ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 تير 1389     |     کد : 8356

امام جمعه تبريز: ردپاي آمريكا و اشغالگران در انفجارهاي عراق ديده مي‌شود

امام جمعه تبريز گفت: جنايات و بمب‌گذاري‌ها در عراق محكوم است و ردپاي آمريكا و اشغالگران در انفجارهاي عراق ديده مي‌شود...

 امام جمعه تبريز گفت: جنايات و بمب‌گذاري‌ها در عراق محكوم است و ردپاي آمريكا و اشغالگران در انفجارهاي عراق ديده مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) تبريز گفت: رهنمودهاي رهبري در مورد اصلاح الگوي مصرف مورد توجه مسئولان و مردم قرار بگيرد و عمل به فرمايشات رهبري يك تكليف شرعي است.

* بعثت نبي‌مكرم اسلام بزرگ‌ترين عيد بشريت است
امام جمعه تبريز با اشاره به فرا رسيدن عيد سعيد مبعث اظهار داشت: بعثت نبي مكرم اسلام موجب تحول در جهان بشريت شد و بشريت را در مسير صحيح قرار داد.
وي با اشاره به اعتراف دانشمندان بزرگ غربي در مورد اهميت بعثت و رسالت نبي مكرم اسلام تاكيد كرد: ‌بنا به اعتراف اين افراد بعثت نبي مكرم اسلام و رسالت او مهم‌تر از تمام اختراعات و اكتشافات بود و بزرگ‌ترين خدمت به جهان بشريت محسوب مي‌شد.
خطيب جمعه تبريز خاطرنشان كرد: در شرايطي كه اعراب جاهلي در نهايت جهالت بودن بعثت نبي مكرم اسلام زندگي آنان را دگرگون كرد و ارزش‌هاي اخلاقي و انساني را در ميان آنان احيا كرد.

* سيد‌حسن فضل الله دژ مقاومت
آيت‌الله مجتهد‌شبستري با اشاره به درگذشت علامه سيد‌حسن فضل‌الله در لبنان تصريح كرد: ‌اين عالم رباني در لبنان تاثيرات عميقي در حمايت از مقاومت داشت و دژ مقاومت محسوب مي‌شد.
وي به ارتباط معنوي ميان اين عالم نستوه و انقلاب و رهبري اشاره كرد و گفت: سيد‌حسن فضل‌الله يار و ياور انقلاب بود و با امام راحل و رهبر معظم انقلاب ارتباطي عميق داشت.
وي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت اين عالم نستوه پيام تسليتي صادر فرمودند و او را ياور انقلاب معرفي كردند.

* عمل به فرمايشات رهبري در مورد اصلاح الگوي مصرف يك تكليف شرعي است
امام جمعه تبريز گفت: رهنمودهاي رهبري در مورد اصلاح الگوي مصرف مورد توجه مسئولان و مردم قرار بگيرد و عمل به فرمايشات رهبري يك تكليف شرعي است.
وي با تاكيد بر ضرورت توجه به اصلاح الگوي مصرف در جامعه اظهار داشت: ‌اين مسئله دغدغه 19 ساله رهبري است و ايشان از سال 70 به اين مسئله به صورت خاص تاكيد داشته‌اند.
وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري در فرمايشات خود در مورد اصلاح الگوي مصرف به چند نمونه عيني با توجه به اهميت خاص آنها تاكيد داشتند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي اظهار داشت: تاكيد بر اصلاح مصرف در زمينه نان، آب، سوخت و برق و گاز مورد تاكيد خاص رهبري قرار گرفته است و همه مسئولان و آحاد جامعه بايد به اين مسئله توجه كافي داشته باشند.

* برنامه‌هاي هنري سيما از خطوط قرمز عبور نكند
آيت‌الله مجتهدشبستري با اشاره به ديدار اخير هنرمندان صدا و سيما با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت‌: ايشان در اين ديدار نكات مهمي در خصوص فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري رسانه ملي بيان فرمودند.
وي تاكيد كرد: مقام معظم رهبري در اين ديدار صدا و سيما را يك دانشگاه بزرگ و تحقيق خواندند و تاكيد كردند كه با وجود فعاليت‌هاي صورت گرفته حد مطلوب در برنامه‌ها به وجود نيامده است.
امام جمعه تبريز افزود: رهبري در اين ديدار با منطبق نبودن برخي برنامه‌ها بر شأن اسلامي جامعه تاكيد داشتند كه از آن جمله ترويج رابطه غلط زن و مرد بود.
وي تاكيد كرد: برنامه‌هاي هنري سيما از خطوط قرمز عبور نكند و اين مسئله مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب و مومنان جامعه است.

* ردپاي آمريكا و اشغالگران در انفجارهاي عراق ديده مي‌شود
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با اشاره به انفجارهاي كاظمين در سالروز شهادت امام موسي كاظم(ع) اظهار داشت: اين انفجارها در حالي منجر به شهادت و زخمي شدن عزادارن و مردم عراق شد كه برنامه عزاداري سالانه در حرم امام موسي كاظم(ع) در چنين ايامي صورت مي‌گيرد.
امام جمعه تبريز با اشاره به سفر اخير معاون رئيس جمهور آمريكا به عراق تاكيد كرد: همزمان با اين سفر حجم بمب‌گذاري‌ها و جنايات افزايش يافته است.
وي اظهار داشت: هدف اين سفر تفرقه‌افكني ميان شيعيان و تلاش براي رياست جمهوري علاوي است و ردپاي آمريكا و اشغالگران در انفجارهاي عراق ديده مي‌شود.
امام جمعه تبريز تاكيد كرد: جنايات و بمب‌گذاري‌ها در عراق محكوم است و بايد اشغالگران هرچه سريع‌تر اين كشور را ترك كند.


نوشته شده در   شنبه 19 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode