ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 شهريور 1389     |     کد : 9136

امام جمعه بستان‌آباد: روز قدس كليد وحدت و اقتدار امت اسلام است

امام جمعه بستان‌آباد گفت: روز قدس كليد وحدت، غيرت و اقتدار جهان اسلام و همه كساني است كه به انسانيت و بشريت احترام مي‌گذارند...

امام جمعه بستان‌آباد گفت: روز قدس كليد وحدت، غيرت و اقتدار جهان اسلام و همه كساني است كه به انسانيت و بشريت احترام مي‌گذارند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بستان‌آباد، حجت‌الاسلام سيدرضا رضوي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه بستان‌آباد اظهار داشت: روز جهاني قدس حركت عظيمي در جهان اسلام براي آزادي قدس شريف و حمايت از مردم مظلوم فلسطين است.
وي اضافه كرد: امام خميني (ره) از همان ابتدا كه در مورد مسائل جهاني و جهان اسلام موضع مي‌‌گرفتند، روي دو موضوع تاكيد داشتند يكي اتحاد مسلمانان و ديگري مسئله قدس و فلسطين به عنوان مسئله اصلي جهان اسلام و هر سال كه مي‌گذرد تاثير و شكوه اين كار ماندگار امام راحل (ره) را بيشتر مشاهده مي‌كنيم.
رضوي مسئله فلسطين را مسئله اعتقادي، ديني و انساني دانست و اظهار داشت: ما به عنوان مسلمان و با اعتقاد بر‌ قرآن كه كمك به مسلمانان ديگر را واجب شمرده است عمل مي‌كنيم و نبايد در اين راه كوتاهي كنيم.
خطيب نماز جمعه بستان‌‌آباد از اقدامات اساسي قرآن و افشاگري چهره پليد يهود بود كه همواره براي تسلط بر مسلمانان بودند تا جلوي پيشرفت اسلام را بگيرند.
وي با اشاره به اقدامات قوم يهود عليه مسلمان‌ها از زمان پايمبر در طول جنگ‌هاي اسلام افزود: تمام فعاليت‌هاي آنها شيطاني و منافقانه براي ضربه زدن به اسلام بود كه در راس آنها تفرقه اندازي قرار داشت.
وي اقدام حضرت امام خميني (ره) در تعيين روزي به نام روز جهاني قدس را نقطه عطفي در تاريخ مبارزات ملت فلسطين و مسلمانان جهان براي مقابله با جنايتكاران عنوان كرد و بيان داشت: تعيين روز قدس تنها به عنوان روز دفاع از ملت فلسطين و اعلام مخالفت با حكومت غاصب رژيم صهيونيستي نيست بلكه حضرت امام راحل در پي اين دعوت اهداف ديگري را مدنظر داشته‌اند كه از آن جمله مي‌توان به نشان دادن عظمت، ابهت، همبستگي و وحدت مسلمين به جهانيان به ويژه دشمن سر سپرده اسلام اشاره كرد.
رضوي ادامه داد: روز قدس روز فرياد مسلمانان جهان عليه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا، روز جدايي حق از باطل و روز جوش و خروش جبهه اسلام، آزادي، عدالت‌خواهي در برابر جبهه ظلم و اشغالگري و كشتار و تخريب است.
وي عنوان داشت: نظام جمهوري اسلامي اقتدار خود را از وحدت اسلامي و پشتيباني مردم در همه مقاطع گرفته و بايد اين مهم همواره حفظ شود.


نوشته شده در   شنبه 13 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode