ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 2 مرداد 1389     |     کد : 8544

امام جمعه تبريز: مصوبه هسته‌اي مجلس هرچه سريع‌تر اجرايي شود

امام جمعه تبريز گفت: مصوبه مجلس در موضوع هسته‌اي كه در حقيقت پاسخي قاطع به سياست‌هاي نادرست استكبار است، هرچه سريع‌تر اجرايي شود...

 امام جمعه تبريز گفت: مصوبه مجلس در موضوع هسته‌اي كه در حقيقت پاسخي قاطع به سياست‌هاي نادرست استكبار است، هرچه سريع‌تر اجرايي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر با اشاره به فرا رسيدن اعياد شعبانيه بر ضرورت توجه به خودسازي معنوي و طهارت نفس تاكيد كرد.
* نماز جمعه جزو مهم‌ترين وظايف اجتماعي است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به احداث مصلاي بزرگ امام خميني(ره) در تبريز و بهره‌برداري از فار اول آن تصريح كرد: ‌اين مصلا آبروي تبريز است و براي بهره‌برداري از فاز دوم آن نيز بايد تلاش مستمر صورت گيرد.
وي اظهار داشت: ‌در فاز دوم اين مصلا علاوه بر توسعه مكان اقامه نماز، مكان‌هاي فرهنگي مانند كتابخانه نيز در نظر گرفته شده است.
خطيب جمعه تبريز با اشاره به اهميت حضور مردم در نماز جمعه و فراهم كردن امكانات لازم براي حضور پرشور مردمي تاكيد كرد: نماز جمعه در جامعه وحدت بخش بوده و جزو مهم‌ترين وظايف اجتماعي است.
* جوانان مراقب توطئه‌هاي دشمنان باشند
امام جمعه تبريز با اشاره به فرا رسيدن ميلاد حضرت علي اكبر (ع) و روز جوان اظهارداشت: آن حضرت در جنبه‌هاي مختلف سرآمد ديگر جوانان بودند و در حسن خلق و حسن بيان و حسن ظاهري در كنار ديگر صفات سرآمد بودند.
وي با تاكيد بر الگوگيري جوانان از آن حضرت گفت: جوانان مراقب خود و توطئه‌هاي دشمنان باشند و در مسير تقوا و كمال حركت كنند.
وي با بيان اينكه دشمن در كمين جوانان است، تصريح كرد: ‌جوانان بايد توجه داشته باشند كه دشمنان از راه‌هاي مختلف سعي در گمراه كردن آنان دارد و بايد مراقب اين توطئه‌ها باشند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي جنگ رواني را از توطئه‌هاي دشمنان و استكبار برشمرد و گفت: دشمن در طي سه دهه گذشته موفقيتي به دست نياورده است و از اين پس نيز موفق نيست و جوانان بايد در برابر جنگ رواني دشمنان و جنگ نرم هوشياري داشته باشند و فريفته تبليغات شوم دشمنان نشوند.
* پيروزي انقلاب اسلامي در مسير تحقق انتظار و حكومت عدل مهدوي بود
امام جمعه تبريز با اشاره به فرا رسيدن نيمه شعبان اظهار داشت: پرفضيلت‌ترين اعمال در اين زمينه توفيق انتظار است.
مجتهد شبستري اظهار داشت: انتظار تنها به برپايي جشن و سرور نيست هر چند كه اين اعمال در برابر دشمنان لازم است و بايد به آن اهتمام شود اما كمال واقعي انتظار در سايه عمل حاصل مي‌شود.
وي همچنين تاكيد كرد: متاسفانه برخي مجالس و محافل و برخي كسب‌ها و نيز فساد اخلاقي در برخي نقاط در راستاي انتظار و با انتظار سازگاري ندارد.
نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان شرقي اظهار داشت: پيروزي انقلاب اسلامي در مسير تحقق انتظار و حكومت عدل مهدوي بود و زمينه‌ساز قيام آن حضرت است.
* انفجار زاهدان ماهيت حقيقي تروريست‌ها و اربابان غربي آنان را نشان داد
امام جمعه تبريز به انفجارهاي مسجد جامع زاهدان اشاره كرد و گفت: ‌اين عمل جنايتكارانه كه منجر به شهادت و زخمي شدن صدها تن شد ماهيت حقيقي گروهك‌هاي تروريست و اربابان غربي آنان را نشان داد.
وي با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب در اين زمينه اظهار داشت: اين گروه زائيده استكبار جهاني است و بر همه مسلمين واجب است كه با اين افراد كه مصداق مفسد في‌الارض هستند برخورد كنند.
آيت‌الله مجتهدشبستري اظهار داشت: دستگاه‌هاي مربوطه عاملان اين جنايات را هر چه سريع‌تر به سزاي عمل خود برسانند.
* مصوبه قاطع مجلس در موضوع هسته‌اي هر چه سريع‌تر اجرايي شود
امام جمعه تبريز گفت: مصوبه قاطع مجلس در موضوع هسته‌اي كه در حقيقت پاسخي قاطع به سياست‌هاي نادرست استكبار است، هر چه سريع‌تر اجرايي شود.
وي با اشاره به ايستادگي مردم ايران در برابر زياده‌خواهي‌هاي غرب و تحريم‌ها و قطعنامه‌ها اظهار داشت‌: اخيراً گروه 5+1 با توجه به ايستادگي مردم ايران در برابر آنان درخواست مذاكره را كرده است.
خطيب جمعه تبريز با تاكيد بر ايستادگي ملت ايران در برابر حق هسته‌اي خود و لزوم تنبيه غرب اظهار داشت: بايد جواب درخواست مذاكره توسط اين گروه با قدري تاخير همراه شود.
وي تصريح كرد: حرف اول و آخر دولت و ملت ايران اين است و بر اين باورند كه مسئله هسته‌اي يك پيشرفت علمي براي كشور است و هرگز از اين حق مسلم خود به هيچ وجه چشم‌پوشي نمي‌كنند.
مجتهدشبستري گفت: غربي‌ها بدانند ملت ايران حتي يك گام از هدف خود در دستيابي به انرژي هسته‌اي صلح‌آميز عقب نخواهد نشست و اين يك حقيقت است.
وي با اشاره به اينكه دستيابي ايران به چرخه سوخت هسته‌اي، اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران را انكارناپذير ساخت، خاطر نشان كرد: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌داند.


نوشته شده در   شنبه 2 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode