ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 آبان 1387     |     کد : 1370

امام جمعه تبريز: ملت عراق هرگز زير بار كاپيتولاسيون آمريكايي نمي‌روند

آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به اعتراض و راهپيمايي‌هاي مردم عراق در روزهاي گذشته در ارتباط با مخالفت با قانون ننگين توافقنامه آمريكا كه مي‌خواهد سلطه خود در عراق را دائمي كند، افزود: ملت عراق نشان دادند با شيطان بزرگ همپيمان نمي‌شوند.
وي تصريح كرد: مردم عراق براي حفظ استقلال و عزت خود بايد قيام كنند و قطعاً ‌پيروزي با آنهاست.
خطيب جمعه تبريز با اشاره به اصرار مقام‌هاي آمريكايي در خصوص امضاي توافقنامه‌اي امنيتي با عراق افزود: ملت، دولت عراق اجازه نخواهند داد سلطه آمريكا در اين كشور دائمي شود و هيچ وقت با اين توافقنامه ذلت بار موافقت نخواهند كرد.
آيت‌الله شبستري با اشاره به تشديد فشار آمريكا براي امضا توافقنامه امنيتي عراق نيز افزود: مردم مظلوم عراق و روحانيت اين كشور بايد هوشيار بوده و با حضور در صحنه نقشه شوم دشمن را نقش بر آب كنند.
وي خاطر نشان كرد: امروز دولت آمريكا نزد افكار عمومي اعتباري ندارد و بحران مالي به وجود آمده در اين كشور نيز همه مردم آمريكا را زمينگير كرده است.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري همچنين به سالروز مقابله امام خميني (ره) با تصويب قانون كاپيتولاسيون در ايران اشاره و تاكيد كرد: امام راحل (ره) با اين حركت موجب بيداري و هوشياري مردم و حوزه‌هاي علميه در برابر تهديدات و نقشه‌هاي شوم استكبار شد.
وي گفت: امام خميني (ره) با درايت و تيزهوشي خود، مردم ايران را از دام اجراي كاپيتولاسيون در كشور نجات داد.
امام جمعه تبريز ادامه داد: آمريكاييان با آسودگي خيال و با اطمينان از سرسپردگان دولت ايران تصميم به اجرايي كردن كاپيتولاسيون داشت و دولت و مجلس ايران نيز به اين خفت، تن داده بودند.
وي، تاكيد كرد: اگر درايت و آينده‌نگري بنيانگذار جمهوري اسلامي نبود، هنوز گرفتار خيانت‌هاي سرسپردگان به غرب بوديم و به‌لطف خدا اين اقدام‌ ننگين آمريكاييان با موضع‌گيري حضرت امام (ره) خنثي شد.
آيت‌الله شبستري با اشاره به شكل‌هاي گوناگون كاپيتولاسيون اظهار داشت: امروز مردم مسلمان عراق نيز گرفتار ترفندهاي جديد آمريكاييان در تدوين قوانيني هستند كه به شكلي يادآور قانون كاپيتولاسيون در ايران است كه درايت مراجع و حمايت مردم مسلمان و دولتمردان از نصايح علما، مي‌تواند شكست ديگري براي آمريكاييان در اين دو كشور به همراه داشته باشد.
خطيب جمعه تبريز در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت شهيد حسين فهميده گفت: امام راحل از اين شهيد به عنوان يك رهبر ياد كرد و جوانان و نوجوانان ما هم اين شهيد را الگوي خود قرار دهند.
وي گفت: جوانان و نوجوانان تلاش كنند با پايبندي به ارزش‌هاي اسلامي و پيروي از رهبري در آينده كشور موثر باشند.
شبستري در پايان با اشاره به سالروز شهادت آيت‌الله قاضي طباطبايي نخستين شهيد محراب، از خدمات ايشان به انقلاب،اسلام و مردم تجليل كرد.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به گوشه‌هاي از زندگاني رئيس مذهب جعفري اشاره كرد و گفت: امام صادق (ع) در همه علوم سرآمد دانشمندان جهان است.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي تاكيد كرد: بايد در معرفت‌شناسي معصومين (ع) به ابعاد شخصيت سياسي و درخشش آن بزرگواران از اين نظر عنايت خاص شود.
وي ادامه داد: شخصيت سياسي ائمه معصوم عليها سلام حاوي نكات بسيار برجسته‌اي است كه مي‌تواند به عنوان الگوي مناسبي براي ما مطرح باشد.


نوشته شده در   جمعه 3 آبان 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode