ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 22 بهمن 1389     |     کد : 15270

امام جمعه تبريز: بيگانگان سعي در تحريف انقلاب مصر دارند

امام جمعه تبريز گفت:‌ ‌انقلاب مصر با انقلاب اسلامي ايران تشابهات زيادي دارد و اين در حالي است كه بيگانگان سعي در تحريف اين انقلاب و اقتصادي كردن آن دارند.

 امام جمعه تبريز گفت:‌ ‌انقلاب مصر با انقلاب اسلامي ايران تشابهات زيادي دارد و اين در حالي است كه بيگانگان سعي در تحريف اين انقلاب و اقتصادي كردن آن دارند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه به امات وي در مصلاي امام خميني(ره) تبريز اقامه شد با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22 بهمن امسال اظهار داشت: مردم با حضور پرشور خود در اين راهپيمايي بار ديگر با آرمان‌هاي امام و رهبري تجديد ميثاق كردند.
وي افزود:‌ حضور پرشور مردم پس از 32 سال از پيروزي انقلاب در راهپيمايي 22 بهمن شكرگزاري از خدمات و دستاوردهاي انقلاب است و اين حضور ارزشمند و شعارهاي مردمي در واقع شكر زباني از انقلاب است.
امام جمعه تبريز گفت: ‌بايد با انجام فرائض ديني و انجام رسالت ديني خود شكرگزار عملي انقلاب بود و جوانان در اين خصوص رسالتي خاص بر عهده دارند.
آيت الله مجتهدشبستري در ادامه با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: طي سه دهه گذشته انقلاب دستاوردهاي بزرگي داشته كه تامين استقلال كشور در بخش‌هاي مختلف و استقلال فرهنگي و سياسي از جمله اين موارد است.
خطيب جمعه تبريز گفت: ايران اسلامي در بعد سياسي مستقل‌ترين كشور جهان است و در ابعاد ديگر نيز جايگاه برجسته‌اي دارد در حالي كه در نظام شاهنشاهي تنها در بخش نظامي ده‌ها هزار مستشار خارجي در كشور حضور داشته بر همه امور نظامي كشور اجازه داشتند.
آيت الله مجتهدشبستري با بيان اينكه استقلال اقتصادي براي هر كشور بسيار مهم است، يادآور شد: ‌استقلال اقتصادي از اركان مهم هر كشور به حساب مي‌آيد و مديريت مسئولان را در راستاي تحقق استقلال اقتصادي مهم است.
وي با بيان اينكه دستاوردهاي فرهنگي كشور مهم‌تر از بقيه دستاوردها بوده است، تاكيد كرد: ‌در زمان رژيم گذشته وضع عفاف و حجاب در كشور بسيار نامطلوب بود و به بركت انقلاب اسلامي وضعيت فرهنگي جامعه رو به بهبود گذاشت و عفاف و حجاب به عنوان يك ارزش مهم تلقي شد.
امام جمعه تبريز با انتقاد از وضعيت عفاف و حجاب در سال‌هاي اخير در كشور يادآور شد:‌ دولت بايد حساسيت بيشتري نسبت به وضع عفاف و حجاب در جامعه داشته باشد و اميدواريم با تصويب هر چه سريع‌تر لايحه عفاف و حجاب در مجلس اين مسئله در جامعه بيشتر رعايت شود.
آيت الله مجتهدشبستري در ادامه با اشاره به انقلاب مردمي مصر اظهار داشت: اين انقلاب در حالي وارد هيجدهمين روز خود شده كه سقوط مبارك حتمي شده و خبرگزاري‌ها خبر از سقوط مبارك مي‌دهند.
وي تصريح كرد: ‌انقلاب مصر با انقلاب اسلامي ايران تشابهات زيادي دارد و مردم مصر نيز خواهان حكومت اسلامي هستند در حالي كه بيگانگان سعي در تحريف اين انقلاب و اقتصادي كردن آن دارند.
امام جمعه تبريز افزود:‌ شعار مردم مصر در آغاز انقلاب با الله اكبر آغاز شد و مردم ايران در اعتراض به رژيم شاهنشاهي نداي الله اكبر سر دادند.
وي با بيان اينكه وقوع انقلاب در مصر تاثير زيادي در جهان اسلام خواهد داشت گفت: ‌مصر جايگاه خاصي در ميان كشورهاي اسلامي و خصوصاً كشورهاي سني مذهب دارد و موفقيت انقلاب در اين كشور موجب وحشت و ترس بسيار زياد آمريكا و اسرائيل مي‌شود.
امام جمعه تبريز بر همراهي مردم مسلمان ايران و كشورهاي شيعي با انقلاب مصر تاكيد كرد و گفت: سيدحسن نصر الله نيز در بيانات خود بر همراهي با اين انقلاب مردمي تاكيد كرد و شهادت در كنار مردم مبارز مصر را افتخار خود دانسته است.



نوشته شده در   جمعه 22 بهمن 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode