ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 15 آذر 1387     |     کد : 1569

امام جمعه تبريز: دانشجويان اجازه سوءاستفاده به مغرضان را ندهند

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با تبريك فرارسيدن 16 آذر، روز دانشجو، علاقه به عدالت و آرمانخواهي همچنين روحيه استكبار ستيزي دانشجويان را امري طبيعي خواند و افزود: اين قشر از اين روحيه بايد در راه صحيح استفاده كرده و بهانه به دست كساني كه آلت دست بيگانگان هستند ندهند.
وي گفت: دانشجويان عزيز بايد به رهنمودهاي مقام معظم رهبري كه در هر فرصتي براي دانشجويان توصيه‌هايي دارند،گوش فرا داده و با تبعيت از ايشان كه الهام گرفته از قرآن و سنت است،راه رسيدن به قله‌هاي سعادت را به سلامت طي كنند.
امام جمعه تبريز در ادامه به سفر رئيس جمهور به استان آذربايجان شرقي اشاره كرد و اظهار داشت: دور دوم سفر هيئت دولت به استان داراي ثمرات و بركات خوبي بود كه در اين دور از سفر در جلسه هيئت دولت 220 مصوبه براي عمران و آباداني اين خطه به تصويب رسيد.
وي كمك به توسعه و تسريح روند اجرايي مترو، تكميل و تجهيز بيمارستان‌ها در كل استان، احدات دانشگاه قرآني در تبريز، تاسيس موسسه پيوند اعضا، تسريع در راه‌اندازي قطار ميانه ـ تبريز، تسريع در تكميل راه بستان‌آباد ـ تبريز، آغاز عمليات اجرايي آزاد راه تبريز و بازرگان، راه‌اندازي شركت هواپيمايي و افزايش خطوط پروازي تهران ـ تبريز، افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي، تجهيز خوابگاه دانشجويي، احداث و تكميل ورزشگاه و ده‌ها طرح ديگر را از مصوبات اين دوره از سفر هيئت دولت به استان عنوان كرد.
وي همچنين با نويد به صنعتكاران استان اظهار داشت: در جلسه هيئت دولت مصوب شد كه هر صنعتكاري پيشه خود را در خارج از محدوه شهر داير كرده و يا به محل كار خود به آنجا منتقل كند از معافيت مالي بهره‌مند خواهد شد.
آيت‌الله مجتهد شبستري در ادامه سخنان خود تصريح كرد: از خداوند متعال عزت و قوت براي اين دولت مسئلت داريم و اميدواريم كه با تامين منابع مال اين طرح‌ها و تزريق آن،شاهد بهره‌برداري سريع اين پروژه‌هاي مصوب باشيم.
وي همچنين از مردم آذربايجان در زمينه حضور گسترده در استقبال از رئيس جمهور قدراني كرد و گفت: شعار «آذبايجان اوياخدي،انقلاب داياخدي»مردم اين خطه كه همواره آن را سر داده و در اين دوره از سفر نيز آن را تكرار كرد،نشانگر حضور سبز و هميشگي اين مردم در تمام صحنه‌هاي انقلاب است و به دنيا نشان داد كه همچنان بر سر عهد و پيمان خود با امام راحل و شهداي اين مرز و بوم باقي است.
مجتهد شبستري در ادامه به بحث حوادث اخير در هند اشاره كرد و افزود: عمليات تروريستي چند روز قبل در بمبئي كه منجر به كشته شدن 195 و زخمي شدن 295 نفر از مردم آن شد، نشان از توطئه براي بر هم زدن روابط هند و پاكستان است.
خطيب جمعه تبريز افزود: هر چند اين عمليات را به مسلمانان و به شاخه‌اي موسوم به مجاهدان «دكن» مي‌دهند اما شواهد و قرائن نشان مي‌دهد اين تخريب بزرگ كار يك گروه كوچك نبوده و كار قدرت‌هاي بزرگ است.
وي اضافه كرد: به نظر مي‌رسد با توجه به اتفاقات عراق و مسائلي كه در داخل آمريكا از لحاظ بحران‌هاي مالي به وجود آمده استكبار به دنبال تغيير مسير افكار عمومي از داخل آمريكا و اضمحلال آن به بيرون است و از طرفي مي‌خواهند اوباما را متقاعد كنند كه امنيت در منطقه وجود ندارد و نبايد نيروهاي اين كشور از منطقه خارج شوند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: از اين دلايل متعددي وجود دارد كه نشان مي‌دهد اين توطئه كار استكبار غرب و ايادي آن است. 
ايشان در ادامه به بحث محاصره نوار غزه اشاره كرد و اظهار داشت: روزهاست كه اين منطقه در محاصره قرار دارد و ما شاهد سكوت مرگبار دول عرب و مجامع بين‌المللي هستيم.
امام جمعه تبريز از جمع‌آوري كمك توسط هلال‌احمر براي مردم غزه خبر داد و خواست كه مردم در اين زمينه همكاري لازم را داشته باشند.


نوشته شده در   جمعه 15 آذر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode