ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 تير 1389     |     کد : 8263

امام جمعه تبريز: آماده اعزام به غزه هستم

امام جمعه تبريز گفت: نه تنها با اجازه بلكه با يك اشاره مقام عظماي ولايت آماده اعزام به غزه هستم...

 امام جمعه تبريز گفت: نه تنها با اجازه بلكه با يك اشاره مقام عظماي ولايت آماده اعزام به غزه هستم.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهدشبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) شهر تبريز اظهار داشت: مطمئن هستم اگر از ناحيه رهبر معظم انقلاب نه تنها دستور بلكه اجازه‌اي صادر و اشاره‌اي شود، هزاران نفر از مردم آذربايجان كه يكي از آنها خود بنده هستم به هر وسيله ممكن براي كمك‌رساني به غزه عزيمت خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: اگر موضوع در اين رابطه قطعي شود، محل و تاريخ ثبت نام را اعلام خواهيم كرد.
خطيب جمعه تبريز به نشست اضطراري اعضاي بين‌المجالس كنفرانس اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: بايد براي حل محاصره غزه قوانين ممنوعيت استفاده هواپيماي‌هاي رژيم صهيونيستي از فضاي كشورهاي اسلامي هر چه سريع‌تر به تصويب برسد.
وي ادامه داد: همچنين كشورهاي اسلامي در اين راستا بايد روابط سياسي، تجاري و فرهنگي‌شان را با رژيم صهيونيستي قطع كنند.

*محكوميت ظاهري از سوي مجامع اسلامي و بين‌المللي كافي نيست
آيت‌الله شبستري همچنين تصريح كرد: صدور بيانيه و محكوميت ظاهري از سوي مجامع اسلامي و بين‌المللي كافي نيست و بايد حركت‌هاي مثبت و سازنده براي حذف رژيم صهيونيستي از جغرافياي منطقه صورت گيرد.
امام جمعه تبريز با تاكيد بر ادامه فشار بر رژيم صهيونيستي شكستن محاصره غزه گفت: بايد موج سنگين سياسي عليه رژيم صهيونيستي ايجاد شود و شكستن محاصره هوايي نيز بايد مد نظر قرار گيرد و مردم غيور آذربايجان در كنار مسلمانان ايران و جهان ادامه جانفشاني و فداكاري در برابر آزادي فلسطين عزيز هستند.
وي ادامه داد: ايران اسلامي در نشست اخير 30 كشور اسلامي در سوريه، شكسته شدن محاصره غزه را مطرح كرد و اتحاديه عرب و ساير كشورهاي منطقه بايد براي محكوم كردن تجاوز رژيم صهيونيستي غاصب به فلسطين اشغالي رابطه خود را به رژيم نامشروع صهيونيستي به طور كامل قطع كنند.

*سر خط تروريسم در جهان آمريكا است
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به بيست و دومين سالگرد فاجعه سرنگوني هواپيماي مسافربري ايران توسط دو فروند موشك زمين به هواي ناو آمريكايي افزود: مردم ايران اين جنايت كم سابقه را به هيچ عنوان از ياد نخواهند برد.
وي گفت: در اين جنايت آشكار 298 نفر انسان بيگناه در اين هوايپما به شهادت رسيدند و با كمال تاسف دولت آمريكا به جاي عذرخواهي از دولت و ملت ايران، به باني اين جنايت مدال داد و وي را تشويق كرد.
شبستري با بيان اينكه سر خط تروريسم در جهان آمريكا است، گفت: منشا جنايات و ام‌الفساد، رژيم استكباري آمريكا است.
وي خاطر نشان كرد: بي‌جهت نيست كه ملت سرافراز ايران نفرين شيطان بزرگ و شعار مرگ بر آمريكا به واسطه اين همه جنايات كه از آمريكا ديده‌اند، هميشه ورد زبانشان است و خواهد بود.
آيت الله شبستري ادامه داد: دشمن و منافقان همواره در تمام ادوار جامعه اسلامي به دنبال دوري ملت و افكار پاك جوانان ايراني از ولايت‌پذيري و دين‌مداري بوده است، اما با درايت و هوشياري و رهبري مقام عظماي ولايت تمام اين توطئه‌ها و فتنه‌ها با شكست مواجه شده و خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد: فتنه‌ها و توطئه‌هاي دشمن پاياني نداشته و نهضت امام خميني و ولايت‌پذيري ملت ايران تمام اين توطئه‌ها را نقش بر آب كرده است.

*هيچ نهضتي در جامعه اسلامي با ترور پايان نيافته است
خطيب جمعه تبريز در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهيد صدوقي امام جمعه يزد، چهارمين شهيد محراب اظهار داشت: دشمن وقتي توان مقابله با انقلاب را نداشت سعي در ترور شخصيت‌هاي موثر در اتحاد و بسيج مردم را داشت، اما اين ترورها مردم و انقلاب را مستحكم‌تر كرد.
نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه ملت ايران بايد از وقايع بزرگي نظير هفت تير و شهداي محراب الگوگيري كند، تصريح كرد: هيچ نهضتي در جامعه اسلامي با ترور پايان نيافته است.
وي در ادامه به درگذشت علامه اميني اشاره كرد و ضمن گراميداشت ياد و خاطره اين دانشمند و عالم خطه آذربايجان آن را فخر جهان اسلام دانست.
آيت الله شبستري با يادآوري بزرگداشت علامه اميني از وي به عنوان صاحب الغدير نام برد و گفت: مشاهير ايران اسلامي بايد براي جهانيان شناسانده شود.



نوشته شده در   شنبه 12 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode