ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 10 آبان 1387     |     کد : 1401

امام جمعه مهربان: ‌13 آبان شكست هيمنه امپرياليسم آمريكا بود

حجت الاسلام و المسلمين قهرمان احمددر خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان، 13 آبان را برگي زرين و مقطعي حساس در تاريخ انقلاب اسلامي و مناسبتي پر‌خاطره دانست و افزود: 14سال بعد از تبعيد حضرت امام خميني (ره) در 13 آبان 1357 فرزندان معنوي حضرت امام(ره)، صدها دانش‌آموز و دانشجو در مقابل دانشگاه تهران و خيابان‌هاي اطراف با شعار درود بر خميني و مرگ بر شاه پايه‌هاي حكومت نظام شاهنشاهي را لرزاندند و با گلوله‌هاي ماموران جنايتكار شاه به خاك و خون غلطيدند و در اين واقعه 56 تن شهيد و صدها نفر مجروح شدند.
وي به پيام حضرت امام (ره) از پاريس در مورد 13 آبان اشاره كرد كه فرمودند: عزيران من صبور باشيد كه پيروزي نهايي نزديك ‌و خدا با صابران است و ايران امروز جايگاه آزادگان است.
احمدي با اشاره به تبعيد حضرت امام(ره) در شب 13 آبان سال 1342‌، تبعيد را آخرين تير تركش رژيم طاغوت دانست و ‌اظهار داشت: رژيم شاهنشاهي در طول يكي دو سالي كه امام (ره) قيام كرده بود‌، همه شيوه‌ها را براي آرام كردن ايشان به كار برد، اما هيچ كدام كارساز نبود و تبعيد‌ آخرين تير تركش رژيم شاهنشاهي بود و سرانجام در شب 13 آبان سال 1342 صدها كماندو به همراه مزدوران ساواك به فرماندهي رئيس ساواك تهران بيت امام (ره) را محاصره كرده و امام را دستگير و پس از انتقال به تهران از آنجا تبعيد كردند.
خطيب جمعه مهربان به دستگيري علما و سخنرانان بعد از تبعيد حضرت امام خميني (ره) اشاره كرد و افزود: بعد از دستگيري و تبعيد حضرت امام(ره) نهضت وارد دوران جديدي از مبارزه عملي با رژيم شاه شد و شكسته شدن سد تقيه از سر راه مبارزان، كشيده شدن مبارزه به كانون اصلي نهضت، دست گرفتن امر زعامت، رهبري نهضت و دفاع از كيان اسلام به عنوان‌ ويژگي‌هاي اين دوره از مبارزات قابل ذكر است.
خطيب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با اشاره به تلاش شيطان بزرگ براي انحراف مسير انقلاب اسلامي ‌با ايجاد مانع و جريانات انحرافي سياسي، فتح لانه جاسوسي شيطان بزرگ به دست دانشجويان پيروي خط امام‌ كه به نوعي به تعبير امام (ره) انقلاب دوم ناميده شد‌ را سبب ناكامي آمريكا در رسيدن به اهداف پليد خويش دانست.
امام جمعه مهربان‌ تثبيت خط امام به عنوان خط سازش‌ناپذير با غرب، ضربه مهلك به ضد انقلاب، شكست ابهت كذايي غرب و افشاي‌ هزاران برگ اسناد لانه جاسوسي را از مهم‌ترين دستاوردهاي تسخير لانه جاسوسي آمريكا دانست و اظهار داشت: كمال و رشد انقلاب و خاموشي مهم‌ترين پايگاه جاسوسي دشمن عليه كشور و ملت رشيد ايران، مطرح شدن ايران به عنوان الگوي عملي در مبارزه با غرب براي ملت‌ها و برهم خوردن شبكه ارتباطي و جاسوسي در داخل از ديگر دستاوردهاي مهم تسخير لانه جاسوسي آمريكا است.
احمدي 13 آبان‌ را كه به عنوان روز ملي مبارزه با استكبار ناميده شده است‌، يادآور خاطرات فراموش نشدني در تاريخ معاصر انقلاب اسلامي دانست كه بستر‌ساز رويدادهاي مهمي در بيداري ملت ايران‌، تداوم نهضت و شكست هيمنه امپرياليسم آمريكا بود.
خطيب جمعه مهربان با گراميداشت 10 آبان سالروز شهادت آيت الله قاضي طباطبايي نخستين شهيد محراب تصريح كرد: آيت الله قاضي طباطبايي از كساني بود كه چون قهرماني بزرگ به نگهباني از انقلاب اسلامي در منطقه آذربايجان برخاست و ايشان محور مبارزات مردم آذربايجان بودند،‌ با تمام وجود از انقلاب اسلامي و حضرت امام (ره) دفاع مي‌كردند و به معني واقعي كلمه فقيه ‌ظلم‌ستيز بودند‌.
امام جمعه مهربان در ادامه خطبه‌ها با تبريك ولادت با سعادت كريمه اهل بيت(ع)، ‌حضرت معصومه (س) به عموم ارادتمندان آن حضرت به مقام علمي و معنوي ايشان اشاره كرد و اظهار داشت: حضرت معصومه(س) در خانداني كه سر‌چشمه علم و تقوا و فضايل اخلاقي بودند، نشو و نما يافت و پس از آنكه پدر بزرگوارش به شهادت رسيد‌، فرزند ارجمند حضرت امام موسي كاظم (ع) يعني امام رضا (ع) عهده‌دار تعليم و تربيت خواهران و برادران خود شد و در اثر توجهات زياد آن حضرت هر يك از فرزندان امام كاظم (ع) به مقامي شامخ دست يافتند و زبانزد عام و خاص شدند.
احمدي‌ حضرت معصومه (س) را از نظر علمي و اخلاقي والا مقام‌ترين در ميان فرزندان حضرت امام موسي كاظم (ع) بعد از حضرت امام رضا (ع) دانست و افزود: اين حقيقت از اسامي و القاب و توصيف‌هايي كه ائمه اطهار(ع) از وي كرده‌اند، هويداست.
خطيب جمعه مهربان يكي از شواهد عظمت استثناِي حضرت معصومه (س) را زيارت نامه‌اي دانست كه از ناحيه معصوم (ع) در شان او شرف صدور يافته است و بعد از حضرت زهرا (س) او تنها بانويي است كه زيارت ماثوره دارد ‌و ايشان در شهر قم همواره مركز پرورش پاسداران حريم ولايت بوده كه با شور علمي و زهد ديني خود آتش به خرمن نااهلان و دين‌ستيزان انداخته‌اند


نوشته شده در   جمعه 10 آبان 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode