ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1388     |     کد : 6726

امام جمعه هشترود: اتحاد برگ برنده مسلمين در برابر استكبار جهاني است

امام جمعه هشترود با اشاره به ‌نقشه دشمنان در ضربه به اتحاد مسلمانان گفت: استكبار در پي درگيري با جهان اسلام مي‌خواهد عنصر آگاهي‌بخش ملت‌ها يعني دين اسلام را حذف كند پس تنها اتحاد دنياي اسلام، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌هاي استكبار جهاني است...

 امام جمعه هشترود با اشاره به ‌نقشه دشمنان در ضربه به اتحاد مسلمانان گفت: استكبار در پي درگيري با جهان اسلام مي‌خواهد عنصر آگاهي‌بخش ملت‌ها يعني دين اسلام را حذف كند پس تنها اتحاد دنياي اسلام، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌هاي استكبار جهاني است.
به گزارش خبرگزاري فارس از هشترود، حجت‌الاسلام عبدالحميد واعظي امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر با بيان اينكه وحدت مسلمانان اعم از شعيه و سني با تكيه بر مشتركات، از ضروريات امروز جهان اسلام است، گفت: دشمنان ما با اصل نظام اسلامي مخالف بوده و براي خدشه وارد كردن به دين اسلام وارد صحنه شده و مي‌خواهند با ايجاد اختلاف در بين مسلمانان جهان به اسلام ضربه بزنند.
وي ادامه داد: دين اسلام دين رأفت، مهرباني و محبت به همنوعان است و پيامبر اكرم(ص) كه رحمت عالميان بوده، با تمام انسان‌ها با مهرباني و عطوفت برخورد كردند و اين سيره پيامبر است كه بايد در مسلمانان نمود بيشتري داشته باشد.
خطيب جمعه هشترود همچنين ضمن تبريك ميلاد رسول اكرم (ص) و هفته وحدت گفت: در شرايط كنوني اتحاد از ضروري‌ترين مسائل در جامعه است چراكه اتحاد و وحدت ميان مسلمانان موجب كاهش قدرت دشمن شده و آنان را در برابر قدرت اسلام تسليم مي‌كند.
وي با اعلام اينكه بزرگ‌ترين پيام پيامبران الهي، وحدت و پرهيز از نفاق است، افزود: تداوم انقلاب و آينده نظام اسلامي با وحدت و همدلي ملت قهرمان ايران محقق شده و ضامن بقاي آن نيز وحدت و همبستگي ملي و ديني است.
امام جمعه هشترود خطاب به همه اقشار مختلف مردم اظهار داشت: تنها راه شكست استكبار، تقويت بيش از پيش اصل اتحاد ملي و انسجام اسلامي است و با الهام از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت، بايد هوشياري و وحدت خود را كاملاً حفظ كنيم.
واعظي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينكه مهم‌ترين شاخص و رشد، اقتدار فرهنگي است، گفت: شيعه در مسئله اقتدار فرهنگي بدون كم‌ترين مبالغه حرف اول و آخر را مي‌زند.
وي تكيه بر معصوم (ع) و عصمت مطلق را از خصوصيات اقتدار فرهنگي تشيع در جهان دانست و اظهار داشت: متأسفانه عده‌اي براي اينكه اين اقتدار را كمرنگ جلوه دهند، دست به اقداماتي در گذشته‌هاي دور و نزديك زدند، كه اين امر بر كسي پوشيده نيست.
امام جمعه هشترود گفت: گزارش اخير مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در زمينه همكاري نكردن ايران با آژانس، يادآور سناريوي شكست خورده گذشته اين نهاد بين‌المللي است.
وي افزود: اينگونه سخنان و جبهه‌گيري‌ها با توجه به شناخت دنيا از عملكرد دوگانه آژانس نزد افكار عمومي خريداري ندارد و اين سناريو از مدت‌ها پيش شكست خورده است.
واعظي گفت: آژانس انرژي اتمي بر اساس قوانين بين‌المللي نبايد به هيچ كشوري وابسته باشد اما نحوه جبهه‌گيري اين نهاد نشانگر جهت‌گيري آن به نفع قدرت‌هاي شيطاني است.
وي همچنين با اشاره به سالروز تشكيل كميته امداد امام خميني (ره) و هفته احسان و نيكوكاري گفت: با تشكيل كميته امداد به فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي، افراد بي‌بضاعت در ايران اسلامي صاحب نهادي شدند كه در كمك به محرومان پيشگام است.
واعظي اضافه كرد: اين نهاد بر آمده از متن جمهوري اسلامي با كمك‌هاي خود نقش مهمي در كاهش محروميت در جامعه و توانمندسازي جامعه محرومان داشته و براي ادامه راه به كمك بيتشر دولتي و خيران نياز دارد.
وي گفت: افراد خير و كساني كه در جامعه اسلامي از تمكن مالي بهتري برخوردارند بايد كمك‌هاي خود را در خدمت كميته امداد قرار دهند تا در اختيار نيازمندان قرار دهد.
واعظي ادامه داد: امروز احسان و نيكوكاري نبايد از زندگي ما رخت بر ببندد و اگر مي‌خواهيد در زندگي بهره‌مند شويد بايد به زيردستان توجه كنيد، همانطور كه ماه فروردين تحول در زندگي ما ايجاد مي‌كند، عده‌اي نيز هستند كه در همسايگي ما زندگي آنچناني ندارند و بايد ما شادي را بر لبان فرزندان آنان جاري كنيم.
وي در ادامه گفت: اگر در زندگي خود تحولي ايجاد مي‌كنيم بايد به سراغ مستمندان نيز برويم و در ايام احسان و نيكوكاري به سراغ چادرها و مكان‌هايي كه اين نهاد براي جمع‌آوري كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي در نظر گرفته سري بزنيم.
واعظي همچنين با گراميداشت هفته منابع طبيعي و روز درختكاري افزود: بايد طبيعت را زنده كرد و در عرصه‌هاي گوناگون با طبيعت آشتي كرد.


نوشته شده در   شنبه 15 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode