ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 اسفند 1388     |     کد : 6797

امام جمعه موقت تبريز: عزت ايران مرهون نظام مبتني بر ولايت فقيه است

امام جمعه موقت تبريز با بيان اينكه اقتدار انقلاب اسلامي و عزت ايران مرهون نظام مبتني بر ولايت فقيه است، گفت: ولايت ضامن استقلال و آزادي و اسلاميت كشور است...

 امام جمعه موقت تبريز با بيان اينكه اقتدار انقلاب اسلامي و عزت ايران مرهون نظام مبتني بر ولايت فقيه است، گفت: ولايت ضامن استقلال و آزادي و اسلاميت كشور است.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محمدتقي ‌آل‌هاشم امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) گفت: علت اينكه دشمنان با به كارگيري انواع توطئه‌ها و ترفندها مي‌خواهند جايگاه ولايت فقيه را زيرسئوال ببرند، ناشي از داشتن جايگاه ويژه ولايت در قلوب مسلمين است.
وي با اشاره به حوادث و فتنه‌هاي اخير بعد از انتخابات اظهار داشت: اگر تدابير و تصميمات ولايت فقيه در مهار كردن توطئه‌هاي اخير نبود، معلوم نبود كه سرنوشت انقلاب اسلامي به كجا منتهي مي‌شد و ايران اسلامي به بركت وجود مقام معظم رهبري توانست از اين فتنه نيز سربلند بيرون بيايد.
امام جمعه موقت تبريز در ادامه تاكيد كرد: ولايت قلعه و دژ محكم تشيع است و تا زماني كه شيعه در اين قلعه و دژ محكم سنگر گرفته است هيچ خطري ارزش‌ها و آرمان‌هاي شيعه را نمي‌تواند مورد تهديد قرار دهد چراكه امامت و ولايت ضامن سلامت و صلابت آرمان‌هاي شيعي است.
آل‌هاشم ولايت فقيه را محور اصلي و پشتيبان محكم انقلاب اسلامي دانست و گفت: اقتدار و بينش عميق مقام معظم رهبري (مدظله العالي) سبب خنثي شدن تمام توطئه‌هاي دشمنان قسم خورده نظام اسلامي، عزت و سرافرازي انقلاب را موجب شده است.
وي تصريح كرد: ولايتمداري به عنوان اصلي از اصول خدشه‌ناپذير از چنان جايگاهي برخوردار است كه هر كس در هر مقام و لباسي كه باشد اگر در راه اهداف دشمنان نظام گام برداشته و جايگاه ولي فقيه را تضعيف كند يا اهل نفاق است يا غفلت وي را در برگرفته است.
آيت‌الله آل‌هاشم خطاب به و همه اقشار مختلف مردم گفت: تنها راه شكست استكبار، تقويت بيش از پيش اصل اتحاد ملي و انسجام اسلامي است و با الهام از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت، هوشياري و وحدت خودشان را كاملاً حفظ كنند.
وي همچنين با اشاره به تشكيل بنياد شهيد به فرمان حضرت امام (ره) در 22 اسفند سال 58 ،تشكيل اين نهاد را اداي دين و عمل به تكليف در جهت خدمت به خانواده معظم شهداي انقلاب برشمرد و افزود: همه ما مسئوليت داريم در تحقق والاي شهدا كه همان پاسداشت اهداف شهدا و پيروي از مقام ولايت و حفظ و صيانت از ميهن اسلامي است، تلاش كنيم.
امام جمعه موقت تبريز تصريح كرد:جامعه و همه اقشار آن به طور جدي نيازمند زنده نگهداشتن ياد و نام شهدا و تقويت روحيه ايثار و فداكاري هستند.
وي در ادامه ضمن گراميداشت سالگرد ارتحال يادگار امام (ره) گفت: حاج سيداحمد آقا خدمات بسيار شاياني را به انقلاب اسلامي ارائه داد.
آل‌هاشم در ادامه به رزمايش امنيت و اقتدار در نيروي انتظامي در تبريز اشاره كرد و اظهار داشت: در نظام اسلامي نيروي انتظامي علاوه بر وظيفه بازدارندگي مردم از تخلفات، وظيفه امر به معروف و نهي از منكر مردم را نبز بر عهده دارد.
وي افزود: اگر اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود، مردم آن جامعه احساس امنيت و آرامش كامل مي‌كنند.
امام جمعه موقت تبريز ادامه داد: امنيت كنوني حاكم بر جمهوري اسلامي به واسطه باور و در سايه ايمان مردم به دست آمده است و رمز ماندگاري و جاودانگي نظام همين دينمداري مردم و پايمردي بر آرمان اصيل انقلاب و امام راحل است.
آل‌هاشم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري آيين جشن نيكوكاري گفت: فلسفه زندگي انسان، عبادت است و كمك به همنوع يكي از عبادت‌هاي مهم محسوب مي‌شود و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمين، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد.
وي اظهار داشت: كميته امداد امام خميني (ره) يادگار بي‌بديل معمار بزرگ انقلاب است كه اميد نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير شناخته مي‌شود.
آيت‌الله آل‌هاشم همچنين به هفته منابع طبيعي اشاره كرد و گفت: همه ساله چنين روزي به عنوان روز درختكاري در ايران گرامي داشته مي‌شد و درختكاري يكي از سنن پسنديده در اسلام است كه به كرات نسبت به آن در روايات تاكيد شده است.


نوشته شده در   شنبه 22 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode