ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 8 آذر 1387     |     کد : 1542

امام جمعه تبريز: ‌نمايندگان مجلس از منم منم گفتن پرهيز كنند

آيت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره)تبريز ضمن گراميداشت سالروز شهادت آيت الله مدرس، وي را مجاهدي وارسته عنوان كرد كه ساده زيستي،درايت، اخلاق و منش وي بايد سرمشق نمايندگان مجلس باشد.
وي اضافه كرد: همه بايد منافع ملي و مردمي را در نظر گرفته و مصالح كشور را فداي منافع شخصي و حب و بغض با ديگران نكنند.
خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود به بحث توافقنامه امنيتي عراق اشاره كرد و اظهار داشت: بالاخره پس از كش و قوس‌هاي زياد اين توافقنامه مورد تصويب مجلس قرار گرفت كه از نظر تاكيد در آن به مسئله عدم استفاده آمريكا از خاك عراق براي حمله به كشورهاي ديگر مورد قبول است اما متاسفانه بحث كاپيتولاسيون، بندي از توافقنامه است كه حذف نشده و اين جاي بسيار نگراني و تاسف است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي ادامه داد: اين بحث براي ملت عراق مشكل‌زا خواهد بود و لكه
‌ننگي به حساب مي‌آيد كه اگر مورد توجه قرار نگيرد، وضعيت عراق را در داخل با مشكل رو به رو مي‌كند.
وي تاكيد كرد:با تمام اين حرف‌ها و حديث‌ها اما هنوز روزنه‌اي باقي مانده است، چرا كه قرار است اين توافقنامه 9 ماه ديگر به رفراندوم گذاشته شود و در نهايت پس از نظر ملت عراق مورد تصويب نهايي قرار بگيرد كه اميدواريم و مطمئن هستيم مردم مظلوم اين كشور نداي مرجعيت و اسلام را لبيك گفته و با دادن راي منفي به اين توافقنامه ذلت پذيرش آن را نخواهند پذيرفت.
‌شبستري با اشاره به سخنان آيت الله سيستاني اظهار داشت: ايشان تاكيد بسيار دارند كه امنيت و استقلال عراق نبايد در معرض خطر قرار گيرد و از اين دولت و نمايندگان را به هوشياري در اين زمينه فراخوانده و خواهان تحت تاثير قرار نگرفتن نمايندگان بر اثر فشارهاي خارجي هستند.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با محكوم كردن جنايات صهيونيستي در نوار غزه گفت: امروز در نوار غزه همه شاهد مرگ تدريجي انسان‌ها به ويژه كودكان معصوم هستيم و اين مردم ماه‌هاست كه در محاصره قرار گرفته و امكانات اوليه نظير آب و غذا براي ادامه حيات ندارند.
امام جمعه تبريز با اشاره به اينكه غزه به زنداني بزرگ بدون آب و غذا تبديل شده است، افزود: مردم غزه كه هيچ گاه نخواستند در مقابل باج‌خواهي رژيم اشغالگر قدس كوتاه بيايند، از اداره منطقه به دست جنبش حماس و در راس آن اسماعيل هنيه ناراضي نيستند، چرا كه آن را انتخاب به حق خود مي‌دانند و امروز بايد توان ددمنشي كساني را بدهند كه دم از مبارزه با تروريسم و دموكراسي و حقوق بشر مي‌زنند.
وي در ادامه سكوت مرگبار كشورهاي عربي را ننگين خواند و گفت:در حالي كه روزانه انسان‌هايي به خاطر دفاع از سرزمين و حق قانوني خود در غزه كشته مي‌شوند، سران عرب نظير ملك عبدالله و حسني مبارك به عيش و نوش مشغول بوده و از اين امر رضايت هم دارند.
امام جمعه تبريز در ادامه ضمن درخواست از مجامع بين‌المللي به ويژه كنفرانس اسلامي براي شكست سكوت‌ و انجام اقدامات لازم براي توقف كشتار و محاصره غزه اظهار داشت: ما انزجار خود را از ددمنشي رژيم صهيونيستي اعلام كرديم و با مردم مظلوم غزه همدردي مي‌كنيم و براي اين مقاومت به آنان تبريك مي‌گوييم.


نوشته شده در   جمعه 8 آذر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode