ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 اسفند 1397     |     کد : 187025

امام جمعه شهر شربیان:

مسوولان حقوق چند 10 میلیونی خود را به رخ مردم نکشند

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی منصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شربیان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به مشکلات اقتصادی کشور و لزوم ساده‌زیستی مسوولان اشاره کرد و اظهار داشت:

به گزارش خبرگزاری فارس از شربیان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی منصوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شربیان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به مشکلات اقتصادی کشور و لزوم ساده‌زیستی مسوولان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فوری‌ترین و اصلی‌ترین مسائلی که امروز مردم کشور با آن دست به گریبان هستند، مشکلات اقتصادی کشور است که نمود عینی آن را در گرانی‌های افسار گسیخته از جمله خودرو، گوشت، پوشاک و سایر اقلام مورد نیاز زندگی مردم شاهد هستیم که متاسفانه هیچ‌گونه نظارتی هم در کار نیست.

امام جمعه شربیان به یکی از راهکارهای مقابله با گرانفروشی اشاره کرده و افزود: برای حل مشکل گرانی، باید دست‌های کثیف و خبیث دلالان و مفسدان را در ملاء عام قطع کنند که با زندگی 80 میلیون ایرانی بازی می‌کنند و در شرایط فعلی بسیاری از افراد آبرودار جامعه، شرمنده خانواده خود هستند و یقنناً دشمن از این شرایط سوءاستفاده کرده و به نفع خود بهره‌برداری خواهد کرد.

خطیب جمعه شربیان افزود: در جامعه‌ای که میان طبقه‌های گوناگون آن فاصله معیشتی و اقتصادی وجود دارد، مسوولان و کارگزاران باید با ساده‌زیستی، مرهمی بر زخم‌های گروه کم‌درآمد جامعه باشند نه اینکه با کمال وقاحت حقوق چند 10 میلیونی خود را به رخ مردم بکشند.

منصوری افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش چند درصدی حقوق کارگران و کارمندان را تصویب می‌کنند ولی بعضی از مسوولان بی‌خیال و بی‌خبر از وضعیت نامناسب معیشت مردم در مقابل این مصوبه مقاومت می‌کنند مثل اینکه از جیب پدرشان می‌دهند.

امام جمعه شربیان افزود: مسوولان در سایه زحمات کارگران زحمتکش در آسایش هستند، در حالی که این افزایش  چند درصدی حقوق کارگران و کارمندان در مقابل گرانی‌ها و تورم موجود رقم چندانی نیست ولی بازهم مسوولانی که در این میان فقط به فکر جیب خود هستند با آن مقاومت می کنند و باید گفت که مسوول میلیاردی به درد این کشور نمی‌خورد و مسوولی درد مردم را خواهد فهمید که خود درد کشیده باشد.

خطیب جمعه شهر شربیان افزود: مسوولی که ساده‌زیست باشد، می‌تواند مشکلات مردم را درک کند و با آنان همدرد شده و با دل کندن از زرق و برق دنیا و گرفتار نشدن در پست و مقام، به مردم نزدیک باشد.

منصوری، برجام را کلید عبرتی برای کره شمالی در مذاکره با آمریکا عنوان کرد و افزود: آمریکایی‌ها فقط امتیاز می‌گیرند و امتیازی نمی‌دهند، مسوولان دیپلماسی ما هم این موضوع را می‌دانستند  و این خصلت  فراگیر سیاستمداران آمریکایی است که مقامات کره شمالی مثل مسوولان ما عجله نکردند و کارتی را که در دست داشتند  ارزان به آمریکایی‌ها نفروختند.

امام جمعه شربیان افزود: خروج آمریکا از برجام و عدم تعهد به توافقات صورت گرفته در توافق هسته‌ای با ایران باعث شد تا آمریکایی‌ها  به عنوان کشوری غیرقابل اعتماد معروف شوند و این موضوع چراغ راهنمای مقامات کره شمالی در مذاکره با آمریکا شد و نکته قابل ذکر در این زمینه آن است که برخی در ایران از برجام درس نگرفته و دنبال برجام های 2 و 3 هستند ، اما کره شمالی از آن عبرت گرفته و به دنبال توافق با آمریکا با هر قیمتی نیست.

خطیب جمعه شربیان با اشاره به اینکه با برجام قرار بود مشکلات حل شده و وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد، تصریح کرد: آیا با برجام مشکل آب خوردن مردم حل شد که با FATF مشکل گرانی گوشت حل شود؟

منصوری در ادامه خطبه دوم با گلایه شدید از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مسوولان فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیدار شوند و متوجه باشند کارهایی در کشور انجام می‌گیرد که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در شان زنان ایران اسلامی  نیست و صرفاً با محکوم کردن کاری درست نمی‌شود.

امام جمعه شربیان افزود: مسوولان وزارت ارشاد باید مواظب باشند که وزارت ارشاد تبدیل به وزارت بی‌بند و باری، بی‌حیایی و بی‌عفتی نشود و با کمال تاسف باید گفت که جای فرهنگ اسلامی را فرهنگ غربی گرفته است، بودجه‌های فرهنگی نه تنها در ترویج فرهنگ اسلام و قرآن هزینه نمی‌شود بلکه در ترویج فرهنگ پست و بی‌بند و باری غربی هزینه می‌شود.

خطیب جمعه شربیان با تبریک حلول ماه رجب و ولادت با سعادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: ماه رجب ماه خدا و ماه پر برکت و ماه استغفار امت است  و باید در این ماه طلب آمرزش کنیم که خدا آمرزنده و مهربان است.

منصوری، امام محمدباقر (ع) را الگوی جهاد و نهضت علمی در گام دوم انقلاب اسلامی دانسته و تصریح کرد: جوانان عزیز باید جویای علم و دانش و پژوهش باشند که مورد اصلی خطاب بیانیه مقام معظم رهبری است.

امام جمعه شربیان  با تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) ، سالروز تاسیس بنیاد شهید در 22 اسفند 1358 به فرمان  حضرت امام خمینی (ره) را گرامیداشت و افرود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه همگان است و عزت نظام اسلامی مرهون خون مقدس شهدا و خانواده‌های معظم شهداست و مقام معظم رهبری فرموده‌اند که ملت ایران  تا ابد مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستند و این را همه ملت ایران بدانند هر چه عزت به دست بیاوریم  و هر چه پیشرفت کنیم، مرهون خون شهدای عزیز این جگرگوشه‌های خانواده‌های شهداست و اینها بودند که به کشور ما، ملت ما و اسلام عزت دادند و این را همه باید قدر بدانند و مسوولان هم باید قدر بدانند.

خطیب جمعه شربیان در پایان با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال 97 و قرار گرفتن در آستانه سال جدید و عید نوروز بر ساده گرفتن سفره عید نوروز و خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی در کمک به تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی جوانان تاکید کرد. 


نوشته شده در   جمعه 17 اسفند 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode