ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 تير 1389     |     کد : 8264

امام جمعه هريس: مسامحه در برابر تهاجم فرهنگي دشمن زيان‌هاي جبران‌ناپذيري دارد

امام جمعه هريس گفت: بي‌تفاوتي و مسامحه در برابر تهاجم فرهنگي دشمن كه گاه با قلم و عناصر مطرود و خودباخته داخلي صورت مي‌گيرد زيان‌هاي جبران‌ناپذيري در پي دارد...

امام جمعه هريس گفت: بي‌تفاوتي و مسامحه در برابر تهاجم فرهنگي دشمن كه گاه با قلم و عناصر مطرود و خودباخته داخلي صورت مي‌گيرد زيان‌هاي جبران‌ناپذيري در پي دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام و المسلمين قهرمان احمدي  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر، 14 تير روز قلم را گراميداشت و گفت: قلم نقش مهم در سعادت و شقاوت ملت‌ها ايفا مي‌كند و اهل قلم و بيان و انديشه تاثيري بسزا در پيشرفت ملت‌ها و گاه در عقب گرد و پس ماندن آنها ايفا مي‌كند.
وي ادامه داد: البته بايد توجه داشت كه قلم و نقش تاثيرگذار آن به مطبوعات محدود نمي‌شود و همه اقسام ديگر تاثيرگذاري اهل فكر و انديشه و قلم نيز بايد مورد توجه و دقت نظر قرار گيرد.
خطيب جمعه هريس تصريح كرد: در قرآن مجيد به قداست قلم و‌ آنچه كه بدان نوشته مي‌شود قسم ياد شده و اين بيانگر ارزش و اهميت قلم از ديدگاه اسلاع عزيز است.
احمدي گفت: نخستين و مهم‌ترين وظيفه مطبوعات خودي آن است كه ترويج اسلام و اهداف انقلاب را در صدر فعاليت‌هاي خويش قرار دهند و براي ترويج اسلام و انقلاب بكوشند.
وي افزود: مهم‌ترين وظيفه مطبوعات در نظام اسلامي نقش فرهنگي آنان در معرفي و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌هاي مورد قبول اين امت انقلابي و بالا بردن سطح آگاهي و معرفت آنان است و بي‌تفاوتي و مسامحه در برابر تهاجم فرهنگي دشمن كه گاه با قلم و عناصر مطرود و خودباخته داخلي صورت مي‌گيرد زيان‌هاي جبران‌ناپذيري در پي دارد.
امام جمعه هريس با تاكيد بر اينكه وحدت و يكپارچگي و خودداري از تضعيف نظام اسلامي كه حفظ آن طبق فرمايش بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري از اوجب اوجبات است بايد از مهم‌ترين دغدغه فعالان در عرصه مطبوعات خودي و اسلامي باشند.
خطيب جمعه شهرستان هريس در ادامه با گراميداشت 12 تير، سالگرد شهادت 290 نفر از مسافران هواپيماي مسافربري ايران در آب‌هاي خليج فارس اظهار داشت 12 تير ماه يادآور تروريسم دولتي آمريكا در سال 1367 و حمله ددمنشانه ناو هواپيمابر آمريكايي به هواپيماي مسافربري ايران و شهادت ده‌ها زن و كودك بي‌گناه ايراني در آب‌هاي خليج فارس است و اين واقعه كه از مصاديق بارز تروريسم دولتي است، خوي جنايتكارانه آمريكا را به وضوح نشان مي‌دهد، زيرا نه تنها از سوي دولتمردان آمريكايي تقبيح نشد، بلكه وقيحانه به فرمانده اين ناو به دليل به قتل رساندن 290 مسافر زن، مرد، پير، جوان و كودك مدال شجاعت دادند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت سالروز ارتحال علامه بزرگوار و احياگر ولايت علوي، مرحوم «عبدالحسين اميني» در 12 تير ماه سال 1349، تصريح كرد: علامه اميني از علماي بزرگوار آذربايجان و از روستاي سردهاي شهرستان سراب است كه حدود 17 جلد آثار ارزشمند دارد و بزرگ‌ترين و ماندگارترين اثر ايشان دايره المعارف بزرگ الغدير بوده، همچنين ايشان موسس بزرگ‌ترين كتابخانه تخصصي به نام «مكتبه الامام اميرالمومنين (ع)» بوده كه از كتاب‌هاي ناياب و منحصر به‌فرد در نجف تشكيل يافته است.


نوشته شده در   شنبه 12 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode