ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 2 خرداد 1403
چهارشنبه 2 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 3 تير 1395     |     کد : 104291

کانون شعر بانوان در حوزه هنری آذربایجان شرقی تشکیل می شود

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از تشکیل کانون شعر بانوان در استان خبر داد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی از تشکیل کانون شعر بانوان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میلانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست تجلیل از شعرای ولایی حاضر در محفل دیدار با رهبری اظهار داشت: امسال دو نفر از شعرا در دیدار با معظم مقام رهبری حضور داشته و شعر خود را در محضر ایشان خواندند.

وی ادامه داد: همه ساله تعدادی از شعرا با رهبری دیدار می کنند که سهم هر استان یک یا دو نفر بوده و از استان آذربایجان شرقی نیز آقای مرتضی طوسی و لیلا حسین نیا این افتخار را داشتند که در مراسم دیدار با مقام معظم رهبری حضور داشته و شعرهای خود را نزد ایشان بخوانند.

میلانی در ادامه با اشاره ای به وضعیت هنر شعر و شاعری در استان گفت: تمام تلاش خود را برای ارتقای این هنر در استان می کنیم که در این راستا و برای کشف استعدادهای این رشته هنری اقدام به انعقاد قراردادهایی با آموزش و پرورش و برگزاری نشست های شعرخوانی و البته آموزشی با حضور دانش آموزان خواهیم کرد.

وی افزود: همچنین کانون شعر بانوان نیز در استان تشکیل خواهد شد تا استعدادهای خوب بانوان نیز به خوبی شناسایی شود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: تابستان امسال از اوقات فراغت ایجاد شده برای دانش آموزان بهره لازم را خواهیم برد تا استعدادهای هنری آن ها را شناسایی کرده و تقویت کنیم.

جوانان مستعد در حوزه شعر شناسایی می شوند

وحید آقا کرمی نیز در این نشست اظهار داشت: هر استان شعر پنج نفر از شعرا را برای خواندن در حضور مقام معظم رهبری به تهران می فرستد که امسال شعر دو نفر از شاعران استان پذیرفته شده و این دو نفر به حضور مقام معظم رسیدند.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: قرار بر این شده است که از سال بعد سهم استان بالا تر رفته و شعرای بیشتری در محضر مقام معظم رهبری حاضر شوند.

وی همچنین از برنامه های حوزه هنری در راستای ترویج هنر شعر سخن گفته و ادامه داد: در این راستا اقدام به برگزاری جلسات و نشست های مختلف به خصوص در سطح دانش آموزان خواهیم کرد چرا که باید در این رشته هنری اقدام به استعدادیابی در میان این قشر کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از لیلا حسین نیا و مرتضی طوسی، شعرای ولایی استان تجلیل شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 3 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode