ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 آذر 1387     |     کد : 1507

امام جمعه مهربان:بسيج حافظ ارزش‌هاي انقلاب است

حجت‌الاسلام و المسلمين قهرمان احمدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان با تبريك هفته بسيج مستضعفين، پنجم آذر ماه سالروز تشكيل بسيج مستضعفان به فرمان حضرت امام خميني (ره) را گرامي داشت و با اشاره به فرمايش حضرت امام خميني (ره) افزود: ملتي كه در خط اسلام ناب و مخالف استكبار است، همه افرادش بايد بسيجي باشند.
وي تشكيل بسيج در نظام مقدس جمهوري اسلامي را از بركات و الطاف خداوند تعالي دانست كه بر انقلاب اسلامي ايران ارزاني شد و بسيج در واقع لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكيل آن را همه مجاهدان از نخستين تا آخرين امضا كردند.
خطيب جمعه مهربان هفته بسيج را در حقيقت فرصت و بهانه‌اي براي زنده نگهداشتن ارزش‌ها و روح بسيجي در آحاد ملت به ويژه جوانان پرشور و مدافعان عاشق صادق دانست.
امام جمعه مهربان به تعابير مقام معظم رهبري از معناي بسيج اشاره كرد و افزود: بسيج عبارت است از مجموعه‌اي كه در آن پاك‌ترين انسان‌ها، فداكارترين و آماده به كارترين جوانان كشور در راه اهداف عالي اين ملت و براي به كمال رساندن و به خوشبختي رساندن اين كشور جمع شده‌اند.
احمدي تصريح كرد: همه كساني كه با ايمان و خلوص نيت براي اسلام و نظام اسلامي و ملت بزرگوار ايران شبانه‌روز براي نيل به اهداف والا تلاش مي‌كنند، بسيجي هستند.
خطيب جمعه مهربان با نقل فرمايش مقام معظم رهبري در مورد بسيج اظهار داشت: هنر انقلاب و حضرت امام خميني (ره) اين بود كه در جامعه‌اي كه دشمن 50، 60 سال به طور مستقيم و غيرمستقيم روي آن كار كرده بود تا آن را به لجنزار و فساد بكشاند، كار كرد و جوانانش را مانند گل، پاك و پاكيزه تربيت كرد و خود آن بزرگوار فرمودند اين فتح الفتوح است.
امام جمعه مهربان فتح الفتوح حضرت امام (ره) را ساختن جوانان مؤمن، مخلص، سالم، صادق دانست كه به شهوات بي اعتنا بوده و دل‌هايشان به سمت خدا است.
احمدي در ادامه با اشاره به وقوع انقلاب اسلامي ايران در شرايط حساس و استراتژيك تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران به رهبري حضرت امام خميني (ره) در شرايط حساس و استراتژيكي به وقوع پيوست و با انديشه تابناك حضرت امام (ره) به استقلال رسيد و اين سبب برانگيختن نظام سلطه به ويژه كشورهاي استكباري شد و آنها بر آن شدند تا كه به مقابله جدي با نظام اسلامي ايران برخيزند.
خطيب جمعه مهربان افزود: كشورهاي استكباري با استفاده از روش‌هاي مختلف تلاش كردند كه اراده خودشان را بر ما تحميل كنند تا نظم تعريف شده خودشان را بر نظام بين‌الملل اعاده كنند، اما بيداري مردم ايران و لطف الهي و هوشمندي حضرت امام (ره) مانع تحقق اهداف دشمن شد.
امام جمعه مهربان به بيداري و هوشياري و آمادگي ملت ايران براي مقابله با توطئه‌هاي گوناگون دشمن در صحنه‌هاي مختلف در سايه رهنمودهاي حضرت امام (ره) اشاره و تصريح كرد: بسيج بر اساس اين نياز با فرمان بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در يوم الله پنجم آذر ماه سال 1358 تشكيل شد.
احمدي تثبيت همه انقلاب‌ها را نيازمند عقبه فكري و فرهنگي در متن آن جامعه دانست و اظهار داشت: بسيج در دوره‌هاي مختلف كاركردهاي مختلف داشته است و در اوايل انقلاب در مقابله با تهديدات پيچيده‌اي كه براي براندازي نظام شكل گرفت، به صحنه آمد و بيشتر كاركرد نظامي و امنيتي داشت و از انقلاب پاسداري و حفاظت كرد.
خطيب جمعه مهربان حضور مردم در جنگ تحت عنوان بسيجي را سبب رقم زدن جنگ جديدي دانست كه به جنگ اعتقادي و مردم‌محور مشهور شد و صحنه جنگ با حضور فراگير مردم شكل ديگري به خود گرفت و در نهايت سبب پيروزي لشكر اسلام شد.


نوشته شده در   جمعه 1 آذر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode