ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 5 تير 1389     |     کد : 8169

آيت‌الله ‌مجتهد‌شبستري: هرگونه تهديدي را قاطعانه پاسخ مي‌دهيم

امام جمعه تبريز گفت: در صورت اقدام نابخردانه از سوي آمريكا و هم پيمانانش، تمام قامت براي احقاق حقوق خود ايستادگي كرده و با بستن تنگه هرمز براي مقابله با اقدامات دشمن وارد عمل مي‌شويم...

امام جمعه تبريز گفت: در صورت اقدام نابخردانه از سوي آمريكا و هم پيمانانش، تمام قامت براي احقاق حقوق خود ايستادگي كرده و با بستن تنگه هرمز براي مقابله با اقدامات دشمن وارد عمل مي‌شويم.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري‌ امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز كه در مصلاي امام خميني(ره) ‌اين شهر اقامه شد با اشاره به فرا رسيدن ماه رجب و ايام اعتكاف تصريح كرد: ‌ماه رجب و ايام‌البيض كه در آن اعتكاف با حضور زنان و مردان مومنه صورت مي‌گيرد موجب نتايج معنوي در جامعه مي‌شود.

*اعتكاف اهرمي براي مصونيت در برابر تهاجم فرهنگي بيگانگان است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با بيان اينكه اعتكاف بهترين مسير خودسازي و راه رسيدن به معنويت است، گفت: اعتكاف اهرمي براي مصونيت در برابر تهاجم فرهنگي بيگانگان است.
وي تصريح كرد: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي اين دعا و سنت حسنه اعتكاف برپا مي‌شود و حضور چشمگير جوانان نشان‌دهنده اين است كه گرايش جوانان به دين مبين اسلام روز به روز بيشتر ‌شده است.
امام جمعه تبريز افزود: اين علاقه وافر جوانان معتكف موجب مي‌شود سه روز را خالصانه به عبادت پروردگار اختصاص داده به راز و نياز مشغول شوند و اين امر جاي شكر فراوان دارد.
آيت‌الله شبستري افزود: دشمنان خيلي سعي مي‌كنند كه جوانان ما را از اسلام جدا كنند ولي زهي خيال باطل چرا كه اين سرزمين، سرزمين امامان و ائمه معصومين (ع) است و مقدسات ديني با پوست و خون آنان عجين شده است.
وي گفت: بايد در مقابل نعمت انقلاب اسلامي، پيرو امام معصوم بودن و وجود ولي فقيه شكرگزار باشيم.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: اعتكاف توفيق استغفار حقيقي پيدا كردن است و اوج اعتكاف اين است كه انسان در عمل به مسائل شرعي مراتب عرفاني را نيز سپري كند.
وي دعا را سلاح مومن خواند و اظهار داشت: با دعا كردن علاوه بر غلبه بر نفس اماره، مي‌توان با دشمنان خارجي كه درصدد اختلاف‌افكني بين فرق مذهبي هستند، مبارزه كرد.
آيت‌الله شبستري تصريح كرد: اعتكاف فرصتي مناسب براي خودسازي و مبارزه با نفس است و بايد در اين جريان، طلب مغفرت الهي در اولويت باشد.

*شهادت بهشتي موجب احياي انقلاب شد
خطيب جمعه تبريز به شهادت دكتر شهيد بهشتي و ياران انقلاب اسلامي در هفتم تير سال 1360 اشاره كرد و گفت‌: دشمنان در اين جنايت شوم 73 نفر از مسئولان سه قوه جمهوري اسلامي ايران را به شهادت رساندند.
وي خاطرنشان كرد: ‌دشمنان و منافقان در اين جنايت به خيال خام خود قصد متلاشي كردن نظام جمهوري اسلامي را داشتند در حالي كه اين شهادت موجب روشن شدن بسياري از مسائل و شناخته شدن خائنان از خادمان شد.
آيت الله مجتهدشبستري افزود: ‌همانگونه كه شهادت امام حسين (ع) و يارن با وفايش در حادثه كربلاء موجب احياء اسلام و سيراب شدن درخت اسلام شد شهادت شهيد بهشتي و ياران انقلاب وي نيز موجب احياي انقلاب شد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: شهادت شهيد بهشتي موجب شد تا مردم بصيرت كافي را به دست آورند و خط نفاق و اشتباه بني‌صدر و منافقان را بشناسند.
وي همچنين با اشاره به سالروز ششم تير و سو قصد به جان رهبر انقلاب در مسجد ابوذر تهران تصريح كرد: ‌خواست خداوند اين چنين بود كه اين ذخيره الهي براي رهبري انقلاب اسلامي پس از امام راحل زنده بماند و منافقان در هدف شو خود ناكام بمانند.

*برخورد عملي قوه قضائيه در برابر فساد
امام جمعه تبريز با اشار ه به فرار رسيدن هفته قوه قضائيه تصريح كرد: قوه قضائيه در برابر تمام ابعاد فساد برخورد قاطعانه و عملي داشته باشد و برخوردها درحد حرف باقي نماند.
وي تاكيد كرد: تشكيلات قوه قضائيه بايد مستقل عمل كند نبايد تحت تاثير هيچ عامل خارجي و ديوان سالاري‌ها و بروكراسي قرار نگيرد.
آيت الله مجتهد‌شبستري افزود: قوه قضائيه بايد به گونه‌اي عمل كند كه مردم جامعه اسلامي نسبت به عملكرد اين قوه اطمينان داشته و در صورت ظلم و ستم به ايشان اين قوه را ملجاء و پناه خود بدانند.
وي همچنين با اشاره به بيانات اخير رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: ‌بيانات آيت الله لاريجاني كه بر برخورد قاطع و قانوني با جرائم و تاكيد بر ايفاي نقش از سوي نيروي انتظامي به عنوان ضابط قضايي بياناتي مهم است و خواستار اجرايي شدن اين بيانات خصوصاً در زمينه برخورد با بد بي‌حجابي هستيم.

*تحريم‌ها به امري عادي در ايران تبديل شده است
امام جمعه تبريز با اشاره به بيانيه اخبر كشورهاي غربي و‌ امريكا و دعوت دوباره آنان از ايران براي مذاكره تاكيد كرد: اين كشورها ايران را قياس به نفس مي‌كنند چرا كه اين كشورها در مقابله با كوچك‌ت‌رين مشكل‌ها عاجزند در حالي كه جمهوري اسلامي از ابتدا با تحريم مواجه بوده و تحريم‌ها به امري عادي در ايران تبديل شده است.

*هرگونه تهديدي را قاطعانه پاسخ مي‌دهيم
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: در صورت اقدام نابخردانه از سوي آمريكا و هم پيمانانش، تمام قامت براي احقاق حقوق خود ايستادگي كرده و با بستن تنگه هرمز براي مقابله با اقدامات دشمن وارد عمل مي‌شويم.
وي افزود: كشورهايي نظير آمريكا و چند كشور ديگر تصويب كننده قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل متحد با قياس به نفس اوضاع چنين گمان كرده‌اند كه اوضاع ايران نيز مثل كشورهاي آنان با يك آلودگي نفتي يا فعاليت آتشفشاني زمين‌گير شده و فعاليت‌هاي حياتي‌اش متوقف مي‌شود.
وي افزود: دشمنان بايد بدانند امت حزب الله ايران با آغاز انقلاب اسلامي و تحريم‌هاي گوناگون عليه آن آبديده شده و در حال حاضر چنين تحريم‌هايي را به تمسخر گرفته و پايداري خود را به جهانيان ثابت كرده‌اند.
امام جمعه تبريز همچنين به مناسبت فرا رسيدن ميلاد حضرت علي عليه السلام اظهار داشت: شخصيت والاي حضرت علي علاوه بر شيعيان آن حضرت براي ديگر مذاهب اسلامي و اديان آسماني شناخته شده و مورد تقدير قرار گرفته است به نحوي كه محققان مسيحي متعددي در وصف ايشان آثار ارزشمندي نگاشته‌اند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با تبريك ولادت امام جواد (ع)، به فرارسيدن سالروز ولادت حضرت علي (ع) و روز پدر اشاره كرد و ضمن تبريك اين روز، امام علي (‌ع) را ميزان عدالت ناميد و خواستار گسترش عدالت و رعايت آن از سوي مسئولان و كارگزاران شد. 


نوشته شده در   شنبه 5 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode