ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1388     |     کد : 6724

امام جمعه هريس: انزواي حقيقي انزواي فرهنگي است

امام جمعه هريس گفت: اگر كار فرهنگي به درستي انجام شود، هيچ عاملي نمي‌تواند كشور ما را منزوي كند، از اين رو انزواي حقيقي انزواي فرهنگي است...

 امام جمعه هريس گفت: اگر كار فرهنگي به درستي انجام شود، هيچ عاملي نمي‌تواند كشور ما را منزوي كند، از اين رو انزواي حقيقي انزواي فرهنگي است.
به گزارش خبرگزاري فارس از هريس، حجت‌الاسلام قهرمان احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر ضمن اشاره به ديدار نمايندگان و سفراي فرهنگي كشورمان در خارج از كشور با مقام معظم رهبري افزود: اگر كار فرهنگي به درستي انجام شود، قطعاً برخي خلاهاي احتمالي در عرصه ديپلماسي و با ارتباطات تجاري و اقتصادي پر مي‌شود.
وي اضافه كرد: اگر كار فرهنگي به درستي انجام شود، هيچ عاملي نمي‌تواند كشور ما را منزوي كند و انزواي حقيقي انزواي فرهنگي است.
احمدي خاطرنشان كرد: مستكبران قصد دارند با ارائه يك چهره مخدوش از نظام جمهوري اسلامي مردم دنيا و علاقمندان به اين نظام را بدبين كنند، بر همين اساس است مهم‌ترين وظيفه نمايندگي فرهنگي ارائه يك تصوير درست از انقلاب اسلامي است.
خطيب جمعه هريس در بخش ديگري از خطبه‌ها با اشاره به حضور رهبران مقاومت در ايران و ديدار با مقام معظم رهبري و ديگر مسئولان كشور همچنين سفر رئيس جمهور به سوريه و برگزاري اجلاس حمايت از غزه در تهران به عنوان گام مهم و مثبت دستگاه ديپلماسي كشور نام برد و اظهار اميدواري كرد، اين نشست‌ها و رفت و آمدها هرچه زودتر به نجات مردم مظلوم فلسطين از ظلم صهيونيسم و استكبار جهاني بينجامد.
امام جمعه هريس گفت: مقام معظم رهبري در ديدار با رهبران گروه‌هاي جهادي، ملت فلسطين را شايسته لقب مقاوم‌ترين ملت تاريخ دانستند چرا كه مسئله فلسطين امروز به شاخصي براي تشخيص مدافعان واقعي از مدعيان دروغين آزادي و حقوق بشر تبديل شده است.
وي همچنين به 14 اسفند سالروز تاسيس كميته امداد حضرت امام‌خميني(ره) اشاره كرد و اظهار داشت: 14 اسفند روز احساس و نيكوكاري است و در جامعه‌اي كه بر مبناي الگوي اسلامي و مكتب علوي تشكيل شده يك فرد مسلمان در برابر نيازهاي و گرفتاري‌هاي برادران ديني خود نمي‌تواند بي‌تفاوت باشد بلكه با احساس مسئوليت در پي كمك به برادران خود و رفع مشكلات آنان است.
احمدي ادامه داد: تا آنجا كه در لسان ائمه معصومين كمك به برادر ديني با 100 طواف واجب خانه خدا برابري مي‌كند، بر همين اساس بعد از اجراي حكم خدا و پياده كردن احكام الهي خدمت به محرومان يكي از بهترين عبادت‌ها بوده و اين سنت پيامبر(ص) و ائمه معصومين (ع) بوده است.
وي گفت: كميته امداد نهاد مقدسي است كه به دستور حضرت امام (ره) بلافاصله بعد از پيروزي انقلاب اسلامي براي كمك به محرومان تاسيس شده است.
احمدي اظهار داشت: كميته امداد امام خميني (ره) يادگار بابركتي است كه پناهگاه نيازمندان و افراد بي‌سرپرست و فقير است.
امام جمعه هريس همچنين به 15 اسفند روز درختكاري اشاره كرد و گفت: همه ساله چنين روزي به عنوان روز درختكاري در ايران گرامي داشته مي‌شد و درختكاري يكي از سنن پسنديده در اسلام است كه به كرات نسبت به آن در روايات تاكيد شده است.


نوشته شده در   شنبه 15 اسفند 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode