ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1388     |     کد : 6727

امام جمعه تبريز: ايران در مسئله هسته‌اي وارد مرحله برگشت‌ناپذيري شده است

امام جمعه تبريز با اشاره به اينكه ايران در مسئله هسته‌اي وارد مرحله برگشت‌ناپذيري شده است، گفت: تهديدها و تحريم‌ها براي ملت ايران در اين رابطه پشيزي ارزش ندارد...

 امام جمعه تبريز با اشاره به اينكه ايران در مسئله هسته‌اي وارد مرحله برگشت‌ناپذيري شده است، گفت: تهديدها و تحريم‌ها براي ملت ايران در اين رابطه پشيزي ارزش ندارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌ا‌لله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني(ره) اين شهر افزود: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌انند و ذره‌اي در اين رابطه عقب‌نشيني نمي‌كنند.
وي با اشاره به سخنان دو پهلو و ادعاهاي بي‌اساس مدير آژانس انرژي اتمي درباره فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران مبني بر اينكه ايران همكاري لازم با آژانس نداشته و بعيد نيست به سلاح اتمي دست يابد، اظهار داشت: اين حرف‌ها و روش‌ها در حقيقت يك روش نخ‌نما و كهنه بوده و براي دنيا ديگر مورد قابل قبول نيست.
شبستري ادامه داد: اعتراضات كشورهاي غيرمتعهد و برخي كشورهاي همچون روسيه و چين در رابطه با گزارش مدير آژانس اتمي وي را وادار به تغيير سخنان خود كرد اما در حقيقت اين حركت‌ها تكرار سناريوي شكست خورده است.
خطيب جمعه تبريز با اشاره به اينكه دستيابي ايران به چرخه سوخت هسته‌اي موجب بهت و حيرت همراه با وحشت بر اردوگاه غرب و دشمنان اسلام سايه شده است، گفت: غربي‌ها بدانند ملت ايران حتي يك گام از هدف خود در دستيابي به انرژي هسته‌اي صلح‌آميز عقب نخواهد نشست و اين يك حقيقت است.
وي با اشاره به اينكه دستيابي ايران به چرخه سوخت هسته‌اي، اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران را انكارناپذير ساخت،خاطر نشان كرد: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌داند.
شبستري با بيان اينكه دشمنان براي مبارزه با موفقيت هسته‌اي ايران به حربه جنگ رواني روي آورده‌اند،افزود: دشمنان با جنگ رواني و تهديد در جامعه مي‌خواهند ما را در موضوع برنامه هسته‌اي منفعل كنند تا ما به اين حق مسلم خود دست پيدا نكنيم.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در ادامه با بيان اينكه ملت ايران عزمش را جزم كرده به رفيع‌ترين قله‌هاي علمي مخصوصاً در زمينه هسته‌اي برسد،گفت: تجربه نشان داده جمهوري اسلامي به ‌هر ميزان كه در عرصه‌هاي مختلف به پيشرفت‌هاي بزرگ نايل شود،به همان ميزان بر كينه‌ورزي‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي به سركردگي آمريكا افزوده مي‌شود.
وي تصريح كرد: حرف اول و آخر دولت و ملت ايران اين است و بر اين باورند كه مسئله هسته‌اي يك پيشرفت علمي براي كشور است و هرگز از اين حق مسلم خود به هيچ وجه چشم‌پوشي نمي‌كنند.
خطيب جمعه تبريز در ادامه به حضور رهبران مقاومت فلسطين در ايران و ديدار آنان با مقام معظم رهبري و سفر رئيس جمهور به سوريه و ديدار با بشار اسد و سيد حسن نصرالله اشاره كرد و اظهار داشت: اين جلسه‌ها و ديدارها نشان مي‌دهد جمهوري اسلامي ايران به مسئله فلسطين اهتمام ويژه و جدي دارد و ايران به مركز مقاومت در جهان تبديل شده است.
امام جمعه تبريز با اشاره به ‌نقشه دشمنان براي ضربه به اتحاد مسلمانان گفت: اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌هاي استكبار جهاني است.
وي خاطر نشان كرد: راه نجات فلسطين و بيت‌المقدس استقامت و اتحاد مسلمانان عليه استكبار است چون آنان مي‌دانند اگر مسلمانان متحد شوند شكست آنها حتمي است.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري از دولت‌هاي اسلامي خواست هر چه سريع‌تر روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي خود رابا رژيم خون‌آشام صهيونيستي قطع كرده و ملت‌هاي مسلمان اجناس اسرائيلي را در دنيا هرگز خريداري نكنند.
‌شبستري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: جاي تاسف است كه هنوز چهارشنبه‌سوري كه از خرافات و تجديد آتش‌پرستي است از بين نرفته و هر سال در اين روز موجب مصدوم شدن جوانان اين كشور مي‌شويم.
وي با بيان اينكه در سال گذشته يك هزار و 720 نفر در كشور در چهارشنبه‌سوري دچار حادثه شده‌اند، گفت: لازم است در اين زمينه تدابير لازم انديشه شده و جلوي اين بدعت ناپسند، بي‌اساس، پوچ و واهي گرفته شود.
وي از رسانه‌ها به ويژه رسانه ملي و آموزش و پرورش خواست تا والدين و دانش‌آموزان را درباره عواقب وخيم و حركات ناهنجار آشنا كنند و نيروي انتظامي در برابر خريد و فروش مواد محترقه قاطعانه برخورد كند.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به برگزاري آيين جشن نيكوكاري گفت: فلسفه زندگي انسان، عبادت است و كمك به همنوع يكي از عبادت‌هاي مهم محسوب مي‌شود و رفع نيازمندي‌ها و گرفتاري‌هاي مسلمين، توفيقات الهي را به ارمغان مي‌آورد.
وي اظهار داشت: كميته امداد امام خميني (ره) يادگار بي‌بديل معمار بزرگ انقلاب است كه اميد نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير شناخته مي‌شود.
شبستري با گراميداشت سالروز تاسيس كميته امداد، مردم استان آذربايجان شرقي را به شركت پرشور در جشن احسان و نيكوكاري دعوت كرد و اظهار داشت: شايسته است كساني كه توانايي مالي دارند در كمك به اقشار نيازمند جامعه بكوشند.



نوشته شده در   شنبه 15 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode