاده مي‌كند از تحولات اين كشورها و احتمال نابودي حكومت‌هاي دست نشانده خود در آنها نگران است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: به فضل الهي آن روز نزديك است كه آمريكا از همه امكانات كشورهاي اسلامي خاورميانه و منطقه به صورت مفت و مجاني استفاده مي‌كرد با سقوط حكومت‌هاي دست نشانده از همه مزايا محروم مي‌شود.

*اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌هاي استكبار جهاني است
خطيب جمعه تبريزبا اشاره به ‌نقشه دشمنان براي ضربه به اتحاد مسلمانان گفت: اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌هاي استكبار جهاني است.
شبستري گفت: سياستمداران استعمارگر به خوبي مي‌دانند كه اگر هويت يكپارچه‌ جهان اسلام شكل بگيرد، راه بر سيطره‌‌ آنان بسته مي‌شود، بنابراين قدرت‌هاي استكباري اكنون به نقطه‌اي از تقابل با جهان اسلام رسيده‌اند كه مي‌خواهند با تفرقه بين مسلمانان، آنان را به جان هم بيندازند.

*آشنا سازي نسل جوان با تربيت اسلامي
وي همچنين با اشاره به هشتم اسفند روز امور تربيتي و تربيت اسلامي خاطر نشان كرد: تعليم در كشور از وضعيت بهتري برخوردار است اما از نظر تربيتي لنگ است و بايد همه والدين و مسئولان كشور نسل جوان و نوجوانان را با تربيت اسلامي آشنا سازند.
امام جمعه تبريز تصريح كرد: فصل طلايي تربيت نوباوگان، دوراني است كه در آموزش و پرورش مشغول به تحصيل هستند و اين دوران حتي از دوران دانشگاه هم مهم‌تر است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه سخنان خود افزود :نوجوانان و نوباوگان در بهترين دوران فصل زندگي تربيتي، در اختيار آموزش و پرورش هستند و خردسالان استعداد بسيار بيشتري براي تربيت دارند.
شبستري تاكيد كرد: براي تربيت خوب دانش‌آموزان به عنوان ذخاير اصلي كشور، بايد مربيان خوبي داشته باشيم.
امام جمعه تبريز اضافه كرد: مربيان امور تربيتي بايد بيش از گذشته براي تربيت دانش‌آموزان تلاش كنند زيرا دشمن با استفاده از لوازم و امكانات گمراه كننده سعي در ايجاد شبهه در بين جوانان دارد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين گفت: تربيت در همه دوران‌ها امري لازم و ضروري است،زيرا امروز استكبار جهاني مي‌خواهد جوانان شايسته ما را به انحراف بكشد و رسالت امور تربيتي، خطيرتر از گذشته است
امام جمعه تبريز ادامه داد: استكبار براي ربودن جوانان ما، كارهاي زيادي انجام داده، آموزش و پرورش مي‌تواند با اين جنگ فرهنگي كه به وجود آمده، مقابله كند.
آيت الله شبستري تاكيد كرد: تربيت بايد با تعليم هماهنگ باشد، در غير اين صورت با مشكل مواجه خواهيم شد.
وي ادامه داد: قسمت عمده كار انبيا مسئله تربيت بوده است و تعليم هم لازم است اما اساس تربيت است.
خطيب جمعه تبريز خاطرنشان كرد: وظيفه اصلي امور تربيتي، تربيت روحي جوانان است، زيرا استكبار جهاني جوانان ما را بي‌اعتقاد مي‌خواهد، مسائل سياسي هم بر محور مسائل اعتقادي، مي‌چرخد.

*نقش‌آفريني روحانيت در آموزش و پرورش
وي در ادامه سحنانش اهميت ارائه آموزش‌هاي ديني در مدارس را ياد آور شد و افزود: روحانيت بايد بيش از پيش درحوزه آموزش و پرورش نقش‌آفريني كنند.
وي تاكيد كرد: روحانيت بايد از تمركزگرايي در شهر قم پرهيز كرده و در مناطقي از كشور كه با كمبود روحاني مواجه هستند خدمت رساني كنند تا عموم مردم بتوانند از دانسته‌هاي آنها استفاده كنند.
امام جمعه تبريز همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سخنان اخير وزير اطلاعات مبني بر كشف جزوه‌هاي از خانه‌هاي يكي از فتنه‌گرانبه دست آمده است كه به دنبال اسلام ستيزي بودند، اظهار داشت: معيار وضع فعلي افراد است و اگر در انقلاب ريزش وجود دارد رويش هاي زيادي هم است.



نوشته شده در   جمعه 6 اسفند 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode