ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 آبان 1387     |     کد : 1436

امام جمعه مهربان:شعارهاي امام و انقلاب در عمل توسط دولت نهم احيا شد

حجت الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان با اشاره به ديدار كارگزاران حج با مقام معظم رهبري و فرمايشات معظم له افزود: نظام جمهوري اسلامي، نظامي مقتدر اما مظلوم است و مديران و روحانيون و همه مسئولان و كارگزاران حج از اين فرصت براي تبيين واقعيت‌ها و حقايق شيوا و زيباي جمهوري اسلامي براي مسلمانان استفاده كنند و اين فريضه الهي فرصتي مغتنم براي وحدت امت بزرگ اسلامي و التيام جدايي است.
احمدي تصريح كرد: در حالي بعضي‌ها اقدام به سياه نمايي در فضاي جامعه مي‌كنند كه خودشان نيز به وضوح مي‌بينند كه رياست جمهوري و اعضاي هيئت دولت شبانه‌روز تلاش مي‌كنند و ترويج فرهنگ خدمت و كار در كشور براي افتخارات اين دولت كافي است و به حق بايد دولت نهم را از كارآمدترين دولت‌هاي بعد از انقلاب دانست و دولت نهم در عمل شعارهاي حضرت امام خميني (ره) و انقلاب اسلامي را احيا نموده است و معناي واقعي اصولگرايي هم همين است.
خطيب جمعه مهربان با اشاره به اين كه مردم تحت تاثير تبليغات و سياه‌نمايي برخي‌ها قرار نخواهند گرفت، اظهار داشت: مردمي كه اين همه خدمت صادقانه و تلاش‌هاي شبانه‌روزي دكتر احمدي‌نژاد و اعضاي هئيت دولت را مي‌بينند به راحتي تحت تاثير افرادي كه با سياه نمايي مي‌خواهند خود را ناجي ملت مطرح نمايند قرار نخواهند گرفت.
امام جمعه مهربان در ادامه با گراميداشت 14 آبان روز فرهنگ عمومي اظهار داشت: فرهنگ عمومي مجموعه‌اي از باورها و رفتارهاي صحيح و غيرصحيح يك جامعه مي‌باشد و عوامل مختلف و متنوعي در آن تاثيرگذار مي‌باشند و اصلاح آن از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.
احمدي فرهنگ عمومي را سازنده فضايي دانست كه انسان‌ها در آن روابط فردي و اجتماعي خويش را سامان مي‌دهند و اين فضا به تناسبي كه شفاف، سالم مطابق اسلام و ارزش‌هاي الهي و دور از رذايل اخلاقي باشد باعث رشد و كمال اخروي و اجتماعي مي‌شود.
احمدي با گراميداشت 13 تا 19 آبان كه هفته تربيت نامگذاري شده است، افزود: صاحب نظران تعليم و تربيت چهار عامل اصلي براي پرورش انسان تعيين نموده‌اند كه خانواده نخستين و حساس‌ترين پايگاه تربيت است و مدرسه عامل مهم ديگري در تكوين شخصيت علمي و تربيتي است.
خطيب جمعه مهربان وسايل ارتباط جمعي و رسانه‌ها اعم از مطبوعات، راديو و تلويزيون، سينما و تئاتر را كه مستقيم و غيرمستقيم در تار و پود زندگي راه يافته است را از ديگر عوامل موثر در تربيت دانست و افزود: فضاي جامعه و ارزش‌ها و ضد ارزش‌هاي موجود، مستقيم و غير مستقيم بر روان و شخصيت آدمي تاثيرگذارند و دشوار بودن كنترل انسان و تحول سريع جامعه امروز از مسائل مهمي هستند كه بايد در تربيت مورد توجه واقع شوند.
احمدي با انتقاد از بي‌سر و سامان بودن موقوفات در منطقه مهربان افزود: موقوفات در منطقه مهربان كاملاً بي‌سر و سامان است و درخواست از مسئولان اوقاف و امور خيريه آن است، كه موقوفات اين منطقه را به طور شفاف مشخص كنند، ضمن آنكه از روحانيت منطقه و متدينين و افرادي كه در مورد موقوفات منطقه اطلاع كامل دارند انتظار مي‌رود با مسئولين در اين راستا همكاري شايسته داشته باشند.


نوشته شده در   جمعه 17 آبان 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode