ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 2 خرداد 1403
چهارشنبه 2 خرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395     |     کد : 102182

دیدار امام جمعه کلیبر با خواهران معتکف

حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه کلیبربه همراه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و فرمانده ناحیه سپاه کلیبر با خواهران معتکف دیدارو در مورد ایثار حضرت زینب (س) سخنرانی کرد.

حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه کلیبربه همراه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی و فرمانده ناحیه سپاه کلیبر با خواهران معتکف دیدارو در مورد ایثار حضرت زینب (س) سخنرانی کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی،حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه کلیبر  به همراه سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کلیبر و فرمانده ناحیه سپاه کلیبر با خواهران معتکف  دیدار و در مورد ایثار حضرت زینب (س) سخنرانی کرد کرد.

حجت‌الاسلام موسوی  گفت: یکى دیگر از صفات حسنه انسان‏هاى برتر، مقدم داشتن دیگران بر خود است. امام على علیه السلام
فرمود:«الایثار اعلى الایمان؛ ایثار، بالاترین درجه ایمان است.» و فرمود:«الایثاراعلى الاحسان؛ ایثار برترین احسان است.» زینب
مجلله دراین صفت نیز گوى سبقت را از دیگران ربوده است. او براى حفظ جان دیگران، خطر را به جان مى‏ خرد و در تمام صحنه‏ها، دیگران را بر خود مقدم مى‏ دارد.

حجت‌الاسلام موسوی  در ادامه گفت: او در ماجراى کربلا حتى از سهمیه آب خویش استفاده نمى‏کرد و آن را نیز به کودکان مى‏ داد. در بین راه کوفه و شام، با این که خود گرسنه و تشنه بود، ایثار را به بند کشیده و آن را شرمنده ساخت. امام زین العابدین علیه السلام مى‏فرماید:«انها کانت تقسم ما یصیبها من الطعام على الاطفال لان القوم کانوا یدفعون لکل واحد منا رغیفاً من الخبز فى الیوم واللیله؛ عمه‏ام زینب[در مدت اسارت]، غذایى را که به‌عنوان سهمیه و جیره مى‏دادند، بین بچه‏ ها تقسیم مى‏ کرد،
چون در هر شبانه روز به هر یک از ما یک قرص نان مى‏دادند.»

امام جمعه کلیبر در پایان گفت: او سختى‏ها و تازیانه‏ ها را به جان خود مى‏خرید و نمى‏گذاشت‏ بر بازوى کودکان اصابت کند.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان به فرموده رهبر عظیم الشان اشاره و گفت: امروز ما باید خودمان را برای جنگ های  نرم دشمن آماده کنیم.


نوشته شده در   شنبه 4 ارديبهشت 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode