ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1388     |     کد : 6725

امام جمعه مراغه: وحدت مسلمان نياز مبرم امروز جهان اسلام است

امام جمعه شهرستان مراغه با بيان اينكه وحدت مسلمانان اعم از شعيه و سني با تكيه بر مشتركات، از ضروريات امروز جهان اسلام است، گفت: وحدت و اتحاد و رمز پيروزي مسلمانان در مقابل توطئه‌هاي دشمنان اسلام است...


 امام جمعه شهرستان مراغه با بيان اينكه وحدت مسلمانان اعم از شعيه و سني با تكيه بر مشتركات، از ضروريات امروز جهان اسلام است، گفت: وحدت و اتحاد و رمز پيروزي مسلمانان در مقابل توطئه‌هاي دشمنان اسلام است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مراغه، حجت‌الاسلام محمدتقي پورمحمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر گفت: حفط وحدت مسلمانان امروز مهم‌ترين مسئله و بزرگ‌ترين عامل براي سد كردن راه دشمنان است و بايد حول محور وحدت در مقابل هجمه آنان ايستاد.
وي در ادامه تضعيف وحدت از سوي مسلمانان را باز كردن راه براي آمريكا و ايادي آن براي دخالت در امور كشورهاي اسلامي دانست و مسلمانان را از تفرقه و اختلاف پرهيز داد.
خطيب جمعه مراغه تصريح كرد: دشمنان همواره تلاش مي‌كنند با روش‌هاي مختلف بين مسلمانان تفرقه ايجاد كنند و تنها با وحدت و انسجام مي‌توان از توطئه‌هاي دشمنان عبور كرد.
وي ادامه داد: هفته وحدت زمان مناسبي براي وحدت ميان مسلمين جهان است كه با انسجام مشكلات خود را حل كنند و در مقابل دشمنان ايستادگي كنند.
پورمحمدي برگزاري كنفرانس وحدت اسلامي در تهران را كه هر ساله برگزار مي‌شود گامي مهم براي تحكيم وحدت بين مسلمانان دانست و اظهار داشت: امسال 48 كشور در اين كنفرانس حضور داشتند كه جمع شدن علما، نخبگان، دانشمندان و شخصيت‌هاي ديني در آن مي‌تواند نويدبخش گام‌هاي بزرگ باشد.
خطيب جمعه مراغه در معني وحدت نيز تصريح كرد: اينكه شيعه سني شود و يا سني به شيعه روي آورد نمي‌تواند معني وحدت باشد بلكه هدف اين است كه در كنار اختلاف سليقه و اعتقاد در برابر كفر و كساني كه ضد اسلام عمل مي‌كنند و در راه نابودي آن گام برمي‌دارند متحد بوده و مبارزه كرد.
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري، حفظ وحدت را عامل افزايش ايمني مسلمانان در برابر دشمنان اسلام ارزيابي كرد و گفت: بايد در هر شرايطي با هم متحد باشيم.
وي در ادامه به انتخابات عراق اشاره كرد و اظهار داشت: مدعيان دموكراسي با دخالت در امور اين كشور اجازه دخالت مردم در سرونشوت كشورشان را نمي‌دهند و نمي‌گذارند مردم به نامزد منتخب خود رأي دهند.
پورمحمدي اين امر را ناشي از سناريوي دشمن براي ضربه زدن به كشورهاي اسلامي و مستقل دانست و گفت: فرق نمي‌كند اين برنامه‌ها را در چه كشوري پياده كنند چراكه آنان دنبال اهداف خود هستند.
وي گفت: اميد است با درايت آيت‌الله سيستاني و هوشياري مردم عراق شاهد پيروزي دوباره مردم در برابر ترفندهاي دشمنان باشيم.



نوشته شده در   شنبه 15 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode