ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 27 بهمن 1386     |     کد : 295

امام جمعه تبريز: حال فعلي افراد در بررسي صلاحيت‌ها مورد توجه است

 امام جمعه تبريز با اشاره به برخي فرافكني برخي رد صلاحيت شدگان مجلس كه در دوره‌هاي گذشته تائيد صلاحيت شده‌اند، گفت: در بررسي صلاحيت‌هاي داوطلبان مجلس ميزان حال فعلي افراد مورد نظر است.

 

ایت الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر افزود: گاهي برخي از داوطلبان اين شبهه را مطرح مي‌سازند كه صلاحيت آنان در دوره‌هاي قبلي تائيد شده بايد در اين دوره نيز تائيد شوند، نمي‌تواند حرف منطقي باشد.
وي با بيان اينكه انسان‌ها نوعاً در حال تغيير و تحول است، اظهار داشت: نمونه آن را مي‌توان در صدر اسلام طلحه و ذبيرها و يا افرادي كه همراه ملت مبارزه مي‌كردند ولي بعد از انقلاب نظر اين افراد بنا به دلايلي تغيير كرد، چراكه ماهيت افراد مي‌تواند در شرايط مختلف تغيير يابد.
شبستري تصريح كرد: بررسي صلاحيت نامزدها بايد در هر انتخابات مجدداً صورت گرفته و احراز صلاحيت آنان در چارچوب‌هاي قانوني لازم شود تا هر كسي به طور ديمي به مجلس راه نيابد.
خطيب جمعه تبريز با بيان اينكه برخي ردصلاحيت شوندگان مي‌خواهند شوراي نگهبان دلايل رد صلاحيت آنان را اعلام كند، اظهار داشت: در اعلام دلايل رد صلاحيت‌ها نيز قانون اين اجازه را به شوراي نگهبان به دليل حفظ حرمت، شخصيت و حيثيت افراد نداده است.
وي اضافه كرد: البته دلايل رد صلاحيت شوندگان به خود داوطلبان اعلام مي شود و خود آنان مي‌توانند بدون اغراض و دوري از مسائل حزبي و شخصي در صورت تمايل آن را در اختيار رسانه‌ها و افكار عمومي قرار دهند.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي با بيان اينكه سالم و دموكراسي‌ترين انتخابات دنيا در ايران در طول 29 سال گذشته در ايران انجام مي شود، تصريح كرد: همه بايد الزامات قانوني را بپذيرند و تسليم قانون باشند.
وي انتخابات را يكي از عرصه‌هاي حساس و تعيين كننده دانست و در تبيين اهميت آن افزود: بررسي هر دوره از انتخابات در مقاطع مختلف نشان مي‌دهد، تلاش تبليغات خصمانه استكبار جهاني بر كاهش حضور و انگيزه مردم براي انتخابات متمركز بوده است كه همواره هم به نتيجه نرسيده‌اند و اين مسئله نشان دهنده اهميت انتخابات است.
شبستري با بيان اينكه ملت ايران در راهپيمايي 22 بهمن امسال با حضور حماسي و يكپارچه از استقلال و حقوق هسته‌اي خود دفاع كرده و تمام معادلات دشمنان را برهم زدند، گفت: مردم با حضور حماسي خود نشان دادند نظامي كه مردم خود پايه‌گذار آن بوده اند در حفظ و حراست از آن نيز خود كوشا هستند.
حضور ميليوني و بي‌سابقه مردم ايران به ويژه غيرتمندان آذربايجان در راهپيمايي 22بهمن را گامي بزرگ و مهم در مسير نشان دادن ايمان راسخ و عزم ملي،خوشحالي دوستان و مسلمانان جهان، دلگرمي مسلمانان و شسكت نظريه‌هاي جدايي دين از سياست و ياس و نااميدي دشمنان دانسته و افزود: ملت ايران با الهام از رهبري در حقيقت تجديد بيعت كردن با مقام عظماي ولايت و امامت و به دنيا اعلام كردند تا آخيرن نفس از نظام اسلامي دفاع خواهند كرد و از ياوه سرايي هاي استكبار خم به ابرو نمي آورند.
شبستري در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز خاطرنشان كرد: مسئولان بايد عملاً به حضور مردم در صحنه احترام گذاشته و قدر اين ملت وفادار و حاضر در صحنه را كه در سخت‌ترين شرايط يار و ياور نظام بودند بدانند و تقدير عملي خود را با توجه به مطالبات مردم نشان دهند.
خطيب جمعه تبريز با تقدير و تشكر از تلاش هاي مجلسيان و دولتمردان گفت: گراني كالا، تورم و بيكاري مردم را رنج مي‌دهد و مسرانه از آنان مي خواهيم براي رفع مشكلات مردم تدابير عملي اتخاذ كنند.
وي شهادت عماد مغنيه يكي از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژيم صهيونيستي نمونه بارز تروريسم دولتي است و اين امر بار ديگر پرده از ماهيت تروريستي رژيم غاصب اسرائيل برداشت.
وي اظهارداشت: اسرائيل بايد متوجه باشد كه چنين توطئه‌ها و جناياتي هيچ خللي در اراده فلسطيني‌ها و مسلمانان در راه مبارزه با زورگويي‌ها نخواهد داشت.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي به نحوه شهادت عماد مغنيه يكي‌از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان به دست نيروهاي رژيم صهيونيستي اشاره كرد و گفت: ترور اين شهيد بزرگوار مصداق تروريسم دولتي توسط عوامل رژيم اشغالگرقدس بود.
وي با بيان اينكه پيام تسليت مقام معظم رهبري و سخنان سيد حسن نصر الله به مردم لبنان و مسلمانان جهان روحيه بخشيدند، تصريح كرد: منافع اسرائيل در سرتاسر جهان بايد مورد تهديد قرار گرفته و به خطر بيافتد.
شبستري گفت: ما نمازگزاران تبريز بشدت اين جنايت و ترور ناجوانمردانه را محكوم كرده و از شجاعت و مقاومت حزب الله لبنان و سخنان رهبر حزب الله قاطعانه حمايت مي كنيم.
امام جمعه تبريز در ادامه با گرامي‌داشت قيام 29 بهمن سال 1356 مردم تبريز اظهار داشت: اين قيام، تبلور عيني بغض فرو رفته ملتي بود كه سال‌هاي متمادي، ارزش‌ها و اعتقادات ديني‌شان بر اثر هجمه فرهنگي جهان سلطه به بوته فراموشي سپرده شده بود كه ستون فقرات رژيم ستمشاهي را شكست و خورشيد حيات آفرين انقلاب اسلامي شروع به تابيدن كرد.


نوشته شده در   شنبه 27 بهمن 1386  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode