ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 7 ارديبهشت 1403
جمعه 7 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 اسفند 1397     |     کد : 187025

امام جمعه شهر شربیان:

مسوولان حقوق چند 10 میلیونی خود را به رخ مردم نکشند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی منصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شربیان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به مشکلات اقتصادی کشور و لزوم ساده‌زیستی مسوولان اشاره کرد و اظهار داشت:

به گزارش خبرگزاری فارس از شربیان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی منصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شربیان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به مشکلات اقتصادی کشور و لزوم ساده‌زیستی مسوولان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فوری‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی که امروز مردم کشور با آن دست به گریبان هستند، مشکلات اقتصادی کشور است که نمود عینی آن را در گرانی‌های افسار گسیخته از جمله خودرو، گوشت، پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز زندگی مردم شاهد هستیم که متاسفانه هیچ‌گونه نظارتی هم در کار نیست.

امام جمعه شربیان به یکی از راهکارهای مقابله با گرانفروشی اشاره کرده و افزود: برای حل مشکل گرانی، باید دست‌های کثیف و خبیث دلالان و مفسدان را در ملاء عام قطع کنند که با زندگی 80 میلیون ایرانی بازی می‌کنند و در شرایط فعلی بسیاری از افراد آبرودار جامعه، شرمنده خانواده خود هستند و یقنناً دشمن از این شرایط سوءاستفاده کرده و به نفع خود بهره‌برداری خواهد کرد.

خطیب جمعه شربیان افزود: در جامعه‌ای که میان طبقه‌های گوناگون آن فاصله معیشتی و اقتصادی وجود دارد، مسوولان و کارگزاران باید با ساده‌زیستی، مرهمی بر زخم‌های گروه کم‌درآمد جامعه باشند نه اینکه با کمال وقاحت حقوق چند 10 میلیونی خود را به رخ مردم بکشند.

منصوری افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش چند درصدی حقوق کارگران و کارمندان را تصویب می‌کنند ولی بعضی از مسوولان بی‌خیال و بی‌خبر از وضعیت نامناسب معیشت مردم در مقابل این مصوبه مقاومت می‌کنند مثل اینکه از جیب پدرشان می‌دهند.

امام جمعه شربیان افزود: مسوولان در سایه زحمات کارگران زحمتکش در آسایش هستند، در حالی که این افزایش  چند درصدی حقوق کارگران و کارمندان در مقابل گرانی‌ها و تورم موجود رقم چندانی نیست ولی بازهم مسوولانی که در این میان فقط به فکر جیب خود هستند با آن مقاومت می کنند و باید گفت که مسوول میلیاردی به درد این کشور نمی‌خورد و مسوولی درد مردم را خواهد فهمید که خود درد کشیده باشد.

خطیب جمعه شهر شربیان افزود: مسوولی که ساده‌زیست باشد، می‌تواند مشکلات مردم را درک کند و با آنان همدرد شده و با دل کندن از زرق و برق دنیا و گرفتار نشدن در پست و مقام، به مردم نزدیک باشد.

منصوری، برجام را کلید عبرتی برای کره شمالی در مذاکره با آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکایی‌ها فقط امتیاز می‌گیرند و امتیازی نمی‌دهند، مسوولان دیپلماسی ما هم این موضوع را می‌دانستند  و این خصلت  فراگیر سیاستمداران آمریکایی است که مقامات کره شمالی مثل مسوولان ما عجله نکردند و کارتی را که در دست داشتند  ارزان به آمریکایی‌ها نفروختند.

امام جمعه شربیان افزود: خروج آمریکا از برجام و عدم تعهد به توافقات صورت گرفته در توافق هسته‌ای با ایران باعث شد تا آمریکایی‌ها  به عنوان کشوری غیرقابل اعتماد معروف شوند و این موضوع چراغ راهنمای مقامات کره شمالی در مذاکره با آمریکا شد و نکته قابل ذکر در این زمینه آن است که برخی در ایران از برجام درس نگرفته و دنبال برجام های 2 و 3 هستند ، اما کره شمالی از آن عبرت گرفته و به دنبال توافق با آمریکا با هر قیمتی نیست.

خطیب جمعه شربیان با اشاره به اینکه با برجام قرار بود مشکلات حل شده و وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد، تصریح کرد: آیا با برجام مشکل آب خوردن مردم حل شد که با FATF مشکل گرانی گوشت حل شود؟

منصوری در ادامه خطبه دوم با گلایه شدید از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مسوولان فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیدار شوند و متوجه باشند کارهایی در کشور انجام می‌گیرد که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در شان زنان ایران اسلامی  نیست و صرفاً با محکوم کردن کاری درست نمی‌شود.

امام جمعه شربیان افزود: مسوولان وزارت ارشاد باید مواظب باشند که وزارت ارشاد تبدیل به وزارت بی‌بند و باری، بی‌حیایی و بی‌عفتی نشود و با کمال تاسف باید گفت که جای فرهنگ اسلامی را فرهنگ غربی گرفته است، بودجه‌های فرهنگی نه تنها در ترویج فرهنگ اسلام و قرآن هزینه نمی‌شود بلکه در ترویج فرهنگ پست و بی‌بند و باری غربی هزینه می‌شود.

خطیب جمعه شربیان با تبریک حلول ماه رجب و ولادت با سعادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: ماه رجب ماه خدا و ماه پر برکت و ماه استغفار امت است  و باید در این ماه طلب آمرزش کنیم که خدا آمرزنده و مهربان است.

منصوری، امام محمدباقر (ع) را الگوی جهاد و نهضت علمی در گام دوم انقلاب اسلامی دانسته و تصریح کرد: جوانان عزیز باید جویای علم و دانش و پژوهش باشند که مورد اصلی خطاب بیانیه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شربیان  با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) ، سالروز تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند 1358 به فرمان  حضرت امام خمینی (ره) را گرامیداشت و افرود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه همگان است و عزت نظام اسلامی مرهون خون مقدس شهدا و خانواده‌های معظم شهداست و مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ملت ایران  تا ابد مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستند و این را همه ملت ایران بدانند هر چه عزت به دست بیاوریم  و هر چه پیشرفت کنیم، مرهون خون شهدای عزیز این جگرگوشه‌های خانواده‌های شهداست و اینها بودند که به کشور ما، ملت ما و اسلام عزت دادند و این را همه باید قدر بدانند و مسوولان هم باید قدر بدانند.

خطیب جمعه شربیان در پایان با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال 97 و قرار گرفتن در آستانه سال جدید و عید نوروز بر ساده گرفتن سفره عید نوروز و خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی در کمک به تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی جوانان تاکید کرد. 


نوشته شده در   جمعه 17 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode