ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 29 بهمن 1389     |     کد : 15655

امام جمعه ملكان: خلا روحانيت مهم‌ترين ضعف قيام‌هاي كشورهاي عربي است‌

امام جمعه شهرستان ملكان گفت: امروز اگر مي‌بينيم در كشورهاي عربي مردم به نتيجه دلخواه خود نمي‌رسند حاكي از خلا روحانيت در آن كشورهاست.

 امام جمعه شهرستان ملكان گفت: امروز اگر مي‌بينيم در كشورهاي عربي مردم به نتيجه دلخواه خود نمي‌رسند حاكي از خلا روحانيت در آن كشورهاست.
به گزارش خبرگزاري فارس از ملكان، حجت‌الاسلام حافظ زماني امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر با اشاره به ديدار هزاران تن از اقشار مختلف مردم آذربايجان با مقام معظم رهبري اظهار داشت: در اين ديدار مردم ولايت‌مدار آذربايجان بار ديگر بيعت مجدد خود را با مقام عظماي ولايت اعلام كردند.
وي از رضايت عميق مقام معظم رهبري از مردم هميشه در صحنه آذربايجان و تبريز خبر داد و تصريح كرد: معظم له از شو ر و شعور و بصيرت مردم آذربايجان قدرداني كرد.
خطيب جمعه ملكان در ادامه به نقش روحانيت در مبارزات مردم ايران در سال‌هاي 42 تا 57 و حضور گسترده در هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: امروز اگر مي‌بينيم در كشورهاي عربي مردم به نتيجه دلخواه خود نمي‌رسند حاكي از خلا روحانيت در آن كشورهاست.
وي در ادامه از برخي بي‌حجابي‌ها در جامعه انتقاد كرد و گفت: در كشوري كه انقلاب كرده و هزاران شهيد در راه دفاع از آرمان‌هاي خود تقديم كرده نبايد شاهد برخي ناهنجاري‌ها از جمله بي‌حجابي باشيم.
زماني با اشاره به فرمايش تاريخي حضرت امام مبني بر اينكه از دامن زن مرد به معراج مي‌رود، همه احاد جامعه را به دادن تذكر به اين قبيل افراد دعوت كرد.
امام جمعه ملكان از عفت و حجاب به عنوان ارزش بزرگي براي زن مسلمان دانست و خاطرنشان كرد: البته حجاب و عفت تنها نگهداشتن شكل و قيافه از نامحرم نيست بلكه عفت در كلام، نگاه، شنيدن، گفتار نيز واجب است.
وي افزود: همان طوري كه خانم‌ها موظف به حفظ حجاب خود هستند آقايان نيز به حفظ حجاب دعوت شده‌اند.
با اشاره به برگزاري همايش حجاب و عفاف در دوشنبه گذشته در شهرستان ملكان از شركت بيش از 2 هزار تن از اقشار مختلف مردم در اين همايش خبر داد و از دست اندركاران و اهالي مومن و متدين اين شهرستان قدرداني كرد.
خطيب جمعه ملكان در ادامه رعايت حجاب در دانشگاه‌ها نيز تاكيد كرد و گفت: ضروري است رؤساي دانشگاه‌ها با تشويق دانشجويان باحجاب همه را به رعايت حجاب در دانشگاه‌ها تشويق كنند.
امروز نيز همچون هفته‌هاي گذشته حضور بيش از هزار تن از اقشار مختلف مردم مومن و متدين ملكان باعث شد بار ديگر مسجد جامع ملكان جوابگوي نمازگزاران نباشد.


نوشته شده در   جمعه 29 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode