ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 26 مهر 1387     |     کد : 1337

امام جمعه مهربان: سرنوشت كمونيست در انتظار نظام سرمايه‌داري آمريكاست

 حجت اسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهربان با اشاره به برگزاري بيستمين همايش سراسري ائمه جمعه كشور در مصلاي بزرگ تهران به رهنمودهاي ارزشمند مقام معظم رهبري در ديدار با ائمه جمعه كشور اشاره كرد و افزود: مقام عظماي ولايت نقش ائمه جمعه را به عنوان يك نهاد مردمي كه مي‌توانند با روش و منش خود، مربي بزرگي براي افراد پيراموني بوده و حلقه وصل ميان مردم و مسئولان باشند را داراي اهمتي خاصي دانسته و تصريح كرد: ائمه جمعه بايد مطالبه كننده حق عمومي از نهادهاي فرهنگي جامعه باشند.
وي يكي از كارهاي مهم ائمه جمعه از ديدگاه مقام معظم رهبري را گسترش اخلاق اسلامي در جامعه دانست و اظهار داشت: بايد فرهنگ صرفه‌جويي و قناعت، فرهنگ مسئوليت‌پذيري، وجدان كاري، روحيه كار، روحيه ايثار، روحيه سختكوشي، فرهنگ تعاون و همكاري، انضباط فردي و اجتماعي، احترام به قانون، الگوي خانواده ايراني ـ اسلامي، سنت ازدواج ساده و آسان، ترويج ازدواج به هنگام، ترويج محافل ديني در خانواده ها و تربيت ديني فرزندان به عنوان نمونه‌هايي از فرهنگ غني اسلامي در ميان مردم گسترش يابد.
احمدي تحقق وعده الهي و استقرار حاكميت ديني در ايران را نتيجه ايستادگي و بيعت ملت ايران با اسلام و انقلاب اسلامي و آرمان‌هاي والاي حضرت امام خميني (ره) دانست.
خطيب جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم به بحران مالي در آمريكا و اروپا و گسترش روزافزون اين بحران اشاره كرد و اظهار داشت: به هم ريختگي اوضاع مالي بانك‌هاي آمريكا، آشفتگي مالي جهاني كه بسياري آن را سونامي اقتصادي ناميده‌اند، باعث شده است.
امام جمعه مهربان با اشاره به هشدار برخي كارشناسان اقتصادي كه وخيم‌تر شدن وضعيت اقتصادي غرب را پيش‌بيني كرده‌اند، تصريح كرد : شكست و بي‌كفايتي نظام سرمايه‌داري غرب محتمل است و بسياري از صاحبنظران اقتصادي و مالي جهان، تحولات اخير را نشانه پايان راه سيستم غرب تلقي كرده و تلاش قدرت‌هاي غربي براي سرپوش گذاشتن بر اين واقعيت‌ها را بيهوده مي‌دانند.
احمدي سرپوش گذاشتن سردمداران كاخ سفيد بر بحران مالي اين كشور را باعث خشمگين شدن بسياري از دولت‌هاي اروپايي دانست و افزود: بحران مالي آمريكا به عنوان طلايه‌دار نظام سرمايه‌داري غرب از مدت‌ها قبل جريان داشته است، ولي سردمداران آمريكايي براي در امان ماندن از تبعات ويرانگرش بر آن سرپوش نهاده بودند و حتي بسياري از دولت‌هاي اروپايي از اين خشمگين هستند كه چرا كاخ سفيد موضوع را مدت‌ها كتمان كرده و آنها را در جريان نگذاشته است تا براي در امان ماندن از اين توفان اقتصادي تدبيري بينديشند.
خطيب جمعه مهربان تصريح كرد: اگرچه برخي اقدامات نسنجيده و سياست‌هاي احمقانه دولت بوش را در بروز بحران كنوني دخيل مي‌دانند ولي مسئله اصلي اين است كه مشكل و معضل در بطن و ماهيت نظام سرمايه‌داري است و اين تفكر كه ارزش اصلي را پول و سرمايه مي‌دانند يك تفكر انحرافي و غلط است و خواه يا ناخواه به ناكامي و شكست منجر مي‌شود.
امام جمعه مهربان سرنوشت كمونيست را در انتظار نظام سرمايه‌داري آمريكا دانست و گفت: اين مكتب نيز همان مسيري را كه كمونيسم طي كرد و سرنگون شد طي مي‌كند و به دليل اينكه انسان را تك‌بعدي مي‌نگرد سرنوشتي به جز سرنوشت كمونيسم نخواهد داشت.
احمدي در ادامه خطبه دوم با گراميداشت هفته پيوند اوليا و مربيان (24 الي 30 مهر ) ، مهم‌ترين عامل در تربيت و رشد فكري و اخلاقي كودكان و نوجوانان را هماهنگي و همسويي نظري و علمي ميان مربيان و خانواده دانست و افزود: كودك در هنگام ورود به محيط آموزشي با مربيان تازه‌اي روبه‌رو مي‌شود كه به طور مستقيم در الگوي رفتاري او تاثيرگذار هستند.
خطيب جمعه مهربان همفكري، تلاش، ياري و همكاري براي بهبود و پيشرفت هرچه بهتر امر آموزش و پرورش دانش‌آموزان از طريق آگاه كردن اوليا به مسائل ديني، تربيتي، اخلاقي و مشاوره با آنان در هماهنگ كردن روش‌هاي تربيتي و آموزشي در محيط خانه و مدرسه را از اهداف عمده انجمن اوليا و مربيان دانست و افزود: ايجاد تحكيم و پيوندهاي عاطفي، اخلاقي و انساني بين اوليا دانش‌آموزان و مربيان از ديگر اهداف عمده انجمن اوليا و مربيان است.
امام جمعه مهربان مشاوره و برنامه‌ريزي به منظور تحقق يافتن اهداف انجمن و تهيه برنامه بهداشتي، پزشكي و نظارت بر اجراي آن در مدرسه را از اهم وظايف انجمن اوليا و مربيان ذكر و اظهار داشت: همكاري و همفكري با مدير به منظور برگزاري جلسات ماهانه اوليا و مربيان در راستاي آموزش بهداشت، مسائل تربيتي، ديني و سوادآموزي، قبول هدايا و كمك‌هاي مالي از اوليا و ديگر افراد خير جامعه از ديگر وظايف انجمن اوليا و مربيان است.


نوشته شده در   جمعه 26 مهر 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode