|
|
وظايف منتظران جوان
|
تلاش دشمن اين است كه تعهد ما را به احكام دين كم رنگ و ضعيف سازد. آنها زن و مرد و جوان و پير را هدف قرار داده و مىخواهند سنگرهاى فرهنگى و علمى ما را تصرف كنند و آن را از اسلام و از افتخار مسلمين به گذشتههاى خود تهى كنند. اينان به اسم مليت، تمدن، وطن و حمايت از آزادى، تجدّد، دفاع از حقوق بانوان، روشن فكرى و طرح عناوين فريبنده به معنويت، اسلاميت و ولايت، حمله مىكنند...
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
انتظار، يا زمينه سازى 2
|
بعضى از علماى بزرگ براى درجه عالى انتظار با استفاده از روايات ، دوازده نشانه ذكر كرده و نشانه دوازدهم را چنين شرح مى دهند.
از علامات انتظار مهيا بودن براى ورود محبوب است و مهيا بودن به چند چيز است .
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
انتظار، يا زمينه سازى 1
|
هر انقلابى وقتى به نتيجه مى رسد كه قبلا در ابعاد مختلف زميه سازى خوبى براى آن شده باشد، و هيچ انقلاب و نهضتى بدون مقدمه و زمينه سازى به پيروزى نخواهد رسيد و اين قانون در تداوم آن نيز وجود دارد...
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
انتظار و جامعه شناسى
|
وزگارى تصور مى شد كه دين به سرانجام رسيده و به زودى نقش آن در جهان به پايان خواهد رسيد و اگر چيزى هم باقى مانده باشد, چيزى است كه به قول پيتربرگر يكى از جامعه شناسان دين, سايه بانى است مقدس....
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
آثار تربيتى و روان شناختى انتظار2
|
ز جهات تربيتى و اخلاقى فرد سالم, زمينه ساز جامعه ى سالم است و جامعه ى سالم, عامل تداوم و بقاى فرد سالم است و اين دو در تعامل با يك ديگرند. بنابراين نوعى التزام منطقى ميان سلامت اخلاقى فرد و سلامت اخلاقى جامعه, وجود دارد. گفتنى است كه منظور از واژه ى ((سلامت)), مصونيت دين در سطح فرد و جامعه است....
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
آثار تربيتى و روان شناختى انتظار1
|
چنان چه, انتظار را به عنوان يك آرمان بنگريم, در جنبه هاى فردى و اجتماعى نيز داراى آثارى خواهد بود. نخست از لحاظ فردى, موجب تمركز افكار و نيروهاى آدمى مى شود; زيرا همه ى آن ها, ناظر به يك هدف, يعنى انتظار ظهور هستند و اين امر به نوبه ى خود, موجب وحدت شخصيت او مى گردد....
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
آثار انتظار ظهور مهدى (عج)
|
بعضى از ناآگاهان چنين پنداشتهاند كه انتظار ظهور مهدى (ع) بر اساس آيات ممكن است سبب ركود و عقب ماندگى يا فرار از زير بار مسؤوليتها و تسليم در برابر ظلم و ستم گردد، چرا كه اعتقاد به اين ظهور بزرگ مفهومش قطع اميد است از اصلاح جهان قبل از او حتى كمك كردن به گسترش ظلم و فساد است تا زمينه ظهور آن حضرت فراهم گردد...
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
ابعاد انتظار شناسي 3
|
كسى كه تمامى راه را ديده و مانعها را شناخته است، اين وجود واقف منتظر است و از ديدن حوادث و گرفتارىها نمىلرزد; زيرا از پيش آماده شده و به انتظار نشسته است...
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
ابعاد انتظار شناسي 2
|
عصر ما : عصر نا كاميها سرخوردگيها ، نا اميدها ، بيمها نگرانيهاى از آينده عصر ناكامى مكاتب گوناگون فلسفى ، فكرى و عملى دست ساخت بشرى است .دوران ما بى شك ، دوران بشريّت فراموش شده ، انقلاب هاى نافرجام و انسانيّتهاى بر باد رفته ، و دوران مقابله فكرى و عملى مظاهر شرك و كفر جهانى با اديان الهى و موحّدان واقعى است....
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
ابعاد انتظار شناسي 1
|
چنانچه انتظار يك زارع براى خوب به عمل آمدن محصول مشروط به شرطهايى است; از آن جمله كه زمين زراعى را اصلاح كند، تخم بكارد به موقع آبيارى كند در حالى كه مى داند تربيت كننده ى آن تخم و روياننده ى آن تا سر حد كمال خداوند متعال است...
|
سه شنبه 18 فروردين 1388
|
|
|
|
|